• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Jag har just varit å storhandlat Ni kanske vet att jag inte har körkort så det blev med buss TUNGT!! Men jag köpte inte en massa onödigt, och inte en endaste burk med barnmat

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Hihi, jag fnissar vilt åt Kerpets kulinariska beskrivningar och den lille fransosen Liksom Joyce lägger jag matpratet bakom örat för att ta till senare - myyycket senare

Tack för klädlänken Joyce Härliga kläder i klara grundfärger! Men jag får nog ta och lägga band på mig lite tills jag sett vad som finns i syrrans låddor

Har varit hos bm idag igen och fått ok-stämpel Bebis var så snäll och lät sig lyssnas på och det bankade rejält inom intervallet 148-153! Nästa gång är det dags för storkoll med massa blodprover inkl. immunisering (är förstås rh-neg) och sen får vi ett "tillväxt-ul" v.26+2 bara för att vi är vi.

Fy för att storhandla utan bil, Malla! Men se det som ersättning för ett styrkepass på gymmet

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

Ja storhandla utan bil har jag gjort en gång och aldrig mer! Duktigt av dig

MaLu: Bra med ok-stämpel! Skönt att ni får extrakoller.

Vaccinationen gick alldeles utmärkt såklart. E skrek i 10 sek sen blev han glad igen. Jag är faktiskt glad att jag inte följde med. Dels för att M blev riktigt stärkt av att klara av det på egen hand dels för att det är skönt för mig att veta att M alltid duger lika bra (även om man ibland vill känna sig oumbärlig ). De ska även börja på babysim snart de två. De har så mycket för sig som morsan inte får vara med på

• Ma Lu

Stoooor kille Vad bra att vaccineringen gick bra! De har ju inte så långt minne såna där små

Det var skönt med ok-stämpel trots att liten ju far runt rätt bra varje dag. Ändå lite lugnare när hjärtat också slår stadigt och jämnt! Sen kunde bm inte låta bli att mäta redan idag trots att jag bara är 23+1 och kurvan börjar vid 24 men hon kände att magen var stor och det var den! Hon sade inte hur stor men jag jag låg snäppet över normalkurvan sade hon

Idag pratade jag med en tjej som oftast sitter i receptionen när mna kommer. Jag har redan i ett par månader anat att hon har något hon döljer under kläderna men nu var det uppenbart så jag frågade när hon skulle ha. Trodde att hon skulle ha ungeför samtidigt som jag men icke! Mitten av april! Och jag tycker min magen är större än hennes

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Inne från "träningspass" nummer 2 - en härligt svettig promenad Barnen sover i vagnen i hallen, men borde vakna snart.

Det där med att handla utan bil - är ju rätt så van sedan innan barnen, men nu är det helt plötsligt så mycket mer som ska med hem varje vecka M, eller hans mamma, eller min mamma brukar ju handla med mig och då får jag ju åka bil. Idag var ett undantag, men ett väldigt bra träningspass  Nu undrar ni kanske varför inte M kunde tagit bilen å handlat men han är tyvärr inte så bra på det, och inte ett dugg intresserad heller... Han kommer hem med ett par DVD-filmer och en påse nötter om man har tur *asg*

Nähä - vad ska vi laga för mat idag då???

• MallaMojs

Just ja - Babblarna... Jag tycker alla är skitsöta, okdå, alla utom den gröna blöjan med basröst men kidsen fattar nada. De bara sitter storögt å tittar, inte en tillstymmelse till leende men så är de ju sjuuukt svårflörtade emellanåt...

• Minna72
    MallaMojs skrev 2008-03-05 14:54:58 följande:
    Just ja - Babblarna... Jag tycker alla är skitsöta, okdå, alla utom den gröna blöjan med basröst men kidsen fattar nada. De bara sitter storögt å tittar, inte en tillstymmelse till leende men så är de ju sjuuukt svårflörtade emellanåt...
    Här älskas också babblarna! Vet inte om Öki har nån särskild favorit men jag håller med om att den gröna blöjan är konstig. Alltså, den enda babblen med blöja och den enda med ordentlig basröst. Hm.

Jag har heller inget körtkort! Och i vår familj är det M som sköter nästan all handling nu sen Öki kom till världen. Men vi har precis upptäckt att Öki tycker det är världens äventyr att åka med och handla så vi har bestämt oss för att handla tillsammans alla 3  lite oftare nu. Öki är f.ö. på sin första heldag på dagiset idag! Det gick fint att lämna honom i morse (fördelen med att han är så liten är ju att tidsbegreppet är ganska dåligt så jag tror knappast han greppar att han varit där i 6 timmar på egen hand när vi hämtar honom). Skall bli spännande att höra med fröknarna när vi hämtar honom hur dagen gått. Gulligt var iallafall när jag var där imorse att han snabbt blev adopterad av två småflickor i 1 1/2-2-årsåldern. De kramade och klappade honom och tog hand om honom. Sött!

Härligt MaLu att kontrollen gick bra! och stor mage minsann! Det hade jag med!

jag går inte in på några matdetaljer här mer än att säga att jag länge tyckte det var ganska kämpigt att mata Öki för att han bara (precis som Pess' L) accepterade släta puréer och åt ganska lite. Dessutom bara burkmat. Men så plötsligt för ett par veckor sedan började han äta massor och gärna av vår mat och med rejäla bitar i. Förändringen kom nästan över en natt och nu funkar det kalasbra med maten! Så ge inte upp även om det kan kännas trögt ibland. och som övergång från slätt till bitar funkar smörgås kalasbra. Att pilla med smörgåsbitar med smör eller leverpastej på tyckte Öki var jättekul och gott från att han var ca 7 månader. 
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden visparnas tråd # 6