• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Grattis Joyce till den ofentliga amningen!

Malla! Va jobbigt, stackas dig... fast det är ju synd om Izabella oxå! om jag inte somnar tidigt så kan jag joina dig härinne, har fått en dålig ovana att vara uppe halva natten...

• MallaMojs

Nu sover hon iaf en sväng efter en enorm svettattack och halva handen i munnen - kanske tänderna på lillasyster är på G Iaf är ju Singing bee på trean skitkul

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis
    Joyce: Skönt att ha klarat en offentlig amning!! Just nu ser jag inte fram emot det...

Jag har kämpat med att få A att ta mitt svullna bröst i 2 dar nu. Vi har hållt på en timme med gråt och skrik och ovilja hos honom tills jag idag gav honom det andra bröstet först och han tog det på en gång och ammade länge och väl. Stackaren blev påtvingad ett för spännt bröst. Nu har jag värmt och sen handpumpat ur det svullna och då tog han det Tyvärr är det lika spännt fortfarande

Jag tycker att A är lite "konstig" när det gäller amning och sova. Han kan sova 5-6 timmar utan att amma och det tar  sedan lång tid att få honom att amma... (kanske inte nu när jag kanske listat ut tricket). Men vi måste ofta väcka honom för att han ska amma.

Kerpet: Härligt med bilkörandet Fick du pumpa ur med el-pump för att du fick så mycket mjölk? De tyckte inte att du skulle vänta och låta P äta och äta?
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • zynk

Kort inlägg för A rotar bland sladdarna...

Jam Va bra handfasta råd du fått av Pess - hoppas det snart blir bättre.

Kerpan Hos dig går det vilt till . Va kul det låter! Här är det alldeles föööör lugnt. Bara jag och A här - M är på krogen .

Joyce Visst är det ett stort steg med offentlig amning! Du ska se - snart kan du amma nästan vart som helst. Jag börjar känns mig som ett proffs efter 6månader . Men i början - oj vilken kamp det var ibland.

Vi har varit i min hemstad och hälsat på en kompis. Hon har två barn som är 14 och 16år! Där ligger man i lä. Man får ju en annan förståelse för henne och hur hon hade det när vi var "unga" och jag ute på krogen och hon hemma och amma. Inte kunde jag förstå då hur det var med en liten bebis. Nåväl nu får hon komma med råd och tips .

• zynk
    Malla va skönt att hon sover! Låter som att febern gått ner?!

Jam Låter som att du kommit på trixet!

A fick sova i bilen hem så nu lär hon inte vilja somna för natten. Det blir en sen kväll. Nu har hon övergett sladdarna och blickar mot kaminen . Tänk att allt farligt ska vara så spännande.

Och där lämnade hon vardagsrummet...
  • Pess

Hehe...och jag vägrade amma in public den första månaden...Kanske något längre...Pumpade ur och tog med på flaska Sedan släppte hämningarna och nu har jag nog ammat ÖVERALLT....Eller vad sägs om på en lagerpall på IKEAS tygavdelning medans folk ryckte och rev bland tygerna runt omkring oss....Tja, nöden HAR ingen lag anser åtminstonde en av de två involverade (läs L)...

• Idis 76

Hej

Hit var det inte lätt att hitta, tyckte att den gamla tråden hade varit för lugn för länge...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Kerpet1

Nej, visst är det så, nu kan man det där med ammning inför folk... skulle väll kunna gå omkring med ena bröstet ute... Faan va bra vi ändå hade det i somras! Som verkligen kunde slänga fram tutten överallt! Ett av mina favoritplejs var pendeltåget när man skulle på vispfika... Sundbyberg-årstaberg, perfekt sträcka att amma på... Mr P blev förskräkt när han hörde om det...
    Jag har oxå testat IKEA, på nån sån där uppbyggd sak där de visar upp sina möbler, ha ha ha!

Jam: Eftersom Petter var så stor (4700) så minskade han nästan 10% och de trodde jag skulle behöva ge tillägg... Givetvis skulle det vara eget urpumpat, så jag testade och handpumpa, vilket gick hur bra som helst, sen frågade de om jag ville testa el-pump och det gjorde jag och jag misstänker att det startade produktionen rejällt för natten efter så växte bröstena som man kunde se det och jag trorjag pumpade ur hur mycket som helst under natten, det var nog inte helt smart för då fortsatte ju alltihop och så var det igång... men sen när vi kom hem så blev mitt ena bröst så som du beskriver ditt plus att mina var lite såriga... fixade inte att amma riktigt och då åkte min underbare man till bb och hyrde en bröstpump och köpte alla ammnings-hjälps-tillbehör som fanns, Min hjälte!!! Men det la sig efter ett par dar när Petter ammat så jag använde den inte så mycket och han gick upp i vikt så vi behövde inte ge extra till honom, all urpumpad mjölk ligger i istärningspåsar i frysen... nu är de över tre månader så det kan slängas... så var det med det...

Oj va långt, förlåt jam!

• Kerpet1

Hej Idis! Japp, ny tråd och när jag skulle skicka mess i era GB så blev jag misstänkt för att skicka spam och blev avstängd!!!!!
    Så det var bara några få som fick nya länken!
    Ledsen, men glad att du är här nu!

• Kerpet1

Över 6 månader är mjölken menar jag ju... och inte kan jag skylla på amningshjärna längre...

Det slog mig häromdagen... Va faan kan man ta till att skylla på nu när man missar nått eller är allmän pest för sin sambo? Hitills har jag kommit undan med gravid, amning, och inte sova på nätterna... jag får ju nästan sova för mycket om jag vill...

Tacksam för alla förslag!

Sitter och ska skriva protokoll för brf... har noll koll på de papprena oxå... kan man säga att petter käkade upp dem?

Jag döööööööööööööööööööööööööör!

Svar på tråden visparnas tråd # 6