• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Häftigt med hasning, Pess Å rena golv Min mamma var ju barnvakt här i helgen och hade skrubbat hela badrummet *älskar*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

MaLu Vad sa maken om mobil med fjärris??? Så härligt att känna bebis som far runt därinne!!

Svårt det där med lång eller kortärmat... Man får kanske köpa lite av varje och se vad som känns bäst! Har tänkt att Pricken ska få sova ute så mycket det går och då får man väl anpassa efter hur det känns. Däremot har vi ganska (läs väldigt) varmt inne på sommaren och då blir det nog kortärmat som gäller!!

Zynk Vilken gubbe!! Hoppas du gav honom en blick som dödade!!!

Äntligen!! BF080706
  • jamis

usch va jobbigt zynk!

jag har vart ute i kylan och solen i 1,5 timmar. sen sov adam i vagnen inne i ca 15 min. han är nog jättetrött för han bara skrek... det blir nog ett  sovpass till snart, så kan jag förbereda för middagen ikväll mamma kommer på besök i en vecka. skönt! för mannen är borta till midnatt på onsdag.

• Joyce

kramar till zynk!

här är det en som ska kämpa emot sömnen allt vad han kan dagtid. Slutar för det mesta med att jag får gå omkring och hålla fast honom ormande och skrikande tlls han somnar. och nåde mig om jag får för mig att lägga ner honom.

imorgon är det dags för vaccinering. reagerade era på nått sätt? det är ju M som är hemma imorgon och jag pendlar mellan att jag borde följa med till bvc och att det är bra för M att känna att han klarar sånt på egen hand. känner mig lite fånig som tror att E skulle må bättre av att jag är där, förmodligen är det mest för min egen skull det gör skillnad.

• Joyce

jam: skönt att mamman kommer!

förresten, nån som hört nåt från maxie?

• Pess
    Joyce skrev 2008-03-04 11:59:43 följande:
    kramar till zynk! här är det en som ska kämpa emot sömnen allt vad han kan dagtid. Slutar för det mesta med att jag får gå omkring och hålla fast honom ormande och skrikande tlls han somnar. och nåde mig om jag får för mig att lägga ner honom.imorgon är det dags för vaccinering. reagerade era på nått sätt? det är ju M som är hemma imorgon och jag pendlar mellan att jag borde följa med till bvc och att det är bra för M att känna att han klarar sånt på egen hand. känner mig lite fånig som tror att E skulle må bättre av att jag är där, förmodligen är det mest för min egen skull det gör skillnad.
    Joyce: Jag gav L en alvedon förebyggande i rumpan när vi kom hem från BVC, så det enda jag "märkte" var att hon var trött och sov 10 timmar (UTAN att vakna) den natten.... Tyvärr blev reaktionen inte densamma nästföljande gånger
  • jamis
    Joyce: jag hade nog oxå velat följa med till bvc. Jag vill nog iaf ha med min man då A ska vaccineras

Ja, vart håller maxie hus?
  • jamis
    Pess: Så vaccinationen är rena sömninjektionen ?

Jag bakade god chocolate-fudge brownie igår och nu står den i kylen och jag sitter i soffan och ammar och är sååå sugen!
  • MallaMojs

Joyce - jag tog med mamma första gången vi vaccinerade, men hade gärna sluppit. Det gör ju lite ont, och det gör ont att se Izabella fick liiite feber nu sist, Prevenar nummer 2, annars att de möjligtvis har sovit lite mer...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Tack för allt stöd. Det är så skönt att ösa ur sig lite skit här. Och så får man alltid en massa stöd från er gullisar . Jäkla gubbe känns lite starkt - jag kände mig mest ledsen, matt coh missförstådd. Så är jag ju aggressionshämmad också . Vi har det väl båda jobbigt just nu - det är nog bara att kämpa sig igenom. Ja vad ska man annars göraFundersam.
    M jobbar torsdag natt så då blir det nästan 36timmar ensam med Alvi. Varför har jag ingen mamma som kan komma och avlasta? Hon lyser med sin frånvaro och jag fattar inte varför.
    Känns bättre nu för en mamma ringde, vi ska ut å promenera. Och nu sover Alvis .

Alva har inte reagerat särskilt på vaccinet. Jag gav alvedon första gången förebyggande.

Pess Va kul med hasning! Kan tänka att golvet glänser lite extra nu .

Kerpan Hit med en stor KANNA KAFFE! Hela dagen behöver jag massor...

Jam Brownie Åhhh *stön* Hoppas du sitter o ammar OCH goffar nu !

Svar på tråden visparnas tråd # 6