• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

God morgon!

Vi har haft två tuffa nätter då Adam varit vaken stora delar så igår la jag mig 21 och gick upp nu ungefär och A har sovit snällt eller iaf bara ammat och fisit lite Han vaknar ibland av sina gaser och måste få lite hjälp att bli av med de.

Malla: tycker du är duktig som gick på spinning-mördar-pass två dar i rad

Kerpet: Lycka till med vägningen! och promenaden, det är väl fint väder idag? Jag ska kanske oxå gå ut... annars hade jag tänkt att bara sova idag

• MallaMojs

Passa på att gå ut NUUU, innan vintern kommer

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Har redan vart ute Adam skrek i vagnen mitt ute i Haga-parken så jag fick en riktigt snabb promenad hem Är det vinter på väg?

• Ma Lu

Japp, ritkigt apriloväder på ingång! Blötsnö och blåst Får ta täckoverall på mig imorn när jag ska ta mig norrut till er

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Hihi Det vill jag se!

Ma Lu skrev 2008-03-17 13:59:56 följande:
    Japp, ritkigt apriloväder på ingång! Blötsnö och blåst Får ta täckoverall på mig imorn när jag ska ta mig norrut till er
    Adam vill visst inte sova på dagen heller.... bara gnälla
  • Ma Lu

Nähene, jag får visst komma dit och prata lite vett och etikett med unge herrn Man ska ju faktiskt sova rätt mycket när man är så liten som han och inte gnälla så mycket! Om man gnäller istället föra tt sova orkar man inte växa och bli stor juh!

Tjo, amningstopparna jag ebställde i fredags kom idag De är jättefina coh det verkar finnas töjmån i tyget så att det finns plats för lite mjölk också

JAg tror lågtrycket har slagit mig i skallen för jag är trööööött!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Kul att tröjorna var fina!! Jag har fastnat för boob så jag har svårt för andra. Köpte en på Hm men den har jag inte använt...

Nu tror jag att unge herrn sover faktiskt. I sjalen såklart och väldigt lätt. vaknar så fort jag går ifrån elvispen... suck! Du får nog ta ett ordentligt snack med honom imorgon!

Jaha, nu snöregnar det här... jag vill ha VÅR!

• FISK78

Halloj på er!

Vi har haft en härlig helg TILLSAMMANS alla 3 för en gångs skull. Druckit vin, ätit god mat och haft det skönt! Dessvärre håller vi på att kapitulera Sid fick hög feber igen i lördags över 40 grader, jättejobbigt. Grabben får ju aldrig vara frisk Vi var TVUNGNA att ge Alvedon var 6:e timme för annars var han helt borta, usch och fy! Lillen är dock bättre idag så det är skönt. Tror att han har varit nästan feberfri idag och lite piggare.

Var hos barnläkare som återigen konstaterade att han behöver rör inopererade N*U*!

Annars är det bra, Mr D tapetserade sovrummet igår och det blev så snyggt! Sen var vi ute och handlade kuddar och lampor till lyan

Joyce: Kul med huset!

Kerpan: Hur mår prinsen, bättre?

zynk: Lilla A följer normen läkarbarn blir aldrig sjuka, eller
    ??? SKÖNT!

Jam: Jobbigt med skitnätter

• FISK78

MaLu: Tack för info från andra sidan. Håller tummarna såååååå hårt för Caribe och Infan De är så värda att nå målet NUUUUU! Hälsa Caribe så supermycket från mig kram kram kram kram

• jamis

Suck... nu vaknade A igen

Fisk: Usch, stackare lille Sid som är så sjuk! Ska ni få rör inopererade snart eller dröjer det? Hoppas han får bli frisk och vara det lääänge nu!

Svar på tråden visparnas tråd # 6