• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Missisola

I dag ligger nerverna utanpå kroppen....är på b*jshumör....

Ska snart dra i väg och tröstshoppa och gå på Pumpen...ska bli spännande...såg nu att det är folk som ligger på väntelista...hm...populärt pass....Tur att jag bokade i måndags

• MagdaA

hej hej! den här helgen har INTE varit bra För mkt skit har jag ätit. Måndag i morgon, hoppas det går bättre då!

Ska snart packa ner pojken i vagnen och ta en promenad. Hade velat komma ut tidigare för det har varit ljuvligt väder här idag! Strålande sol och -5 grader, men vi har varit på dop och inte kommit hem förns nu...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 6628

Hejhopp! Idag har jag varit ute o gått i 40 minuter + att jag hade lite hemmaträning. Bredvid mig låg Filip o härmade mig. hehe . 40+20 minuter. Känns bra!
    Har betämt mig för att hemmagymma vardagar, fredagar gym, söndagar gym. Måste gå!

Våran lilla hamster håller på o dör! Han e jättesvag, orkar ingenting. Bara ligger. Han e nästan 2 o 1 halvt år.

Igår åt vi lite glasstårta för styvsonen fyllde 19. DET var gott!

Ha en trevlig kväll!

Måndag imorgon, ut o gåååå + hemmaträning!

• Missisola

6628: Härligt att du kommeri gång nu bejbi och fixar till det utifrån dina förutsättningar...
    Kommer gå kanon!!!!

En annan är så slut i kroppen...vad trodde jag? Att jag skulle köra ett styrkepass....som sagt 4 år sen jag pumpa så....
    Se om jag kan röra mig i morrn

• annika81

Blivit en del promenader de senaste dagarna, och en löparrunda hann jag med i torsdags.

Eftersom jag nått mitt mål viktmässigt för ett tag sedan har jag nu satt upp ett nytt mål, att fixa springa en mil! Framför oss ligger våren, längtar efter att jogga på första riktiga vårdagen i skogen bland vitsippor! Exakt när jag ska klara milen är inte bestämt, jag har inte anmält mig till tjejmilen eller så, utan ska träna efter min egen takt, kanske blir det i sommar?!

• SvenskEngelsk

back from the gym

CT 7 km, JESUS, ville aldrig sluta, men tiden sa ifrån, sen 15 min massage, innan allt körde ja stenhårt styrka, BICEPT, TRICEPT, mage, övre + nedre rygg + insida lår...

I feel so good!!!

Åt stekt FÄRSK strömming dubbelpanerad i graham + ägg med eget mos + lingon + ärtor
    JESUS va gott!
    Tur man jobbar där man gör
    SVENSK mat då den är som BÄST!

• Kaya

USCH den här helgen stryker jag bara ett streck över - när det gäller sund livsstil, motion och hälsosam mat i lagom mängd!!! *URK*

Orkar knappt berätta hur totalt det har spårat ur... det var en massa saker - mens, huvudvärk, miniförkylning m.m. - som sammanföll och gjorde att jag i fredags kväll OCH i bilen på vägen till Västerås igår OCH hela kvällen på inflyttningsfesten igår OCH under dagen idag när vi umgicks med våra vänner åt inte bara FEL SAKER, trots att det hela tiden FANNS nyttigare alternativ, utan också alldeles FÖR MYCKET, vilket är nästan värre!!! Jag försöker ju leva efter den principen nu att i alla fall inte ÖVERÄTA, inte ens när jag har unnardagar - eller unnarHELGER som det blev i det här fallet... Men nu åt jag verkligen MYCKET! Mycket choklad, mycket grädde till efterrätten, MÅNGA winegums klockan två på natten (och jag som inte ens ÄTER "vanligt godis" längre?!)... Ingen alkohol, jag dricker ju inte det, så jag kan inte "skylla" på det heller... *hmmmm*

Motionen blev bara en liten promenad igår och en lite längre promenad idag. Kom hem till Norrköping DÖDSTRÖTT tio i sex idag, yogan börjar kvart över. I vanliga fall skulle jag inte ha tvekat att slänga ihop yogagrejerna och dra ner till gymmet, men nu - världens mens, bara sovit några få timmar, och ätit så FEL och MYCKET så magen känns alldeles öm, som "träningsvärk" i själva magskinnet... Nej det funkade inte. Jag skippade yogan och bestämde mig för att IMORGON MÅNDAG ska jag vara tillbaka på banan med min vanliga sunda kost i LAGOM STORA portioner och min vanliga motion! Förhoppningsvis är jag ännu bättre från förkylningen imorgon också.

Vad TRIST det är när man inser att man har kvar sina gamla dumma beteenden kring mat, att man när som helst kan "trilla dit" igen?! Jag trodde verkligen att jag hade "växt ifrån" detta med att överäta... att jag numera klarar att äta onyttigt utan att för den skull behöva gå över en gräns och tänka att nu är det redan kört, nu kan jag lika gärna fortsätta häva i mig onyttigheter resten av dagen/helgen... Hmmmm...

Det är som att jag, efter en otroligt "DUKTIG" höst från augusti fram till jul, då jag verkligen levde SUNT, hamnade i någon obalans med att äta för mycket igen under juluppehållet, och efter det har jag inte riktigt lyckats komma tillbaka till det där med LAGOM MYCKET, varken när det gäller mat eller guldkant, utan det blir ofta för mycket av båda delarna. Och nu, som sagt, när jag både hade mens/huvudvärk och en liten förkylning, så var det tydligen oemotståndligt att trösta mig och hålla ångan uppe genom enorma mängder mat/gottis???!

BARA undanflykter, jag vet! Men man måste ju fundera på varför det blir så där, så kanske man kan undvika det framöver!

Nu thé!

K

• Kaya

SE - TACK FÖR ATT DU FINNS!!!!!!!!!

Vi skrev våra inlägg samtidigt, mitt inlägg så NEGATIVT, och så ditt underbara POSITIVA inlägg som påminde mig om hur HÄRLIGT det är med god mat och skön motion, hur BRA man mår då!!!! Så inspirerande, trösterikt, uppiggande!!!!!!!!!

TACK!

K

• MagdaA

Blev ingen promenad i eftermiddags. eller jo, 10 minuter. förkylda pojken bara grät så jag gick in igen, maken tog dock en lite längre tur med hunden. MEN, i kväll blev det 30 min ct + att jag va upp på vinden och hämtade mina gummiband + gymball så jag körde lite övningar efter. shit va svårt de va att hålla balansen me bollen! Träningssak, så det blir ju säkert bättre efter lite övning. Alex satt på golvet och tittade fundersamt på mig och undrade vad jag höll på med. Sen badade vi tillsammans, de va mysigt.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Bravo Magda
    Du kämpar på...rätt spår med
    KANON!!!!

SÅÅÅÅN enorm skillnad mot några veckor sedan då nästan alla inlägg var ifrån en Magda som lixom inte var "redo" ÄN för att kämpa,,,men NU JÄKLAR!!
    BRAVO!!!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger