• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Magda jag tog receptet på ditt morotsbröd i långpanna, ska försöka mig på att baka det i helgen kanske!

• Monchichii

Grattis kaksmulan!

Här blir det flytt av! Wieee! Det blir mellan 1-15 mars och det känns kanon!

Nu blir det mycket jobb minsann men oj vad mycket det kommer att ge. Bättre flytt att byta ändå tror jag och så byter vi lite grejer med, haha det är ju mamma jag byter med så det blir klart mycket bättre än med någon främmande.

• Tindra04

Hej tjejer!

Har varit ute på en två timmar lång promenad med vagnen. Nu ska jag börja förbereda middagen. Det blir färsbiffar med hemmagjorda klyftisar och vitlökssås.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • J J

Alyssa: Jag har också ett recept på sån där enkel limpa på filmjölk i min receptblogg här på FL.. det finns många olika varianter med filmjölk, bikarbonat.. annars kan jag tipsa dig om sidan www.nlife.se, det är en kostrådgivare som skriver en massa nyttiga recept!

Varit o lunchat o shoppat lite på Globen idag med mamma o kusinen. Rea på PoP så bebisen fick sig ett par plagg.. dock blev lunchen inte så nyttig; stekt potatis (inte så mkt), kronärtskockor, vitkålssallad, schnitzel och en klick bearnaise.. en brödbit (vitt "pizzabröd") och ett litet glas cola light! Det var f.ö. inget vidare ställe.. hade bara en massa pizza, färdigköttbullar, pannkakor mm..

• Kaya

JJ, usch såna där matställen är trista att gå på - finns liksom inga riktigt bra alternativ! Men det är ändå alltid bättre att äta NÅT än att hoppa över en måltid.

Ser att ni pratar om bakning, här bakas det också idag. Jag och barnen har just bakat ut två plåtar med thékakor, eget recept på degen naturligtvis (kan inte minnas när jag sist följde ett brödrecept... ingerdienserna blir alltid precis vad som faller mig in!)... Innehåller bl a valnötter och strödadlar (mixat), lite kakao (som diskret smaksättning bara), rapsolja, psylliumfrön, solrosfrön, grovt rågmjöl, fullkornsvetemjöl... Det jäser som tusan och ser supergott ut! Mina barn hävdar dessutom att degen var SMNASKENS!

K

• 6628

Vad sjutton vad det som hände? Alla mina favvisar bara försvann! Skitsvårt o hitta hit var det.

Jag gjorde ju lite hemträning igår förmiddag o alltså idag har jag sån träningsverk! Av lite hemträning! Känner inte såhär efter gymbesök ens! O har dessutom märkt ett nytt ställe där jag har muskler.Strax under armhålorna, har jag värk.
    Känns väldigt bra. Men önskar jag kunde komma på ett sätt o få lite konditionsträning också hemma. Lite svårt o gå snabbt inomhus. Tycker det är otäckt o gå ut i mörkret har ingen reflex, inge reflexväst, ingenting.

Känns inte så katastrofalt längre att ge upp träningen, har märkt att man faktiskt kan träna hemma, nästan alla muskler.

Filip är sjuk, fick hämta honom mitt på dan igår, han hade världens öronvärk.I eftermiddags kom febern.

Jag har en konstig känsla i kroppen, mår inte riktigt bra. Inte fysiskt utan psykiskt. Har hänt grejer här idag, med tonåringar som man blir down av. TONÅRINGAR GRRRR!

• snödroppen81

hej!här fanns det en tråd som passade mej,om man får vara med er ?
    jag heter camilla och är 26 år,2 barn en på 1,50 år & en på 8,5 år.
    har några få kg kvar till målet men nu känns det tungt till MÅL.

• SvenskEngelsk

Hej tjejer
    Innan man hittade hit
    eller, inte haft tiden att leta riktigt heller

Vaknade imorse kl 08.20, mamma sov över och dem sov så jag smög mig ut, gick 5 raska km i REGN o vind kan jag lova, sedan handlade jag frukost på vägen hem, lättfil, mjölk och ägg till dagens lunch som blev FULLKORNSDINKEL baconpannkaka....Typ ugnspannkaka!....YUM!

Nu lagar jag middag, köttbit, kokt potatis, majskolv + skysås med en skvätt matl grädde i!
    MUMMA!
    Gått till stan och hem ikväll / em med, Bailey cyklade och jag gick...hyrde nårra filmer....

kraaaaaaaaaaaaaam

• MagdaA

Hej! Varit borta hela dagen. Först träffades vi 4 tjejer + barn ich åt lunch på ett café i stan, dom har supergod salladsbuffé där som jag åt med gott grovt bröd till, och isvatten såklart Sen gick vi lite på stan, gjorde några rea-fynd, åt Alex...inte köpt kläder åt mig själv på jag vet inte HUR länge, skulle dock behövas...måste ha nya jeans. ska se om jag hittar på lördag kanske.

Fick förresten skotta mig från gården i morse också... kommit typ 1,5 dm snö i natt...

Så när vi kom hem tog jag mig inte upp med bilen. vi har en ganska rejäl och lång uppförsbacke till gården så de va bara å packa Alex + diverse handling i vagnen och dra allt i djupsnön uppför, de va svettigt.

Middag blev lasagne med grönsaker och 1 stort glas mjölk.

Blir ett pass på ct´n sen när Alex somnar. Micke är ute och lagar traktorn, såklart att den ska gå sönder när man måste skotta...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger