• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Tjolahopp tjejjer!

Jag har inte träffat L en endaste gång och bara träffat hennes mamma en gång... *suck* Jag ska verkligen försöka komma på fredag, men det blir lång promenad mitt i lunchtid Vågar inte lova ngt...men det verkar som om att M kanske blir sjukskriven på halvtid å då kan han ju köra oss Han är fortfarande inte helt hundra i benet, och hans jobb är fysiskt krävande. Vi får se imorrn, vad läkaren säger

Jag kände samma vid förlossningen. Cornelia sveptes in och gavs till pappa M direkt och sen flög Izabella ut De la upp henne på mitt bröst och började sy, sa åt mig att andas lustgas...och det var mest därför jag inte ville ha henne där, ville ju inte att hon skulle bli full Väl uppe på Neo så höll jag båda två, men såhär i efterhand så var de mest läskigt små

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Hej Malla Tänkte precis på just dig! Har du sett att Kyoko lite otippat gått och blivit spontangravid?!

Hej Joyce och tack för välkomnandet Vi hade det rätt bra. Mycket snö och klart solsken ett par dagar Grabbarna åkte mycket trots både förkylningar och ryggont men själv låg jag mest och läste för det var ju svinhalt och backar åt alla håll Fogarna mådde uselt av att promenera och jag var rädd för att halka. Tyvärr drabbade jag ihop med mina svärföräldrar (som tack och lov bodde i annan stuga) och det var inte kul men nu känns det nästan skönt att äntligen ha "fått det gjort". Detaljer finns i VIHPS.

Är det någon som redan i vecka 23 upplevt det som att det gör ont när bebis sparkar? Jag vet inte om det är pga symfusfogen eller något annat men det ömmar och är obehagligt när bebis sparkar neråt Öht har den här varelsen riktiga rejs för sig när det mest känns som h*n dansar breakdance därinne. H*n studsar runt och är liksom överallt på samma gång och far omkring så jag blir illamående! När jag hade Elma i magen uppfattade jag henne som vild när jag kände flera tydliga sparkar på raken och när det liksom kändes på två håll i magen att hon sträckte kroppen men hon låg mest alltid på samma sätt och sparkade på samma ställen. Det var ingenting mot den här som far runt som en guttaperka! Nu är det ju otroligt skönt att de är så olika men ibalnd blir jag nästan orolig dels de dagar h*n inte gör så här, dels för att det här ska vara onormalt mycket rörelser pga någonting outgrundligt. Jag vet - jag nojar över ALLT

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Förresten, ni som fått sommarbarn: är det någon som helst idé med kortärmade bodysar och kortbent eller räcker det med tunn bomull? Jag förstår ju att alla barn är olika och man dessutom inte kan veta hur varmt det tänker bli, samt att de små filurerna inte ska exponeras för direkt solljus men har ni använt kortärmat eller inte?

Syrran flyttar i påsk och då får vi över deras bebiskläder Det sammanfaller precis med de värsta dagarna då långfredag kommer att vara 25+3 som var dagen då jag kände sista säkra sparken från Elma men jag försöker verkligen fokusera framåt och på att detta bara måste bli annorlunda och försöker se det positivt att vi tar hit grejerna då. Men hur som, systersonen är född i januari så några sommarkläder har de ju inte i småstorlekar. Tänkte dock att det kansek inte gör någon skillnad? Jag går också på Lindex och dreglar över en brun overall i världens mjukaste teddyfleece men det är väl inte värt att tänka sig att använda förrän tidigast i september nånting (den är tjock!) så det är lika bra att satsa på storlek 68 på en gång

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

MaLu - jaaa, håller tummarna så hårt för Kyoko!!!

Å jag använde kortärmade bodysar liiite, i augusti...alltså när det var stekhett ute. Är det by the way den bruna med moln på och med grönt foder? *viskar* Jag har en sådan över !!

• Ma Lu

Nix, inte den, men jag kan gärna köpa en sån som du beskriver av dig också om du har över Jag tror jag sett den och den är fin! Den jag nu dreglat över är nyinkommen och är helbrun utanpå men sen är fodret vitt med sjuttiotalsmönster med massor med orange och gula djur på! Ser precis ut som nåt jag hade kunnat ha som bebis

Jag läste precis nåt i en tidning om att sjuttiotalisterna älskar sitt sjuttiotal och det skriver jag under på Tyvärr är min man sextiotalist och minns sjuttiotalet alltför väl och är inte alls road av såna mönster och färger

HUr är det förresten med bodysar så länge de har navelstumpen kvar? Läste nånstans att det kan bli jobbigt och skava då. Har ni använt tröjor eller bodys de första veckorna? Och sen detta med omlott eller dra över huvet och knäppa på axeln... Tycker det finns rätt lite omlotttröjor/bodysar men visst känns det småläskigt att tänka sig att dra nåt över det stora huvet på den vingliga nacken Får se vad syrran har sparat. Annars har jag ju så mycket yngre småsyskon så jag minns att det var kul att få hjälpa till och knyta omlottröjorna

• MallaMojs

MaLu - jasså, var det inte den. Jaja, vi får väl se hur stor din bebbe är då Haha...

På mina så satt blöjan över naveln rätt länge och stumpen ramlade bort väldigt snabbt. Jag funderade över hur viktigt det var med omlottbodysar innan de kom, och hade INGEN, men som tur var så fick vi ett par De var bra att ha! Iaf då så hade PoP en hel del!!

• Minna72

Just det, omlottbodysar använde vi mycket och jag gillade även sparkbyxor med fot. Det var så behändigt. Använde nästan aldrig kortärmade på Öki på sommaren. Dels för att jag var rädd att han skulle få sol på armarna (t.ex. i vagnen) och dels för att jag var rädd att han skulle frysa inomhus... Så jag skulle köra på tunna långärmade bomullsbodys. Men andra kanske inte håller med mig, jag var kanske bara übernoga?

Kul att se dig här förresten MaLu! Och va skoj det låter med så mycket fart på honom/henne! Kan inte för mitt liv tänka mig att det skulle vara ett dåligt tecken att h*n är så livlig. Njut istället av farten! (Även om jag förstår att det kan vara obehagligt med sparkarna ibland.) Jag förstår också att långfredagen kommer bli jobbig för dig men den dagen kommer gå förbi som en dans! Säger storasyster!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Hehe, Malla, tyvärr utgår jag från att om vi bara får gå tiden ut (till igångsättningvecka 38) så har vi ingen som heslt nytta av storlek 50 utan får gå på 56 direkt Redan på rutin-ul hade ju vår knodd ett lårben som var 1-2 veckor före tiden Iofs svårt att mäta exakt på någon som hela tiden ålar sig, men ändå!

Tack för era svar om kläder Jag tror ju också att så små klarar sig fint i skuggan med långärmat! Köpte bara på mig ett par kortärmade bodysar på rean mest för att de var söta och inte kostade nåt. Tror det får räcka. Men omlott känns rätt smart så när jag köper mer ska jag satsa på det Fick en kupong med startkit från La Redoute och där hade de omlottgrejs så jag ska nog satsa på det!

Tack för peppning ang påsken också Ja, jag hoppas att det inte ska bli jättejobbigt... Hela tiden från 25+0 till 26+0 (= födelsedagen) känns som ett stort svart hål. Men jag försöker att inte fokusera på det nu utan fortsätta att ta en dag i sänder. I morgon är redan 23+0 så nu känns det som att det går undan lite Vi gifte oss när jag var i vecka 23+ nånting med Elma men numera kan jag både titta på korten och tycka de är fina och dessutom vara glad över att Elma var med oss då. Det känns viktigt och fint att hon var där och ingen annan.

• MallaMojs

Jag shoppade ju liiite innan de kom, och var hela tiden inställd på att gå tiden ut typ...så kläderna jag köpte kunde de ha när de var ett halvår typ Pippibodysarna från Åhléns kan de fortfarande ha *asg*

Du får spendera hela påsken med att äta massa gott godis - det kommer gå bra det här!!!

• Ma Lu

Hihi Så kan det gå! Det jag har köpt hittills har varit väldigt sporadiskt och väldigt lite och mest storlek 56. Inga enorma Pippibodysar

Åååh, jag ÄLSKAR såna där sockerägg med massa färgämnen i

Svar på tråden visparnas tråd # 6