• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Tindra04

Härligt Clinan! Grattis!

Jag köpte två par nya jeans när jag hade gått ner mina gravkilon och de är för stora nu! Skulle behöva köpa nya igen men det får vänta några kilon till!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • SvenskEngelsk

Oj oj oj!!!
    Betty........ och alla andra
    Jag och alla andra i tråden kan inte hinna läsa ALLT som skrivs, ibland SLÖläser jag och då kanske man missar frågor osv...
    But like u said, no hard shoulder!!!...:)

Tindra...Wow, skönt att jeansen slappr till sig
    What a feeling....

magda, vi hade ju hemmagjord pizza för inte länge sen
    YUMMMMMM!!!!

Jag skulle ha godisfritt fram till stlm, MEN gick inte 16 st bitra nu efter maten kl 18.20
    Känns bra dock, kontrollerat lixom!!!

Gym imon igen.....YAY!..barnfri och vill springa, gick ju inte idag, utan fick bli CT + styrka, imon löpning + 2 andra muskelgrupper....

Ha en fin kväll alla

• clinan

Känns verkligen toppen! Så himla kul när man får köpa nya mindre kläder! Dessutom köpte jag ett par mysbyxor i LILA, jag älskar lila!!!! Imorgon blir det nog mer shopping av kläder skulle jag tro ska till ett outlet i Svedala www.svedalaoutlet.se tänkte försöka hitta någon snygg top där.

Trevlig helg på er alla!!!

• SvenskEngelsk

Någon skrev om väder
    haha
    betty tror ja....Blöt i regn osv osv
    Ni ska SE mina gamla NIKE jag har i ALLA väder, snö, regn, sol , ja alltid!

Det går så bra såååå!!!!
    Efter 500 m i REGN så känner man inte blötheten längre
    haha
    bara att fortsätta gÅ!

hemma fr jobb nu!
    Tvätt 22-02
    MÅSTE

Ush

• Kaya

Betty

så mycket/ofta/långt som jag skriver så MÅSTE ju folk svara ibland, typ men guud ska hon aldrig ge sig... HA HA HA

nej allvarligt, ibland ställer man ju frågor utan att få svar men det behöver man ju inte tolka som att man inte räknas eller att folk inte läser det man skriver...

jag brukar tycka det är skönt att bara skriva av mig, även om jag inte får svar, det blir typ att man skriver lite varje dag istället för dagbok/blogg...

SE: GOTT med godis...

Själv har jag ätit min favoritlax till middag, fransk chokladmousse efter *death by chocolate aaaahhhhh*, och så nyss kvällsthé med FYRA såna frukt/nötbollar (ha ha SE FATTAR INTE hur era 20 bollar kunde räcka en hel månad????? jag äter LÄTT en sån laddning på en helg! ensam!) PLUS en massa salta cashewnötter, hade inte alls tänkt äta nötter men så har jag sån HUVUDVÄRK (trött, förkylning i kroppen, mens på gång... plus fel teknik på styrkan???) så jag bara moffade i mig i tron att lite (mycket) fett + salt skulle bota mig... men nej... det är nog bara sömn som gäller.

Imorgon åker vi till Västerås på inflyttningsfest hos några vänner, undrar vad som bjuds då, gissar på onyttigt

Ett tag tänkte jag springa på förmiddagen imorgon innan vi åker, men med tanke på hur min hals känns - USCH rethosta och obehag - så ska jag DEFINITIVT ha vilodag imorgon! Och hoppas vara på G igen på söndag kväll när det är poweryoga.

GOOD NIGHT

K

• SvenskEngelsk

Lägger till att jag hoppade 900 hopp nyss!!!!

och, det slutade inte efter dem gottebitarna, lite glass ( 5.9% ) och en bondkaka blev det + nårra fler bitar gotte
    UPPBLÅST o pruttig
    haha

KAYA; precis...håller med dig
    jag tror inte man får svar på allt man skriver, GUD nej, och jag hinner inte läsa allas svar, jag jobbar heltid + extra, ensam med Bailey, tränar dagligen och lixom, livet måste ju glida
    Så jag tycker med de e skönt att bara få skriva av sig!!!!

PUSS o godnatt
    nu ska ja hämta tvätten i REGNET!

• Missisola

Its saturday!!!!!!!
    Men är redan uppe och skuttar...eum....
    Närå , jag jobbar i dag på extrajobbet - börjar 6.20-14.40
    Sen ska jag i väg och köra styrka! Har inte kört styrka sen i söndags eftersom det varit så mycket med jobbet denna vecka(igen!!)

I morgon har jag bokat upp mig på ett Pump-pass ....min favvo-instruktör kör!!! Har inte kört Pump på 4 år tror jag...ska bli spännande.
    Ska simma på fm och lämna blodprover på SöS oxå... special för mig... blodprovet måste tas just i morgon...

SE: tvättstugan till 02??? WOW!!! får man det??

*ska läsa i kapp*

• alarik82

igår var de 60 min aerobics å sen 75 min boxercise....
    idag ska ja försöka pallra mig iväg på¨prommis...

• Jessi74

Åh härligt med lördag! Ikväll ska vi på fest! Så mormor & morfar kommer hit och är barnvakt. Det ska bli lyxigt att gå iväg båda två, vi är rätt bra på att gå iväg var för sig men aldrig tillsammans så det blir kul!

Och nu har jag varit iväg och sprungit min runda. Jag fick ont i axeln, vet inte varför. Det var ovant att springa i dagsljus, gillar inte när folk ser mig så tydligt. ;)

• SvenskEngelsk

BRa gjort Emma

Du är igång nu..:)

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger