• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Mirren

Vi körde långärmat eftersom C inte kunde hålla värmen. Han blev blå och lila direkt om han blev det minsta kall - och sov även mycket sämre då.

Vi hade, och har fortfarande, duntäcke till C. Under de första dryga fem månaderna använde vi dock andningslarm. Det där med att värme skulle öka risken för PSD har jag funderat lite över, är det verkligen så att det finns en oerhörd överrepresentation av PSD i varmare länder?

• MallaMojs

Här har vi pyjamas men inget mer - märker att de vaknar oftare om de ligger under täcket, ofta svettiga...

Hmm, gnälliga barn som vill klä på sig

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Nja, att PSD skulle öka i varma länder tror jag inte, det beror väll inte på hur varmt det är ute i luften utan mer på hur varmt det blir kring barnen när man klär dem väldigt varmt och byllsar in dem i täcken och filtar i exempelvis vagnen... att de ligger och sover i ytterkläder inne i köpcentrum osv...

• jamis

Vi har använt kortärmad body på A när han äe inomhus. Sover han i sjalen försöker jag bara ha på en body för då blir han så varm iaf. På sommaren har jag tänkt att ha kortärmad body och linnen vid fint väder och ta på mer om det blir ruggigt.

A var ju oxå liten när han kom och min moster som är BM och läkare sa att det var bättre att ta på honom kläder så han inte frös för annars gick all energi åt att värma upp den lilla kroppen. Hellre för varm än för kall sa hon

• Joyce

Ja många olika rön finns det. Erik har alltid varit väldigt varm så han har aldrig sovit med täcke utan bara en bomullsfilt. Åkpåsen i vagnen har bara agerat underlag han har aldrig legat i den. Ute har vi bara fleeceoverall och en filt och han är aldrig kall.

Halvseg morgon här. E ville inte sova fast han var trött sen blev det bajskalas rakt genom byxorna och när blöjan åkte av så var han snabbt där och sparkade med fötterna så att det åkte överallt. Men nu är det sanerat och han har sovit en stund Snart ska jag försöka ta mig ut i solen.

• zynk

Morr!

Skitnatt! A vaknade 01, 03,04, 05 - halv sex gick vi upp och hon fick kräla av sig en timme. Sen fick hon en STOR flaska ersättning o somnade om. Jag känner mig helt slut och när M såg hur trött jag var kl 06 sa han "ja nu får du känna hur det är att gå upp den här tiden" . Va faaaaan!

Fö hade vi också kortärmat - mysigt att få klämma på de gosiga armarna .

• FISK78

Kramar till zynk - usch vad jobbigt med trasslig natt

Jag har haft lyx kan man säga Mr D har jobbat natt i några dagar och jag har fått sovmorgon 2 dagar i rad + att jag har fått gått och träna vid 12 båda dagarna JÄTTESKÖNT med lite egen tid

Fortfarande snorigt här... Både jag och Sid - men han är pigg som 17!

• Kerpet1

Vilken skit zynk! Jävla gubbe! Har du fått nått kaffe då?
    Annars bjussar jag!

Fisk! Du har mail!!!!
    Faan va fit du ska va nu då! träning två dar i rad!!!!

Nej, nu ska jag städa, när Petter sover...

• MallaMojs

Jag har bokat in ett medelpass spinning på fredag - hinner visst bara med ett pass i veckan

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Jga har precis städat...och L hasar på RENT golv (lägg märke till att jag skrev HASAR )

Svar på tråden visparnas tråd # 6