• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs
    Pess skrev 2008-03-13 18:11:47 följande:
    Jag ger upp, jag kapitluerar Efter 4 misslyckade försök att få i L medicinen så ringde jag akuten (och fick prata med samma läkare) Får Amimox utskrivet istället...Jag trodde verkligen inte jag skulle ge upp....Tänkte att, äh...hur svårt kan det vara?? Jag är inte så blödig heller och kan gott hålla fast och ge med tvång etc, men när i princip allt rinner ur munnen i samma takt det kommer in + att hon försäkerhetsskull spyr upp den enda droppe hon råkat svälja så GER JAG UPP Att blanda i maten är ju bara att glömma. Droppade EN droppe i en rejäl portion fruktpuré (favvon) och hon ratar DIREKT....
    Hoppas det funkar bättre
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Princess Leia

Men damer hallå!

Jag har varit osynlig i ett tag nu. Grattis till alla som fått bebis! Här går allt i sin gilla takt. Harry är redan 7 månader och min lilla Sonja har fyllt 3 år. Nu skall jag ta upp barnen ur badet, Pappa lessnade tror jag visst.. Hehe! Passar på att fl:a lite när man har chansen... Räcka ut tungan
    Kram till er alla! mvh Sofia

Mina älskade barn: Sonja (050108) Harry (070808)
  • FISK78

Pess: Jobbigt! Du har ju testat ALLT - skönt att de fixar den godare till henne istället Hur är det med stumpan?

PL: Kul att se dig

Jam: Men är inte du supersmal? Har jag bestämt för mig... Jag har oxå ca 2-3kg kvar men de sitter som berg!

Jag har precis varit och storhandlat SJÄLV, faktiskt riktigt skönt!

• jamis
    FISK: Det låter faktiskt skönt att storhandla, om man får göra det själv
    Supersmal är jag inte, mer normal skulle jag tro Fast det där är ju relativt, hade stl 34 i byxor innan graviditeten och ett BMI på ca 19 tror jag. Det är ju DU som är supersmal ju! Kommer du på onsdag? Vore så kul att träffa dig igen!
  • jamis
    Malla: jag brukar vara likadan med kost och träning. Det känns annars som att man bara förstör det man gjort på träningen. Hoppas du hinner dina pass i veckan.

Imorgon ska jag på babysång med min lilla klump Ska bli spännande.
  • Kerpet1

Jam! Strl 34 och bmi på 19!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är supersmalt! sen har jag tittat i ditt galleri och du är ju förbaskat snygg!!!!
    Att fisken är smal det vet vi alla OCH supersnygg!!!! Glömde säga det till dig sist vi sågs Fisken; Du såg verkligen supersnygg ut!!!!

Men detta med att uppfattas som smal och sen har några gravidkilo kvar är inte lätt heller har jag förstått... och som du säger Jam, kroppaen ser ju lite annorlunda ut...

Jag har gått ner nästan 9 kg snart och det är 6 kg mindre än innan jag blev gravid, men herregud, inte ser jag ut som innan ändå... sitter ett berg runt magen som inte vill bort...

Jag kör viktkoll, superbra! Men nu har jag varit dålig på att fylla i på sistone... inte bra!!!!

• Kerpet1

Gud så jobbigt!

Skönt att höra att fler med våld får hålla sina barn... Petter är ju ofta snäll och tar sin medicin, men när jag ska suga näsan... då är det en kamp, oftast vinner jag, men det är inte utan att man blir helt knäckt, sen verkar han va ganska nöjd när näsan är ren och han fått lite droppar i den, kan han inte fatta det då? att det för nått gott med sig att gå igenom detta och att det skulle gå snabbare om han var lugn och snäll????

Hoppas nya medicinen funkar bättre!!!!

Pess skrev 2008-03-13 18:11:47 följande:
    Jag ger upp, jag kapitluerar Efter 4 misslyckade försök att få i L medicinen så ringde jag akuten (och fick prata med samma läkare) Får Amimox utskrivet istället...Jag trodde verkligen inte jag skulle ge upp....Tänkte att, äh...hur svårt kan det vara?? Jag är inte så blödig heller och kan gott hålla fast och ge med tvång etc, men när i princip allt rinner ur munnen i samma takt det kommer in + att hon försäkerhetsskull spyr upp den enda droppe hon råkat svälja så GER JAG UPP Att blanda i maten är ju bara att glömma. Droppade EN droppe i en rejäl portion fruktpuré (favvon) och hon ratar DIREKT....
  • Mirren

Kerpet: Vi måste vara två när näsan ska sugas - jag håller fast händerna och C håller huvudet och suger. Det är verkligen hemskt!

Jam: Om man har ett BMI på 19 är man väl rent tekniskt underviktig? (Har för mig att mellan 20 och 25 är normalviktig). Låter inte som att banta är någon superbra idé då - i mina öron. I vilket fall som helst är du en av de vackraste kvinnorna jag vet - tillsammans med Maxie! Alla andra VISPare är också väldigt vackra förstås!!!

• jamis

Kerpet och Mirren

Kerpet: Oj, va duktig du varit som gått ner så mycket! Kan tänka mig att man glömmer eller inte orkar fylla i efter ett tag på viktkoll.

Mirren: Jag tror faktiskt att normalviktig är från 18,5 nu, de har ändrat Men nu ligger jag juöver det och har INTE tänkt att banta! Jag känner absolut ingen hets att se ut som förut. Inte än iaf

Svar på tråden visparnas tråd # 6