• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Nikhita

Jag har blivit barnsligt förtjust i musli! Har aldrig gillat det förut. är det nyttig att äta varje morgon?

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • pussgurka78

Skulle ju ha vagdag imorgon, men tjuvstartade redan idag....och jag e LEDSEN!!!!!

Har kampat hela manaden - atit nyttigt, rort pa mig mycket...for 14dagar sedan vagde jag 60,8 och idag 60,6 forsta gangen...vagde mig nar jag kom hem fran jobbet
    Skulle testa om jag vagde likadant for 5min sedan och gissa vad vagen visa da?? JO 61,3!!!!
    Alltsa har beslutat att jag helt ska strunta i vagen for den gor mig bara depprimmerad!!!!! (hmm stavas det sa)

SKIT KANNS ALLT SOM JUST NU..

• MagdaA

pussgurkan: du ska absolut inte väga dig vid olika tider på dygnet, för DÅ blir man deppig, visar alltid mer senare under dagen än på morgonen. Förstår att du blev besviken när du skött dig så bra, men kanske tycker din kropp att du ligger på en lagom vikt nu?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

tränat 30 min på crosstrainern nu, va seg i benen! blir nog ingen ct i morgon, kört mån-tors, ett pass varje kväll, men en promenad hoppas jag hinna med!

Behöver tips av er som är så duktiga på kost! Min mage är KASS på morgonen! Blir alltid risig i magen efter frukost. VAD ska jag äta då? Äter oftast 1-2 grova mackor eller knäckebröd + ett glas mjölk el juice.

• Jessi74

Varit ute och sprungit en ny runda ikväll. Det var riktigt skönt. Är verkligen härligt att komma ut i luften och röra på sig när man som jag har ett inomhus jobb där man sitter mycket vid datorn och i samtal. Rundan var ungefär lika lång som min gamla vanliga runda. Imorgon är jag ledig och det ska bli så underbart skönt med en extra dag i helgen! Imorgon är det storhandling som gäller och sen göra nåt kul med barnen!

• 6628

någon som vet nå konditionsträning som man kan utöva hemma?

• Kaya

Magda. Testa att äta havregrynsgröt (eller mackor) med vegetabilisk "mjölk" (soja, ris eller havre) till frukost. Jag VET att du älskar komjölk men det ÄR faktiskt ganska svårsmält!

6628: om du inte vill skaffa nån maskin (CT älskas av många här, själv avgudar jag min roddmaskin, en gammal hederlig cykel funkar ju också) kan du ju alltid hoppa hopprep som SE och många andra?

Vad konstigt det är. Jag har fortfarande ont i halsen, men har hur mycket ork som helst på träningen. Fick verkligen tvinga mig själv idag att "bara" köra powerwalk på löpbandet (25 min), hade verkligen lusten i kroppen att varva powerwalk och löpning! Nåväl, svettig och varm blev jag i alla fall (körde ganska brant lutning varvat med snabbare tempo). Sedan 60 min poweryoga. Kändes lätt och skönt - men som sagt, det ÄR skarpt i halsen. Hmmm... hoppas jag vaknar imorgon och det är mirakulöst borta.

Det var så OBESKRIVLIGT gott att komma hem och bada och sen provsmaka nya brödet till kvällsfika... jag tror det var det godaste bröd jag nånsin bakat! Två ganska små "thékakor" med 17% ost och rökt skinka blev det, hade lätt kunnat klämma lika mycket till men nu har jag ätit FÖR mycket vid varje måltid tidigare idag så jag bromsade lite. Längtar till frukosten imorgon, då ska jag njuta av min FAVORIT - mjukt bröd - igen... Tycker du är otroligt stark Jessi som orkar avhålla dig från detta syndiga GODA på vardagarna!

Duktig du är som har sprungit idag förresten. Och vad härligt med extra lång helg! Ha det riktigt skönt.

SE - härligt och hurtigt med promenad medan alla andra sover! Påminner mig om när jag körde deff för några år sen och gick en timme före frukost VARJE morgon, vaknade alltid av mig själv vid 5-6-tiden och spurtade iväg medan familjen snarkade och sov... Oslagbar känsla att komma hem och stretcha och äta frukost och ha hela dagen framför sig!

Men då måste det vara vår/sommar... den här tiden på året hoppas jag inte upp ur sängen i ottan pigg som en lärka precis! På tal om det så ska jag krypa i säng nu.

K

• 6628

Kaya: Åh, skulle så jävla gärna vilja skaffa mig en ct men har inte råd just nu!

• MagdaA

Kaya: gröt får jag inte i mig på morgonen, det blir för mycket, tidigare kunde jag knappt äta alls på morgonen, men nu får jag i mig lite iaf. och jag gillar ju inte den här vegetabiliska sk "mjölken" tyvärr...

• MagdaA

Kaya: vad är det för nytt bröd du förälskat dig i?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger