• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Kakis!!!!!!!
    grattis

Och du!
    Dem flesta sitter på läktaren!
    INTE JAG ...och jag är stolt av att vara denna starka kvinna
    KÄNNS GALET BRA JUST NU!

På väg till gym i regn 3 km bort..BLÄ..med bailey

Sen jobb 3 dagar
    puss o kram

• Jessi74

BERITS LIMPA (Det är många ingredienser, men värt det!)

1 liter fil
    2 dl mörk sirap (jag brukar ta mindre)
    5 tsk bikarbonat
    2 dl grahamsmjöl
    2 dl vetekli
    3 dl havregryn
    2 dl vetekross
    2 dl rågmjöl
    5 dl vetemjöl (jag brukar ta dinkelmjöl)
    1,5 dl russin

Blanda alla torra ingredienser. Häll ner fil + sirap. Häll i två smorda och bröade avlånga formar. 175 grader i 1,5 timme i nedre delen av ugnen, täck med folie efter en stund.

• Tindra04

Hej tjejer!

Jag hittade inte hit igår. Jag letade flera gånger.

SE: Tack för att du inspirerar oss alla! Go girl!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • kaksmulan
    Jessi74 skrev 2008-01-25 10:08:04 följande:
    BERITS LIMPA (Det är många ingredienser, men värt det!) 1 liter fil2 dl mörk sirap (jag brukar ta mindre)5 tsk bikarbonat2 dl grahamsmjöl2 dl vetekli3 dl havregryn2 dl vetekross2 dl rågmjöl5 dl vetemjöl (jag brukar ta dinkelmjöl)1,5 dl russinBlanda alla torra ingredienser. Häll ner fil + sirap. Häll i två smorda och bröade avlånga formar. 175 grader i 1,5 timme i nedre delen av ugnen, täck med folie efter en stund.
    Samma recept typ som Annas hälsobröd Gott!
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Betty the Boop

Här är det snö o slask idag. Vill ute o promenera men vädret är ju inte till min fördel precis. Måste hitta några bra skor så jag inte blir blöt. Måste investera i "alla väder kläder" så jag inte behöver stanna inne bara för att vädret är kasst.

• J J

Magda: Kan du äta en grov macka och en ljus istället? jag har också känslig mage och jag kan inte riktigt äta 2 grova mackor.. så jag brukar ta en grov (t ex fazers rallarhalva el dyl) och en osötat formbröd med lite frön i.. annars äter jag oftast ca 2,5 dl yoghurt på morgonen och sedan (när jag jobbade) tog jag mina 2 mackor och te.. men yoghurt är ju bra för magen iaf..
    Det finns ju förresten en massa ljusa brödsorter i affären nu som innehåller lite bättre saker än bara vetemjöl o jäst.. en del av dem innehåller ju även en del socker men om du kollar lite i innehållsförteckningen så kan du säkert hitta ngn som är ok.. eller baka själv?!

• MagdaA

dagens motion avklarad, 60 min rask promenad. -6 grader och sol! Härligt! middag blir hemma-pizza på dinkel mend köttfärs och en massa gott på!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Hemma från GYM
    galet tråkigt väder

REGN o storm typ, Bailey ramlade av blåsten ner i ett dike..HAHAHA...Men det gick bra!
    Han typ flög med sitt Thomas & Friends umbrella!

Tränade 4.2km på CT + styrka!

Ätit stadig lunch nu, 2 stora surdegs osötade brödskivor, en med massa protein på, Norrboda light mm och en med 17% ost + marmelad på + bregott, 1 glas tropicana

hade en GIANT banana me mig på Gymet med!

Strax jobb
    BLÄ!

ha de bra alla

• J J

Uppdaterat med lite nya foton på tjockmagen..

• Kaya

Magda, brödet jag är KÄR i just nu (ja det är ingen överdrift, min passion för mjuka mackor är relativt jämförbar med förälskelse... ) är mitt eget som jag och barnen bakade igår, kan inte säga hur mycket av varje men det innehåller valnötter + strödadlar (mixat, lite kakao, grovt rågmjöl, psylliumfrö,solrosfrö, fullkornsvetemjöl, rapsolja, jäst och salt. Det blev så HIMLA gott!

Det jag undrar, angående de MÅNGA olika recept som finns på HÄLSOLIMPOR med innehåll av filmjölk och bikarbonat (Skippers och andra varianter) - anses det vara särskilt nyttigt med bikarbonat-bröd eller? Själv avskyr jag smaken av bikarbonat, och har alltid trott att bakpulver/bikarbonat förstör B-vitaminerna som finns i sädesslagen, så om man ska baka nyttigt, så ska man baka på jäst...?

Det var dagens besserwisser, sorry, menade inte att dissa era goda bröd! jag är säker på att de är supernyttiga, fiberrika osv - men det är just bikarbonatet jag funderar över... (Och bara för att vara säker på att jag verkligen inte gillar smaken av bröd bakat på bikarbonat så kanske jag måste testa att göra såna där limpor snart ändå...)

Idag spöregn och storm, INTE så kul att vara ute och cykla i motvinden. Mitt skarpa i halsen förbyttes i rethosta och "kill i halsen" under natten, vilket jag såg som ett steg i rätt riktning, så jag gick och tränade på förmiddagen som planerat. TVÅ TIMMAR på gymmet som vanligt - 20 min kondition (uppvärmning på löpband), 45 min styrka (mitt vanliga program för hela kroppen, 3x8 med ganska lätta vikter, hade ju tänkt öka denna vecka men gör inte det förrän jag är 100% bra i halsen), 40 min kondition (powerwalk på löpband, brant lutning varvat med snabbare tempo), 15 min stretch.

Det var skönt!

Nu efter bad och lite "hemmaspa" och god lunch känns det som HELG, så mysigt. Ska laga min favoriträtt ikväll, lax i ugn med haricots verts, sardeller, tomat och oliver. Samt supergod fransk chokladmousse till efterrätt... *AAAAAHHH*

Nu väckning av litet barn och iväg i REGN och STORM för att hämta storebror!!! *hu*

K

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger