• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

KAYA:
    GRÄT faktiskt av ditt negativa INLÄGG
    jag är PRECIS likadan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HJÄLP
    Finns det fler än jag
    SKÄMS inte..haha
    JAG är ju med SÅn, då jag faller dit
    massa grädde på kladdkakan, gärna extra choklad i kakan, sen gärna kakor efter, sen läsk, sen lösgodis, sen MKT sås på maten, Ohhh, misskött mig så nu kan ja lika gärna äta, sen imon nyttig, men då är de onyttigt igen o igen o igen
    tuills JAG NU SÄGER
    SLUUUUUUUUUUUUT

Tänk OM!

KAYA
    du kan
    vi kan!!!!
    ( Jag är inte sådan NU just, MEN, kan lätt falla dit ).....SÅ JÄKLA lätt om man väl börjat!!!!

puss på dey!! Från en som tränar stenhårt just nu!

• Jessi74

En ny vecka som garanterat ska bli bättre än denna helg var. Usch vad hemskt det var igår. Men nu är jag redo att återgå till mina goda matvanor och känner mig laddad!

Annika81, vad bra mål du har! Mitt mål är ju tjejmilen, kul att ta del av dina framsteg vad gäller att springa sen. Vi kanske kan stöttas när det gäller att öka på hur mycket man orkar springa.

• SvenskEngelsk

GodMorgon!
    Hmm, trött av LITE sömn ( självförvållat), sedan kom sonen kl 06.30 imorse, så vi har njutit, med tända ljus vid frukost ( lättfil med musli ), badat ihop med massa bubbel och nu ska vi snart gå ut i skogen och väcka alla djuren..haha!!!

ha en riktigt bra dag!
    Var sugen på att laga min FK lasagne sen, men får se vad affären har att erbjuda som lockar sen!!!

• SvenskEngelsk

Jessie
    Gött tjejen!!!!!

bara att säga
    NU SKA JAG ha en bra vecka
    då har man det!!!
    Beslutsamhet!

• Tindra04

God morgon girls!

En ny underbar nyttig vecka framför oss!

Här är en till som erkänner att helgen inte har varit den bästa ur mat och motionsynpunkt. MEN idag tar jag nya FRISKA tag!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Jessi74

Känner mig frusen och har lite ont i kroppen, kan inte bestämma om jag ska köra en springrunda ikväll eller inte. Mår ju liksom bra i övrigt. Åt müsli och yoghurt + två mackor med rökt kyckling och gurka i morse. Snart är det fika paus och då blir det kaffe och en banan. Glömde lunchen hemma idag så jag måste hitta på nåt och gå och köpa.

• MagdaA

Måndagsrapport: -0,4 kg och -1 cm i midjan. Det går åt rätt håll iaf! Ny vecka, nya friska tag! Blir dock ingen promenad idag, håller mig inne med snoriga och hostiga pojken. Får bli crosstrainer + lite övningar istället.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • J J

Magda: bra jobbat! Jag hoppas jag kommer ha samma energi sedan när det är dags för mig att ta tag i detta med kost o motion..

Kaya: Trist när det blir sådär med maten.. vet mkt väl..exakt likadan.. så svårt att begränsa sig ibland, man tänker liksom inte efter.. eller ibland gör man det men ändå är handen där i godis/chipsskålen.. min mage klarar knappt av att äta chips och ändå sitter jag o mumsar i mig för att det är så gott.. Men detta var ju "bara" en helg så nu har du all tid framför dig att sköta kosten bättre, du är ju så jädrans duktig med mat och motion så du tar igen dig fort! Ibland tror jag man måste göra sina "misstag" för att hitta rätt igen.. *kram*

Jag har haft en ok helg, har vi ätit på restaurang (oxfilépasta) eftersom detta kanske var sosta helgen vi var barnfria på ett bra tag. Det blev även film + godis och igår fika då svärföräldrarna kom över.. men jag "unnar" mig det faktiskt.. jag är inte redo för att hålla igen just nu, jag ska ta tag i det när bebisen är ute och vi hittat lite rutiner, det ska nog gå bra. Känner att jag börjar om en dag o så går det inte riktigt som jag tänkt, o så tappar jag all energi.. så jag försöker äta lite lagom av det goda bara.. maten är ju relativt nyttig så det är mest småätandet och fikat som är "problemet"..

• kaksmulan

I helgen har jag åkt skidor så jag har träningsvärk i rumpan fortfarande. Åh, så härligt det har varit. Snön var gnistrande vit, skoterspåren hårdpackade och solen värmde i ansiktet och temperaturen var på lagoma minus 3 grader! Hääääärligt med vinter!!!

Magda: Sååååå duktig!

Kaya: Ja, visst är det trist när man inser att man har kvar gammalt dåligt beteende. Men samtidigt är det bra att få sig en varning om att det är lätt att trilla dit igen. Det gäller faktiskt att vara på sin vakt hela tiden. Jag är en sån som inte kan äta något alls utan att trilla dit. "Lagomt" finns inte för mig. Det går inte att bara ta EN chokladpralin ur alladinasken utan det blir ALLTID fler. Det går inte att bara smaka EN vinergum för utan att jag vet ordet av så har jag tömt skålen (äter normalt inte heller godis). Nej, det är helt enkelt nolltollerans som gäller OM MAN INTE FÖRST TILLÅTER SIG ÄTA MED GOTT SAMVETE! Innan nästa gång du åker på någon dylik fest så tänk på vad du faktiskt FÅR äta och ät det och inget annat. Tex, på ett kalas får du äta fikabröd och tårta men hoppar över läsk och godis tex.
    Hur som hellst så är det ny vecka nu och du får ta nya tag! KRAM på dig!

SE: lika underbar som vanligt ser jag!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Perfie

Blev såå peppad av SE´s tilläggskommentar i TS!
    Nu jäklar ska jag ta mig i kragen och leva hälsosamt!
    Gå ner i vikt är inte prio ett för mig det är att klara mig utan de förbenade cigaretterna......
    Men nu ska det gå !!

KraM /P

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger