• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • fia sthlm

Hej Ville bara kika in och säga hej från västkusten.
    På måndag ska vi shoppa på Gekås i Ullared

• zynk

Tro det eller ej men jag gick och la mig igår kväll! Och jag är så glad för A sov hela natten (fick vagga henne lite men hon somnade om själv). Sista tre/fyra nätterna har hon chockat oss med att vakna på nätterna - och jag har tänkt att: nu får vi igen för att hon sovit så bra och för att hon somnar i famnen.
    Men det kanske löser sig.

Joyce va gott med vin (och här skulle vin-symbolen som de tagit bort i betaversionen in).

Mamsen skickade du in B? (här skulle han med hornen in)

Heeeeej Fia - kul att se dig!

• jamis

Här är ni ju!!

Igår vaknade jag med feberfrossa och extremt onda bröst. Hade ont hela dagen och tror att det kanske var mjölkstockning. Inte roligt alls! Men så gick jag med vetevärmare på brösten hela dagen och efter kvällsamningen försvann frossan och svullnaden. Underbart skönt! Det är verkligen klurigt det här med amning!

Vår son sov så gott inatt att vi var tvugna att väck honom efter 4,5 timmar och amma. Hur underbart som helst att få sova så länge! Vet ni hur länge man ska amma var 3-4:e timme?

Nu ska jag nog duscha.

Kram på er!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Kerpet1

Hallå allihop! HAr precis blivit serverad suverän middag av mrP!
    Ganska sent men väldigt gott!

Jam jag tror det är olika med hur länge barn klarar sig. Men att det går fyra timmar emellan är ingen fara och på natten kan även små barn sova längre... vi skulle ge Petter var 3dje timme i början eftersom han var stor när han föddes och sen gick ner sina 10%... kolla med er BVC-tant!

• jamis

Kerpet: vi ska kolla med BVC på måndag, nu brukar vi väcka Adam efter 4 timmar men då kan det dröja en timme innan han vill amma. Inte så lätt... Fick feberfrossa idag oxå, höll i sig 3 timmar tills jag började mjölka ur och sen när A började amma. Konstigt...

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • MallaMojs

Vi skulle ju ge på pricken var tredje timme i början, men sen sa sköterskan att det inte var bra om det gick mer än fyra timmar mellan maten om dagarna... Vi körde på det, och gör fortfarande

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Jaså.....Här var det vaket inne minsann

• MallaMojs

Jag har lite all-alone-tid framför datorn, M är och träffat polare och kidsen sover...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Tror ni att jag kan pumpa ur lite. Nu vill inte A ta mitt högra bröst för det är så spännt, skulle vara skönt att lätta lite på trycket. Det står ju på alla pumpar att man ska fråga BB och BVC innan men det är lite svårt idag...

• Ma Lu

Åh stackars jam som har det jobbigt Du, jag vet ju ingenting om amning, men nöden har ingen lag så jag tycker du ska pumpa lite om du tror och känner att det kan bli bättre av det!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6