• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • ProPPens

Hej!

MaLu Härligt att ni hade det skönt i fjällen, trots ofog i fogarna och otyg till svärisar!!! Har också funderat mycket över kort/långärmat, men det kanske är så att tunna långärmade är bra och funkar, iallafall om det blir som förra sommaren Här är det också fullfart i magen, börjar känna mer och mer och i går fick mannen sig sin första kick!! Har dessvärre mer känningar av bäckenet och funderar mer och mer på att sjukskiva mig fram tills HP (som jag hopaps jag får!!) Kankske inte gå hem på heltid nu men iallafall halvtid. SOm det är nu orkar jag mest med jobbet och inget annat och det känns inte som att livet är så roligt då! Igår fick vi hem lite saker vi köpt av våra kompisar. Det var bla en helt spejsad spjälsängsmobil!! Den har allt man kan önska sig så som att den spelar musik, den snurrar, det finns en lampa och inte att förglömma den oumbärliga fjärrkontrollen!!! Snacka om HItech!!! Sen var det en fin babybjörn och en badbjörnsitter. Så nu känns det som om hela huset börjar bli fullt av bebisprylar!! Men det är härligt och mysigt att gå och kika på och pilla lite

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Härkigt Proppens! Kul med fart i magen Och spjälsängsobilen med fjärrkontroll måste jag bertätta om för maken Återkommer!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

Vi hade en hel del små knyttröjor i strlk 50 som aldrig kom till användning. Allt fint som jag haft när jag var liten fick vi direkt plocka bort - jag vägde 2,9 när jag föddes så jag hade ju som sagt lite mindre kläder...I storlek 56 hade vi en omlottbody som vi använde och den var bra. Annars körde vi på vanliga. Jag rekommenderar de vanliga vita bodysarna från pippilotta - 5 st för 99 kr. Billigt och bra. Vi hade endel tröjor också, har inte använt en enda, känns så opraktiskt då de åker upp i ryggen.

Nattlinnen tyckte jag var bra i början. Nu använder vi bara pyjamas då de nattlinnen åker upp för mycket. De bästa har knäppning hela vägen runt i grenen. bra när man ska byta blöja.

Sen rekommenderar jag tradera också Där finns massor som är fint och billigt. Det mesta är ju i princip oanvänt eftersom de minsta kläderna används så lite plus att bebisarna inte rör sig och sliter ut kläderna.

Vilka skitsvärisar. Bra att du stod upp för dig!

ProPPens: Kul med bebisgrejer och vad roligt att sambon fått känna.

• Joyce

Jag råkade skrapa Es huvud i blandaren ikväll när jag skulle lyfta upp honom från badet Han bara gnällde till lite och grinade inte (jag lyfte upp honom snabbt, plus att det inte var hårt). Men sen såg jag att det var lite rött och en liten bula. Visst kan det inte vara nån fara när han inte varken skrek eller grinade?

• Pess

Varför är jag alltid den som säger tvärtom? Jag skulle vilja påstå att jag nästan enbart använde kortärmat på L under sommaren....Och höll henne i skuggan....Hon sov oxå tunnklädd....Hellre för kall än för varm som min BVC-sköt sa, ur PSD-hänsyn. Ett barn som fryser talar HÖGLJUTT om det...Ett barn som är för vamt blir dåsig och tyst och risken för PSD ökar...(min BVC-sköt:s ord vid första kontakten med henne....jag höll på att få dåndimpen av allt PSD-snack då)

• Pess
    Joyce skrev 2008-03-03 21:19:10 följande:
    Jag råkade skrapa Es huvud i blandaren ikväll när jag skulle lyfta upp honom från badet Han bara gnällde till lite och grinade inte (jag lyfte upp honom snabbt, plus att det inte var hårt). Men sen såg jag att det var lite rött och en liten bula. Visst kan det inte vara nån fara när han inte varken skrek eller grinade?
    Då skulle du se (OCH höra L:s fall mot "träramen" på babysimmet ) Kan inte tänka mig att det är någon minsta fara...
  • Joyce
    Pess skrev 2008-03-03 21:44:28 följande:
    Då skulle du se (OCH höra L:s fall mot "träramen" på babysimmet ) Kan inte tänka mig att det är någon minsta fara...
    aj!
  • Ma Lu

Tack för tipset om pippilotta, Joyce! Och så har jag tänkt köpa en sån där tunn sovpåse - alltså som en tröja upptill men bara som en påse med dragsko nertill så man slipper pillra med ben Jam har en sån och de gillade den Jag vet att syrran köpt en hel del på tradera och efter att ha köpt mjukliften på blocket har jag piggnat till lite på näthandel

Tror inte alls det var någon fara med huvet! De har ju en tendens att tala om när nåt är fel såna där små.

Pess: jag är ju okcså nojig för PSD och vet ju allt detta med värme som riskfaktor. Det var bl.a. därför jag undrade med långärmat på sommaren. I vårt sovrum brukar det också bli rätt varmt så jag ska nog köpa de söta små kortärmade pyjamasarna jag såg i tvåpack på HM

Proppens: vad jobbigt med fogarna! Du ska säkert kunna få till lite sjukskrivning för fogarna. De har ju sagt på nyheterna att FK ska börja godkänna såna sjukskrivningar utan knussel!

På tal om det MÅSTE jag ringa FK imorn JAg har inte hört ett knyst från dem och då har jag varit sjukskriven i snart två månader Mejlade för snart två veckor sedan men har inte fått svar... 30 dagar ska man ju räkna med att det tar men nu är vi snart uppe i femtio dagar. Är så himla TRÖTT på dem!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • FISK78

Halloj på er!

MaLu: Håller med Pess vi hade mycket kortärmat på lillen. Tycker det funkade alldeles utmärkt. Vi använde bara bodys både omlott och vanliga. T-shirtar är bara jobbigt i början, funkar mycket bättre nu när de är lite äldre. Så spännande för er!!! Underbar tid framför er

Zynk: Efter bajskalaset kom det massor av tänder på en gång. Jag tror det var 3 st som kom inom loppet av en vecka. Så kanske är det bissingar på G!

Kerpet: japp fet-TV!

Joyce: Ingen fara alls, det blir flera... Men jag glömmer aldrig den första, usch Sid rullade av soffan och slog huvudet i soffbordet, jag visste inte att han kunde vända sig juh... Det var faktiskt otäckt eftersom han skrek som en galning i ca 1 timme efteråt och fick en megabula direkt. Usch

• Kerpet1

Godmorgon!

Jag bjuder på NYTT kaffe!

Malu! Du lär ju ha lika stor mage som jag hade förra året vid Påsk, förrutom att din är snyggare då du är smal och snygg till din natur! Så du får göra som jag gjorde, rita ett jätte-påskägg på magen med din systerson, Mr P´s småsyskon tyckte det var mycket kul att måla "Jätte-ägget"

Medhåller Pess och Fisk... Jag hade nog mest kortärmat! Linnen och små kallisonger, sååååååååååå söt, givetvis lite långärmade saker om det var ruggigt och regnigt... Sen får du ju inte glömma det viktigaste!!! MÖSSAN!!!! ha ha ha! vilka duster jag och svärmor och mamma hade om detta, "Vi var såååååååååå oansvarliga som slarvade med mössan och inte hade skidoveroll på honom i vagnen, det blåste ju lite ute" Suck...
    Petter har alldrig haft täcke heller när han sover... hade en tunn filt i början och nu när han sover i vår säng så ligger han i mitten högt upp och råkar han få en flik täcke på sig så sparkar han bort det, som sagt, jag tror dom säger till om de fryser!

Nej, nu ska jag diska!!! Återkommer!

Svar på tråden visparnas tråd # 6