• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • 6628

Gokväll tjejer!

Vet fasen inte hur jag ska göra med träningen! Jag tränar på Nautilus o har på autogiro. Men kommer inte o kunna träna så mycket nu i o med att jag har svårt o komma in.
    Ska jag säga upp autogirot o sluta helt eller ska jag behålla autogirot o typ träna kanske max 2 gånger/månad, är det någon ide? Själv tycker jag inte det. Sen jag hade mitt lilla anfall, exakt för 2 veckor sen så har jag lixom bara skitigt i allt. Har gått hemma (sjukskriven), ätit bara mackor, sovit på dan. O jag känner att jag MÅSTE KOMMA IGÅNG! Innan det går för långt o jag blir helt deppad.
    Gud, vet fan inte hur det här kommer o sluta. Jag kommer o bli tvungen o åka sjukresa till jobbet! Känner mig som en gammal tant! Eller att jag är världens sjuk! Men det är jag ju inte. Jag känner mig frisk, men får bara inte köra bil. o det sätter så många käppar i hjulet när man bor så här.
    BLÄÄÄÄÄÄ!!!

• Sugardynamite

Hej!

Kul att hitta en tråd där folk engagerar sig i att äta rätt och motionera för att gå ner i vikt och må bra!

Här är en till!
    Kämpar på med vikten igen efter min tredje graviditet. Yngsta är 15 månader nu. Jag har diskbråck, så att gå ner i vikt och träna är verkligen prio ett för mig för att jag skall bli frisk och må bra.
    Har gått ner 8 kilo nu sedan i höstas (i sakta mak) i samband med bättre matvanor och en stor dos motion.
    Tränar 4-6ggr i veckan. Salsa, styrketräning (4-5ggr i v), pilates, spinning, bodypump och löpning / cross-trainer.

• 6628

Missisola: hur menar du då? Frysa? Visa läkarintyg?

• Missisola

6628: Om du nu har ett kort och kanske behöver ett uppehåll tills du är på banan igen...
    Kanske synd att säga upp det...bara frysa det...vilande.

• Sugardynamite

6628: Man brukar kunna "frysa" ett träningskort. Dvs låsa abonnemanget en viss tid till en mindre kostnad, om du vet att du inte kommer att träna just nu, men att du skall fortsätta träna senare. Jättebra tex om man åker bort på sommaren och inte tränar på flera veckor.

• 6628

Missisola, sugardynamite: Men i 2 år?
    Eller det kanske finns ett alternativ då man kan betala per gång? Då kan jag betala så många gånger jag får tillfälle till det.
    Har inte tänkt på det.
    Måste ringa o höra med de.

• 6628

Håller iallafall på o gör lite hemträning på kvällarna. Dock inte nu på 3 dagar, har haft en jävulsk träningsverk i låren!
    O bara det blir lite ljusare så ska jag börja ta promenader.
    Funkar det också, men det är ju kul o komma hemifrån o träna.
    Men tack för tipsen! Visste inte att man kan frysa kortet

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger