• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Låter som att L också kommer bli en sån som säger "annan kölla"

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Pess
    Ma Lu skrev 2008-01-14 10:10:17 följande:
    Låter som att L också kommer bli en sån som säger "annan kölla"
    Haha...Åhhhh, låter mysigt (tycker jag NU ja )
  • Idis 76

Zynk: Snor åt mig lite av ditt kaffe. Jag och T sitter härpå jobbet och ska se om vi får något gjort.

Kerpet: Det är ingen fara att jag int fick länken, jag hittade den hos Maxie. Stackars dig som blir tagen för en spammare
    Har inga förslag på vad man kan skylla på när man har slutat att amma men jag tar tacksamt emot om någon har något bra!

Jam: Klart att vi ska prata mycket amning, det finns ju miljoner frågor om det så det är bra att man kan hjälpas åt.

Ma Lu: Va kul med ett nytt badrum, det gjorde vi för ett år sedan och jag är fortfarande lika stolt över det när jag går in där!

Ego: I natt så vaknade T och bara gallskrek, höll på att inte få henne lugn, jobbigt när det blir så, kändes som om hon hade ont någonstans men jag vet inte vart. Hon har inte blivit riktigt pigg sen sin öroninflammation men det går åt rätt håll.

Kramar till er alla!!!
    ♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

Mamsen: Hej på dig! Ja vi tankte så oxå men jag vet att hon har drömt mardrömmar förut för då är det svårt att väcka henne och hon "pratar" mera då, nu skrek hon bara. Jag hoppas att det bara var det som var fel!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Kerpet1

Godmorgon!

Malu; Snart är det din tur att sitta där med bröstena och amma en liten bebbe! Skönt med en ny säng! Skulle jag få bebbe idag hade jag velat haft en leandervagga, de är så fina ochh det verkar så bra att kunna röra på dem. Nästa gång kanske????

Zynk! Va skönt att hon sovit hela natten! P vaknade vid halv 10 och har ätit gröt, nu sover han igen... helt utmattad av allt bus med pappa i helgen skulle jag tro!

Pess! Ja du ska va stolt över ammningen! Jag pöste av stolthet när läkaren på 6 månaders kollen tyckte att det var så bra att jag iaf ammat i 6 månader (jag har ju lite ångest över att jag slutat, även om det berodde på P och inte mig)

• Kerpet1

godmorgon Idis och Mamsen oxå!

• Joyce

hej på er!

Nu ska jag försöka komma ihåg vad jag läst...

Mycket ammningsproblem. Huvva. Jag har ju varit rätt så förskonad. Förutom lite sår precis i början så har det väl gått ok. Vårt problem är ju mer det som här i huset går under benämnngen pattskrik. Helt normal amning i ca 5 min sen är det nån som kommer och byter ut mitt barn på bästa exorcistenvis. Ibland tror jag att han kommer att börja levitera och sväva iväg så tokig som han kan bli. Han gallskriker med bröstet i munnen. Men nu är det inte lika ofta iaf. Lyckades med en offentlighetsammning idag igen. Gick hyfsat. Det är bara så svårt men ett barn som inte är helt lugn utan gråter när han är klar så samtidigt som jag måste lyfta upp honom så ska man ju lyckas med att få in bröstet igen... känner mig rätt valhänt i dessa lägen.

jam: Hoppas det blir bättre för dig snart och att du får tips från bvc!

MaLu: Å vad skönt med ny säng. Vi har också bara en 140 säng så det är rätt trångt. Dock får vi inte plats med någonn större. Eran låter ju stor, skön och proffsig. Jag tycker också att leandervagga ser så mysigt ut, satsa på en sån!

Idis: Jobbigt att lilla T hade ont! Det skär så i hjärtat när man inte vet hur man ska hjälpa dem.

Själv har jag varit och provat synen och köpt nya brillor idag. Har inte varit på koll sen 03 och optikern skrattade åt mig och undrade om jag verkligen såg nåt i mina brillor. Jag har ju iof haft svårt att läsa på text-tv ett bra tag nu och ofta ont i huvudet. Hursomhelst så hade det försämrats med över en dioptri på båda ögonen. Så nu är jag 5000 kr fattigare men snart ett par fina kulturbrillor rikare

• Pess

Du Kerpet.....Amning i 6 månader är MER än bra....Varje dag är ju bra även om man bara ammat en enda

Ha inte ångest...Det är SUNT att sluta när barnet inte längre är intresserat....Jag skulle heller inte truga L när hon inte längre visar intresse....Dessutom så har två at Sveriges främsta barnläkare (Lagercrantz/Schulman) gått ut med att att de tycker att man SKA sluta vid 6 månaders ålder...Därefter finns inget fysiologiskt behov menar de och det kan vara SVÅRT att sluta om man fortsätter längre....Men det är deras åsikter....Jag är av en annan Men så har jag ju som bekant oxå ett annat yrke

• Ma Lu

OJ, en liten byting har du fått Joyce Iaf ibland! HÄrligt med nya brills! Det skulle jag cokså vilja ha... Vill ha och vill ha och vill ha! Mina är från 02 men jag har ett synfel som inte förändras Faktum är att jag kollade på nya bågar i hsötas men precis som du konstaterat är det groteskt mycket pengar man får lägga ut för lite plast på näsan

Jag tror jag blir galen på allt det sägs att man SKA med barn Det blev ju faktiskt oftast folk av ungarna också innan det fanns en massa barnläkare och andra förståsigpåare som skrev feta böcker

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6