• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • pussgurka78

Magda84: tack for de fina orden...har precis kommit hem fran min andra promenad och mar faktiskt battre nu..

God natt pa er alla.

P.S. Var haller SE hus ?

• SvenskEngelsk

Pussgurka
    jag är här!!!
    krev innan ikväll med ju....

Sett den Vita massajen nu på dvd, läst böckerna och blev galet förtjust!

Imorgon bär det av med sonen till gymmet, sen är det jobb fre + lörd kväll + sönd dag...BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Jobbat 5 av 6 helger nu, för spräckt mina lediga helger med att gå in vissa delar av helg för få nån extra slant + extra timmar som vi får då...Sen nästa fre jobbar jag natt....SEN; ska Sara ta det lugnt, vara i Stlm 4 dygn osv!

Mums, MIddagen var mums, och efterätten likaså! GB lightglass med VARMA hallon + hackade nötter on top!
    YAY!

Sen salta pinnar till filmen + den SISTA choklad nötfruktbollen ( min son älskade dem så ....men räckt sen innan jul iaf ca 20 st!

Kaya: Ja, känslan att gå innan alla andra hemma vaknar, gör att dagen blir UNDERBAR, TROTS allt jäkla regn det var, frukosten smakade underbart ( fast jag åt äckligt SURDEGS osötat fullkornsbröd )..haha!

Tänkte hoppat hopprep ikväll, men för lat, gått 5 km imorse, sen 5.5km i em i lugnare tempo dock, RÄCKER!

Längtar efter gymmet, får en rejäl kick där! Känner mig SEG nu dock, hoppas ja e sugen imon...är jag INTE sugen att GYMMA imorgon, så går jag ist, och kör GYM lörd+sönd, innan resp efter jobb!....B är ju hos pappan ändå då !

GODNATT mina skatter

Och Pussgurkan
    DU VET BÄTTRE ÄN SÅ!

INTE väga dig som du håller på....och olika tider på dygnet? Det har jag lärt mig för längesedan, det kan ju skilja 1-2 kg från morgon - kväll osv...och det SKA Ju göra det , man äter, dricker osv osv osv osv osv

Släng ut dumma vågen, jag har ingen i hemmet längre..sååå skönta tt inte vara vågberoewnde och nu kunna acceptera den siffra de visar även om det är +

GODNATT IGEN!!!

• SvenskEngelsk

Snödroppen
    KLART du får vara med oss!!!

Välkommen

Hojta om du vill ha nåt spec råd / tips!

• Evenstar

Gissa vad?

Jag blev sååå sugen på chips igår så jag skickade ut maken som kom hem med en påse Dill och Gräslök (OLW såklart), min favorit. Och jag åt såklart FÖR mycket. Så ni kan bara tänka er hur jag mår idag. URK!

• Jessi74

Kaya, jag misslyckas faktiskt ibland med att inte äta mjuk macka på vardagar, men oftast så går det jättebra och jag saknar inte mjukt bröd. Nu ska vi åka och handla! Det är kul att handla mat tycker jag! Älskar när kylen är helt full med mat och inget saknas. Och ja, jag har faktiskt fått in det här med att springa tre ggr/vecka nu. Det känns underbart att vara ute och springa, är inte så där vidrigt som jag jämt tyckte förr när jag bara flåsade.
    Evenstar, det är rätt skönt att höra att du är "mänsklig" och också äter nåt onyttigt ibland! Tycker du är så enormt duktig på att äta rätt annars!

• snödroppen81
    tackar !!
    ska ut och gå en runda med vagnen & valpen i snön mysigt.
    behöver lite frukost tips!?!äter havregrynsgröt med hjortronssylt & mjölk varje morgon.
  • kaksmulan
    Tack alla för alla gratulationer! Jag hade en jättebra dag igår. Maken och jag var bla på spa, köpte en tv (äntligen kastas 15-tummaren ut) och åt indiskt (mums). Idag ser det ut att bli en helt underbar dag. Kallt men med härlig snö över hela stan. Kanske kanske kan det bli en premiärtur med skidorna i kväll. Synd bara att jag måste jobba så mycket idag...

Välkommen hit snödroppen! Frukosten är för mig jättesvår. Men din frukost lät väl jättebra? Kanske kan du dra ned på hjortronsylten ifall den innehåller mycket socker? Färska bär är bättre. Själv äter jag just nu en egen muslimix med ganska mycket nötter och frön (100 g musli på ca 2 dl lättyoghurt naturell).

Till alla brödbakande personer här i tråden måste jag få tipsa om Anna Skippers hälsobröd! Det är helt ljuvligt gott och LÄTTBAKAT (när man väl inhandlat alla ingredienser). Jag brukar blanda i lite hackade aprikoser, fikon och så lite russin också. Eller så blandar jag i lite grovhackade nötter och olika frön typ solros, pumpa eller linfrö.

Annas nyttiga bröd Ett bröd bakat på dinkelmjöl och fullkornsprodukter ger lång mättnadskänsla och ger tarmen något att jobba med. Oerhört lättbakat. Bara att röra ihop – kommer bli en favorit för familjen. Till och med barnen älskar detta nyttiga brödet!  5 dl dinkelmjöl 2 dl grahamsmjöl3 dl rågsikt2.5 dl fyrkornskross1 dl vetegroddar1 tsk havssalt4 tsk bikarbonat5 msk blandade brödkryddor ( anis och fänkål)1 liter ekologisk filmjölk0.5 dl sirap eller honung Sätt ugnen på 175 c. Blanda alla torra ingredienser. Rör ned filen och sirapen.Smöra och bröa två 1.5 liters avlånga formar.Grädda ca 100 minuter.Alternativ – gör halva satsen i en brödform och grädda i 60 minuter.

SE:Min kloka kära vän! Jag sitter aldeles för mycket på läktaren och ser på hur mitt liv lever med mig. Tack för att då finns här och påminner mig om att återta komandot! KRAM
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • 6628

Gomorgon!

Känner mig seg. Orkar inte göra mycket nu. Sov 2 timmar på dan igår. Har ju börjat äta den nya medicinen, som har somnolens som biverkning, aptitlöshet och viktökning?? Hur går det ihop? Aptitlöshet och viktökning? Så nu blir det o verkligen hålla igång!
    Filip febrig fortfarande.

• Betty the Boop

Idag är det 1 år sen lilla Tobias  8 år blev mördad här i centrum. Usch  jag känner av den stämningen  i dag. Minns att vi hade delat ut mat till våran pensionärer o var påväg tillbaka till hemtjänstlokalen när vi såg massor med folk på trottoaren , bilar som stog stilla mitt i gatan och en liten liten kropp som låg på marken. Fy tårarna rinner.  Trodde det var en bilolycka , kunda aldrig tro  att nåt så hemskt kunde hända här. Tänker på familjen idag.
    Är så tacksam för mina barn o min familj. Älskar dom så. Lider med familjen som har blivit av med en son på ett så fruktansvärt sett. Knivhuggen till döds. Detta har påverkar mej nåt så oerhört.

• 6628

Ja, man undrar vart världen är på väg. Så jävla tragiskt.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger