• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Va?!?!?! HAr du ite vetat vem Karl-Petter är????? Men är det inte helt otroligt, hur kan han va kvar än???? fast jag tycker det är lite kul...

• Idis 76

God morgon tjejer!

Tittar in med lite kaffe .
    Kan inte fatta varför T envisas med att vakna 05.00 varje morgon. Idag ska vi åka till T´s pappa som jobbar borta hela veckan och vara med han, vi kommer hem förs på måndag!
    Innan vi åker dit (15 mil) så ska vi åka till Lindex och titta om dom har en solskyddsdräkt och köpa lite bomullsklädet till T inför resan!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk
    Kerpet1 skrev 2008-03-15 00:34:45 följande:
    Va?!?!?! HAr du ite vetat vem Karl-Petter är????? Men är det inte helt otroligt, hur kan han va kvar än???? fast jag tycker det är lite kul...
    Nä jag är ju helt obildad! Har ju hört att du snackat om nån Karl-Petter en massa gånger men inte vågat fråga vem han är .
    MrP han kan ju om han vill ! Blir sladdarna nästa utmaning ?

Idis Tack för kaffet! Har nog missat att ni ska resa. Blir det samma ställe som förut? När åker ni?

Jag är uttråkad men samtidigt för trött för att hitta på nåt. A har vaknat massor inatt. Och ska amma amma amma. Jag sover så dåligt när hon ligger bredvid. Jättemysigt men jag ligger på helspänn (rädd att hon ska ramla ur sängen). O ibland vill hon inte släppa bröstet (så där som hon höll på när hon var nyfödd). Hon är i alla fall glad och pigg idag och det är ju huvudsaken!

Har ni andra ett liv - utanför fl alltså ?

Laddar för TV-kväll!
  • jamis
    zynk: jag är oxå här och TRÖTT. Adam vaknade oxå en massa, var vaken från 2:30 till 4:30, glad och pigg som en lärka. Så det har inte blivit så mycket sömn här heller. Nu har min man åkt på styrelsemöte, kommer hem 18 och Adam har precis sovit i 3 timmar, men inte passade jag på att sova då inte

Laddar oxå för tv-kväll och god lasagne gjord på kokosmjölk - blir supergott!
  • Kerpet1

Halloj!

Här är jag! Vi har varit på Junibacken, Petter var nog för liten för att ha nått direkt utbyte av det men kusinen tyckte det var Jättekul!!!! Jag fick en försmak för hur det är att ha barn i trotsåldern... Oj va arg hon var när vi skulle gå hem...

Men det känns iaf bra att ha varit utanför dörren och gjort nått iaf...

Nu ska Petter få mat... hm, blev en konstig matdag idag... han har bara ätit välling och gröt idag... men verkar inte direkt hungrig för det, skumt!!!!

Petter var oxå vaken inatt så jag pumpade i honom ersättning vid 2-tiden, sen sov han så gott! Lider med er som har det så varje natt, jag blir aldeles mat när det händer nån gång ibland...

Ses senare!

• Ma Lu

Hej Duktig Adam som vakande och bajsade Men jag ser att det myckna sovandet ändå fick nattliga effekter. Ojoj...

Den stora (och kanske enda) fördelen med att ha barnet kvar i magen är att då får man sova! Jag försöker suga på den karamellen men det är lagom roligt iaf. Blä! Nu har jag precis varit iväg en vända och "storhandlat" och bebis verkar ha somnat och vill inte börja buffa fast jag sitter still. Skitunge Men något känner jag så h*n kommer väl igång... Idag fick vi en massa bebiskläder av grannen Har bara sorterat en kasse än och där var det mest rosa och klänningar... Inte mycket att ha om inte bebis är en hon Fick en kasse mammakläder också och det var lite kul även om det blir lite knas med årstiderna då båda deras barn är födda i januari-februari

OH, Junibacken är ju kul också när man är vuxen Jag var nog 20 när jag var där första gången och var alldeles fascinerad av "tåget"

Här laddas också för tv-kväll

Förresten får ni hjälpa till och hålal tummarna för att infans lilla ägg som plockades igår ska arta sig väl Och imorgon ska jag träffa ruvaren Caribe på fika och hon behöver nog också en tumme

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Hej Malu!

Vilken rackare som ligger och sover!!!! Men då är han väll pigg sen när h'n kommer ut! Petter sover oxå, jättetrött!
    Ja, tåget var ju helt otroligt, hur häftigt som helst!!!!!
    Jasså! Du ska fika med Caribe! Va avis jag blir!!!!! Lova att ge henne en jättekram från mig!!!! Vill oxå träffa caribe!!!!
    Aha! Infan har plockats igår? Hur blev skörden då?

Då hoppas vi på invasion här inom ett par veckor då!!!!

På tal om plussare... har nån sagt till Hulda att hon ska komma hit!!! Välkommen HULDA!!!!!!!!!!!!! vart är du????

Ska ni glo på melodifestivalen? Det får väll bli det i brist på annat...

• Kerpet1

Aja baja, sitter och äter godis, borde ha slumrat lite när Petter sov men fastnade här istället...

Nu ska jag städa kylen... tror jag... få se om jag kommer på bättre tankar på väg in i köket...

• Ma Lu

Japp, vi ska fika Eller,hon ska inspektera vårt badrum och vi passar på att fika när vi en gång träffas Och infan plockades i morse och det blev tack och lov ett ägg, vilket i princip är maxutdelning då hon nu igen kör ivf i ostimulerad cykel!!! Nu väntar vi på att ägget ska befruktas och bli en finfint embryo till på måndag!

Hulda syns inte till så mycket. Om jag förstått saken har hon haft lite rosa flytningar och nojar förståeligt nog järnet!

Jajamen, vi ska glo på Melodifinalen och vrida oss i plågor till "I love Europe"

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Nå är ni bänkade???? 2 minuter kvar!

MaLu Å jag vill också träffa Caribe - hälsa från mig med! Är hon badrumsinspektör ?  Spännande med Infans IVF! Hade inte hängt med på att det var ostimulerat. Är det inte nån mer som ruvar? Sessan eller? Jag hoppas verkligen vi får tillökning här snart!

Kerpet Lördagsgodis får man väl - när et är melodifestival å allt! Här har det druckits vin och nu har jag smällt i min ett winerbröd med valnötter MMMMMMMMMMMmmmmmmm! Snart är det dags för öl och chips! Skål!

Jam Man är ju inte så leksugen mitt i natten men bättre skratt än gråt . Hoppas natten som kommer blir bättre.

Nu börjar det! Rongedal och Perelli är mina favvos tror jag. Var det nån mer?
    BWO, Nordman
    Vilka håller ni på?

Svar på tråden visparnas tråd # 6