• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Nio kilo! Du är ju superduktig Kerpet!

Jag har gått ner några kilon så det går åt rätt håll här också. Oroar mig dock lite hur nästa vecka uppe i norr kommer att sluta. Vore surt om jag går upp allt igen. Har som mål att hålla mig på noll iaf. Var på andra pt-gången igår. Shit vad jobbigt det var, var helt svimfärdig och hade träningsvärk innan jag ens kom hem.

Usch hade en liten fajt med M innan han drog till jobbet. Så underbart att starta dagen så . Inget allvarligt men vi har båda så extremt mycket kortare stubin nu förtiden. Känns som att vi går och småsurar rätt ofta just nu och förutsätter att den andra är sur. Trist. Plus att både kaffet och toapappret var slut

I eftermiddag kommer min syster på besök. Ska bli kul! Vad ska ni hitta på i helgen då?

• FISK78

Blir ju alldeles generad när Kerpan sätter igång

Normalvikt är BMI 20-25 stämmer bra Jag låg oxå i underkant innan graviditeten men runt det normala nu efteråt... Det där med vikt spelar faktiskt mindre roll för min del nu när man har barn. Kroppen kommer säkert aldrig bli som den var tidigare det viktigaste är ju att man trivs. Jag behöver gå ned lite för att känna mig bekväm, men träning tror jag mest på i mitt fall. Mat och gottis MÅSTE jag bara ha!

Nog om det Här har vi haft en underbart skön natt med bara en flaska kl 4.00. Känner mig pigg för en gångs skull. Tvätten går, sängarna är bäddade, diskmaskinen urplockad och iplockad igen och S sover på balkongen sin morgonlur SKÖNT!

Nu ska jag gå och förbereda middagen Pannbiffar med fetaost, sås och potatis

Sedan blir det psykologsamtal och träning i eftermiddag, skönt!

Mr D är LEDIG i helgen, för en gångs skull ska vi ha en normal helg som alla andra!!!

• MallaMojs

Jag måste säga att jag tycker att ALLA vispare som jag träffat är skiiitsnygga - och nej, jag ljuger inte

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FISK78

Visst är vi, alla är PINGLOR!!! Underbart!

Hur är läget MM?

• Ma Lu

Usch, jag vill inte få viktnoja Jag har varit väldigt underviktig fram tills jag fyllde 25 och låg då på BMI ca 17 och detta helt utan att försöka vara så mager, jag LOVAR! (det är min syster som står för anorexin i familjen!) När jag träffade A vägde jag fortfarande bara 52-53 kg till mina 172 cm! Sen fyllde jag 25 och plötsligt händer nåt med kroppen. Plötsligt började den se ut som en kvinnokropp och inte som en högstadiepojke (Lustigt nog sammanföll detta med att bebisklockan började ticka!) Till saken hör att vi inte äger någon våg i det här huset så man är lyckligt ovetande och känner bara att byxorna sitter åt

PÅ sajten där jag brukar räkna säger de att normalt BMI är 19-25

Faktum är att bäckenet ändrades väldigt mycket på mig den första graviditeten och jag kunde inte ha kvar nästan ett enda par byxor från före den trots att jag inte lagt på mig någon extra vikt. Det är bara så. Jag hoppas dock att amningen ska ha samma effekt på mig som på syrran Sen föll resten av henne när lille T började gå!

Nähe, nog med dumbabbel från mig. Fastnade lite på vikttemat bara. Jag blir lite stirrig när normalviktiga pratar om att banta, skadad som jag är av syrrans matnoja Just nu är hon rätt ok och äter men de är ju som nyktra alkoholister eller eg värre!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Jag är iaf överviktig så jag FÅR prata va?

Här är det ok, fredag äääntligen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-03-14 11:55:59 följande:
    Jag är iaf överviktig så jag FÅR prata va? Här är det ok, fredag äääntligen
    Mee tooo.....Här snackar vi inte 19 i BMI inte
  • zynk

Tjena snyggingar !

Ger mig inte in i viktdebatten...

Men suga näsan låter inte kul! Jag har aldrig gjort det. Många säger att det är bra men A får sköta snytningen själv . Nu har hon ju inte varit så mycket förkyld -peppar peppar- och när hon varit det har jag bara använt nezeril o det har funkat bra. Ibland har jag först droppat med koksalt o så har hon nyst ut det. Ett tag droppade jag näsan o gick sen in i det starkt belysta badrummet o då nös hon alltid. Ljuset stimulerar nysreflexen .

Joyce Usch va trist med fajt med sambon! Allt ska ju fungera praktiskt och så är man trött och dessutom inget kaffe - jobbigt!!!! Önskar att jag hade några tips. Hoppas din syster får dig på bättre humör.

Fisk snyggo Skönt med bra början på dagen OCH helgen. Hoppas ni får det fortsatt bra alla  i helgen!

MallaMojs skrev 2008-03-14 11:55:59 följande:
    Jag är iaf överviktig så jag FÅR prata va? Här är det ok, fredag äääntligen
    Okej då du FÅR! Vad händer i helgen då?
     (Jag har BMI ›25 så jag får också ).

M jobbar inatt. På söndag ska vi antagligen till hemstaden och hälsa på svärisar. Min mamma bor ju där också men brukar inte direkt tjata efter att få träffa sitt barnbarn .  A har hittat sitt paradis: Jag har rensat ut gamla inrednings- och gravid/föräldratidningar och nu ligger hon mitt i bland dem. Får snart gå och rensa hennes gom .
  • zynk
    Pess skrev 2008-03-14 12:57:15 följande:
    Hur är det med L? O hur gick det med medicinen?
  • Joyce
    Pess skrev 2008-03-14 12:57:15 följande:
    inte i närheten av 19 här heller
Svar på tråden visparnas tråd # 6