• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Här pratas det om sådant som jag knappt förstår - amma offentligt (även fast jag en gång försökte hemma hos dig, zynk ) och i massa månader Mina var helt enkelt för svaga och likaså jag Hihi... Nu äter de jätteduktigt, gröt på morgonen, sen lunch

Idag har vi varit med Izabella till doktorn, febern ville inte ge med sig och hon var röd i båda öronen fortfarande, så ny kur penicillin Mamma Malla lyckades också kräkas två gånger i morse och känner sig fortfarande rätt så risig

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Hej på er!

IEfter en natt med 3 timmars sömn har vi idag spenderat 6 timmar på bvc, amnings-mottagningen och gyn-akuten... Jippie... Jag ringde amn-mott innan vi gick till bvc och fick en akut-tid där. På bvc vägde de A som inte gått upp något men växt på längden och huvudomfång. Hon hade inte så mycket att komma med utan tyckte det var bra att vi skull till amnings-mottagningen. Ska dit på fredag och väga honom igen. Vi var lite sena så vi hade inte mycket tid heller.

På amnings-mottagningen flashade jag mina bröst och barnmorskan såg på en gång att det var en infektion. Så hon skickade mig till gyn-akuten där jag fick antibiotika. Hon sa oxå att OM jag kommit på min första feberdag hade hon nog kunnat stoppa infektionen men nu var den för stor. Kan bero på att min man haft ont i halsen - bakterier - som kommit in i mina bröst genom de små såren jag har på bröstvårtona.

Och nu har jag oxå klarat av första offentliga amningen - på gyn-akuten !

Har oxå hyrt en el-pump för att lätta på trycket. Om några dar kommer infektionen att bli bättre och jag hoppas A snart kommer att vilja ta bröstet igen! Nu ska vi pyssla ihop en el-pump

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis

Eftersom A inte gått upp ska han äta med 3 timmars mellanrum nu. Pga infektionen orkar inte min kropp producera riktigt så mycket bröstmjölk som behövs...

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis
    Malu: va roligt med din systers son
    Jag vet inte om du har pratat med Mae men de har en sån där vagga och har en krok i sovrummet och en i köket så kan bebisen vara nära hela tiden. De är verkligen jättefina! Kul med ny säng oxå!!

Pess: Jag är väldigt nyfiken på vad du hade för problem med amningen. Jag är nämligen oxå beredd att kämpa för att det ska fungera! Härligt att det ändå gått så bra för dig även om starten var urjobbig!

Joyce: Oj, det lät ju riktigt jobbigt om E skriker mitt i amningen och sen att få in bröstet igen. Har det varit så länge? Kul att få nya glasögon!
  • Ma Lu

Ojojoj... Stackars liten med ont i öronen Och inte kul att kräkas Malla Är du "bara" trött eller är det magsjuka?

Vilken dag, jam Men skönt att du fått antibiotika nu! Det är bara så typiskt att man ska bli dålig över en helg så att det dröjer längre innan man får fatt på vettig vård. Man vill ju inte tro att det ska vara så illa första dagen men under helgen började man ju förstå att du borde visa upp det där för nåogn och då är det så dags. Hoppas A tjockar på sig nu när ni får hjälp med infektionen

Halsfluss i tuttarna - det var nytt (förlåt att jag skojar om allvarliga sakerGenerad)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Jam....låter som jag då.....Stafylokocker i båda bröst med 20-dagars Heracillin.....

De pillerna blev mina bästa vänner

Skönt att du kommit under vård...Nu kommer vändningen ska du se....L gick också ner massor i början....Gick sedan upp igen för att dala nedåt i takt med att infektionen blev värre....Men efter några dagars PC blev det en mindre smärtsamt att amma och mjölken började flöda igen...

• Ma Lu

Jo, jag har koll på att Mae skaffat en sån vagga men de har ju knappt hunnit hem och inte använt så mycket än (där såg vi förresten ett exempel på att man minsann kan vara rätt storvuxen också fast man kommer ut i vecka 37+nånting!!!)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Jam, det började med att jag fick små, små sår på tuttarna. Jag smörjde med bröstmjölk (som man SKA) men var inte alltid superren om händerna....Läs tvättad och helst spritad Så vips hade jag bakterier i såren som sedan växte och växte...På ena sidan hade jag ett tag nästan ingen bröstvårta kvar....Bakterierna tog lite dag för dag *aosch* Jag hade så ont när L skulle ta tag att jag skrek och grät (gjorde mycker mer ont än samma dag jag blev snittad i magen....en liten jämförelse) Jag väntade dock lite länge.....(stolt som man är ) och inte förrän min bm och kollega hotade mig till livet om jag inte åkte till BB för att visa upp tuttarna och ta en odling gjorde jag det....Då var L nästan 2 veckor....Fick en el-pump för att avlasta det värsta bröstet eftersom jag inte KUNDE lägga till L pga smärtan...Pumpade det ena i 4 dagar medan antibiotika började verka....

Mina sår hade dock blivit så stora att de inte hann läka under den första ab-kuren on när den var slut så började såren att växa lite igen och göra ont efter några dagar.´Fick en ny kur och sedan blev det jättebra...Nu syns det inte på bröstet vad som varit...

• jamis
    Pess: Oj 20 dar!! Jag har fått 10 dar nu... hoppas det räcker! Det som är skönt är att det ena bröstet funkar bra så det äter A gärna ur   Om det inte räcker  ska vi mata det jag pumpar ur med kopp.

Tog det lång tid innan infektionen upptäcktes för dig? Pumpade du ur?

Malu: ja, hade det inte vart helg hade jag ju ringt amnings-mottagningen tidigare... jag misstänkte ju att nåt var på tok men folk runt mig tyckte nog att jag skulle ta det lugnt och inte oroa mig i onödan
  • Pess

Vill bara skicka en styrkekram till Malla oxå innan matlagningen påbörjas här

Svar på tråden visparnas tråd # 6