• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • clinan

snödroppen

ja visst är det en härlig känsla??!! Kan leva länge på den

• SvenskEngelsk

WOW Snödroppen
    Stl 36!!!!
    Härligt

Sådär känner jag varje gång jag har gått ner en stl, det var en AHA WOW känsla då Jag minskade ifrån stl 54. till stl 50, sen från 50-48, WOW, sen herregud, då man var på 44, JESUS WOW....Sen nu lixom 38 i byxor är ibland stort fast jag kräver 40 upptill

Sån enorm känsla att bli mindre och mer vältränad!

Hoppat rekord ikväll efter jobbet nu
    3200st HOPP
    I SÅ snabbt tempo..aldrig gått så lätt innan, det var lixom inget match ens!!!

Ska lägga nya bilder nu, var ett tagsedan, upp 06 imon poch jobba till 16, sen RAKA vägen till gymmet och köra 30 min CT el löpning efter styrkan...

Som ni vet är mina insida lår helt ÄCKLIGt påsiga ( att min egen familj till och med reagerar och förstår hur jag känner ), så på gymmet fick jag hjälp nu, ska testa en ny maskin, ta foto NU på mina lår, sen om typ 2 månader...SE om det GÅR med redskap, annars blir det EV en OP ( operation )

Clinan.....U go girl!
    Emma. herregud så söt...ens barn är verkligen ens stolthet!!!

Sammanfattning: ( godis ikväll igen på jobbet såklart..)
    Motion: Löpning i ösregn rel snabbt tempo innan jobb + 3200 BOXhopp supersnabba

• SvenskEngelsk

Sugardynamite

VÄLKOMMEN!!!!
    Mäkta stolt över ditt sätt att minska i vikt
    att SKYNDA viktnedgång är det värsta man kan göra!!!

• SvenskEngelsk

6628:
    Säger som resten
    testa om du kan PAUSA kortet på gymmet
    be dem frysa det....Annars hade jag sagt upp autogirot... ( jag tränar ju GRATIS, så jag personligen hade sagt upp det ekonomiskt sätt om du bara kan komma dit 2 ggr / månad, då kanske du kan lösa styck pris? )

• Evenstar

Idag mår jag bättre. Det enda i träningsväg jag lyckats klämma ur mig är 45 minuter i måndags. Sen dess har jag varit såå slut. Somnat redan runt 21 på kvällen och bara längtat till sängen när jag vaknat.

Igår vaknade jag upp med begynnande munsår och insåg ganska snabbt att jag på riktigt är rätt slutkörd. Så helgen fick gå i "vilans" tecken. (Om vi räknar bort storstädning, gardinbyte, att jag städade bort julen osv)

Igår gick jag och la mig redan vid 20.45 och sov med endast små avbrott till 08.30 imorse. Mer än välbehövligt!

Idag blir det inte heller nån träning, däremot ska jag försöka vila så mycket som möjligt, läsa klart min bok, gå runt och vara nedrigt stolt över hur fint det blev igår OCH lukta på mina nyinköpta tulpaner som pryder köksbordet.

Till middag igår åt jag kycklingfile med en grekisk sallad till. Gott. Lördagsgott blev en fruktochnötboll och en ruta mörk choklad. Det kändes riktigt skönt att det räckte som lördagsgott. (Särskilt efter chipsmåendet tidigare i veckan)

Dags att springa ner i förrådet med 2 kassar gamla videofilmer och sen njuta av en kopp te.

Ha en härlig söndag!

• SvenskEngelsk

Skrivit lite i en ny blogg
    Om LIVET!

Ja, livet tillhör ju oss alla så länge vi har det
    Och för att måbra mentalt/fysiskt, så får vi sköta om oss!

ha en bra söndag
    Min frukost var
    2 RÅGI knäcke ( efter tagit upp en skiva ( på jobbet ) av ett GROVT bröd, men sen läste jag sockerarter och det var 9.5gr så jag la snällt ner skivan igen och tog rågi knäcke, med kalvsylta ( inte smör ) + paprika, 1 kokt ägg m kaviar + en liten portion BANANGRÖT jag kokt, ALLA älskade den på jobbet

SÅ KUL att inspirera alla...Därför jag blev Hälso inspiratör antar jag!!! Här på jobbet

NU LYSER SOLEN

FAN HELT AMAZING!!

Dags för 2 promenader med boende
    kram

• alarik82

nyss inkommen från 50 min prommis. å sitter nu å knaprar på ett äpple. ska till killens kusin idag på kalas å där bjuder dom på smörgåstårta, men de blir nog(förhoppningsvis) bara en liten bit för mig....

• snödroppen81
    tackar!ja man lever länge på den känslan Skrattande
    var ute och gick i rask promenad i 60min med vagnen & sambo & våra 3 st hundar idag,har ett sånt fin fint väder strålande sol och -8.
    man får en sån motivation varje gång man tittar in här hos er !!
    så ikväll ska jag köra lite callanetics (när banen har somnat,annars så ska sonen ligga och gosa då går det inte så jätte bra att göra mag övningarna)
    min orbi trac gick sönder här om kvällen,så irriterande.
  • Jessi74

Idag är det segt, blev lite väl mycket vin igår och när man inte får sova ordentligt på natten och går upp tidigt så blir det segt plus att magen är i olag. Men har gått en lång promenad i solen!!!! Påminns nu om varför jag dricker vin så sällan nu för tiden...

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger