• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Hej
    Blev inget gym, ÖSREGN och så hårda vindar att ja hade blivit SATANS arg med min cykel...så jag tog tjuren vid hornen, klädde på mig trots världens headache, tog 2 paracetamol och gav mig ut i detta SKITVÄDER och sprang innan jobbet

Nu ska ja laga CHEVRE + kycklingfile pizzan här på jobbet
    HA EN KANON kväll

I feel great!

Ni är sådana underbara människor

• MagdaA

hallåj! vi har varit i stan idag, gjort lite ärenden, och ÄNTLIGEN har jag köpte lite kläder åt MIG! Annars brukar det bara bli åt Alexander. Behövde verkligen lite kläder, knappt köpt några kläder alls sen Alex föddes. 1 par jeans, 1 munkjacka och 2 toppar, kände mig så fin när jag provade när jag kom hem

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • annika81

Hej tjejer! När jag unnar mig lite godis eller en kaka tex nuförtiden får jag alltid så ont i magen, känns som om magen inte tål onyttigheter längre?!

I genomsnitt så äter jag sådant här kanske var 14:e dag. Då har jag oftast tänkt unna mig och njuta men det blir aldrig en njutning då jag får magknip. På sätt och vis är det ju bra, jag äter inte så mycket på detta vis, men oftast blir unnandet på kalas/fest dvs ute bland folk, inte så kul med magont då.

Är detta något som drabbat er också? Och i så fall vad gör ni åt det? Man vill ju inte bara sluta med sitt unnande.
    Jag vräker inte i mig utan äter i normalt tempo, så det kan inte vara det heller.

• annika81

Kan tillägga att jag åt ungefär 6 små godisar innan det verkligen inte gick att äta mer pga allt ondare i magen, och detta tycker inte jag är alls mycket egentligen.

• Missisola

Bidde 60 min styrka..Härligt...och har köpt hem lördagsgotte....
    Kan säga att godis sätter fart på min mage...eum...

Ska laga fk-spagge m bonjour (15%) ocl lätt crem fr grönsaker och en MASSA vitlök

Sambon är ute och springer....insp av sin kära sambo *hehe*
    Fast styrketräna hatar han....

• clinan

Idag har det inte blivit någon motion. Men en hel del shopping Köpte blommor, billigt var det så det blev bara 200:- men jag fick blomma till badrummet, stor grön växt till att ha sidanom tv'n, brun kruka till den. Och två ljusrosa blommor till Theas rum. Sen körde vi vidare till en outlet och där handlade jag 4 tröjor till Thea 177:- helt överkomligt Dessutom hade jag en topp till mig själv på JC, kan inte minnas när jag handlade på jc sist men idag gjorde jag det ialla fall. Dessutom hade jag toppen i storlek M, jag som haft XL innan. Fast denna var nog en sån oversize modell, men det struntar jag i för M köpte jag ialla fall

• clinan

emmamaria

Ja verkligen! Jag brukar ha sånt otur när det gäller fynd o rea o så, att det aldrig finns storlek! Men nån gång ska man ju lyckas

• snödroppen81

hej på er tjejer!!
    är så GLAD idag :) kom i ett par jeans i stl:36 sitter lite taigt över magen & handtagen på sidorna men dom gick att knäppa igen jiipppiiiiiii,men nu går det åt rätt håll äntligen ser man att det händer nått.(hade 38/40 tidigare och i vissa 42)
    så det firar jag med ett glas rött vin

så en fortsatt super trevlig helg på er tjejer.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger