• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Godmorgon!

Trött, Petter har snurrat i sängen sen 4 i morse, blääääääää!!!!

Sen var han lite varm i morse och har lite feber igen (även igår kväll) Så nu får han lite alvedon...
    Han är ju lite hostig och rosslig så jag antar att det kommer sig av det, han snorar inte längre...
    Behöver man ringa vårdguiden??? 38,4 i temp hade han i går, den sjönk ju av alvedonen till 37,5 och så i morse 38,4 igen...
    Gillar inte att han är sjuk, jag nojjar lite över febern, men visst ska man gå på allmäntillståndet? han är ju superglad, sover kanske lite mer än vanligt... hm

Nej, nu ska det drickas kaffe! Nån som vill ha?

• Kerpet1

Halloj Malla, såg inte dig förrut, vi skrev väll samtidigt!

Duktig du är o går på spinning!!!!!!!! Jag dööööööööööör av den typen av träning, kanske är meningen att man ska göra iof...

Peter har somnat IGEN!!!! skumt, men jag tänker som så, han behöver väll det då...

• MallaMojs

Hallå Kerpan Jag har tvätta, klätt, lekt och sövt barn Nu puttrar kaffebryggaren och en fläskgryta på spisen Oj så j*vla effektiv man kan vara ibland så

Om Petter är glad och äter/dricker bra så tror jag inte det ska vara någon fara de första dagarna. Jag tyckte vi märkte när febern inte bara var feber längre, eller vad man ska säga. När inget barn sov alls, förutom PÅ mamma i soffan, upprätt - då var det dax att söka vård.

Jag dör också av spinning men jag tycker om att dö lite ibland

Idag hoppas jag att barnens fadder kommer på besök - hon har inte alls tid med oss sedan hon skaffade pojkvän... Ni vet sådär som man säger att man aaaldrig ska bli

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

hejhej
    har haft en fin helg med syster! Efter att ha varit lite avvaktande första kvällen så gillar E nu sin moster massor

Vi har även varit och kolla inte stugan idag. Tomten var helt underbar och stugan låg bara 20 m från stranden och egen brygga. Väldigt avskilt. Stugan var väldigt liten och ganska skruttig men med en helgs storstädning blir det säkert bra. Det är rätt primitivt (inget vatten och avlopp men dock el) men vi är båda uppvuxna med såna stugor så vi har sagt att vi vill ha den. Så nu håller vi tummarna att allt går i lås med värden (det blir en andrahandsuthyrning).

Ja visst ser Perelli skum ut, jag tycker hon ser ut som en transa. Undrar hur hon ser ut utan smink?

Imorgon åker vi norrut och kommer hem på söndag så jag kommer nog inte att kunna vara här så mycket! Men ni får ha en trevlig och glad påsk!

• MallaMojs

Heeej, jag överlevde spinningpasset trots att det var samma hårda tjej som körde idag också, OCH så cyklade jag dit och hem, på min snyggo-cykel, lila och rosa, inköpt tidigt 90-tal Hmm, måste verkligen ha en ny cykel tänkte kanske investera i en sån cykelkärra - där båda kan sitta...eller vad tror ni?? Onödigt?

Har missat lite - ska ni bo i stugan permanent, Joyce? Var ligger den ngnstans?

• Joyce

MM: Hurtiga du Jag har fortfarande träningsvärk efter passet i torsdags.

Nope inte bo där permanent, mer bara som en sommarstuga

• Kerpet1

VA mysigt det låter Joyce! Man klarar sig länge uan vatten och avlopp, el däremot är väldigt bra!!! Vi hade inte vatten och avlopp på landet första åren innan det blev klart... det är lite att tänka på i startenmen sen går det av bara farten...
    Får vi komma dit och fika då?

Va dukktig du är Malla! Jag har inte rört mig en cm... däremot käkat pizza...

nej nu ska jag sova, är skittrött!!!!

• MallaMojs

...här blev det ju McD till middag orkade bara inte laga mat... La in all skiiit jag stoppat i mig idag, och motion, på viktklubb och ja, det gick på ett ut. Tänk så mycket bättre det kunnat vara

• Kerpet1

Godmorgon!!!!!

Här är det lugnt!!! Har alla tagit påsklov redan?
    Vi ska dra iväg på babyrytmik snart. Sen är det promenad som gäller här idag!!!!!! Måste skärpa mig nu!!!!! Har inte vägt in mig än, bävar för vad vågen kommer att stå på, förhoppningsvis +-0 och inte bara +...

Men Malla, det hade varit värre om det inte hade funnits nån motion igår då! Men visst blir man störd när det inte blir nått kvar?!?!?

• MallaMojs

Kerpet - ja, så kan man ju också tänka *lite mer positiv*

Svar på tråden visparnas tråd # 6