• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

Hihi Joyce: Ja tänk vad kroppen kan ändras! Hoppas ni har det bra i norr! Skönt att E sov så gott efter en så intensiv dag. Adam hade nog bara skrikit...

Idis: Dummer Vore ju kul att träffas ju!

Kerpet: Men USCH stackars er Inte roligt för någon av er.

Idag kommer MaLu hem till mig på fika, ska bli kul att se hennes växande mage och träffa henne förstås

Adam hade en fantastisk natt inatt. Han somnade 21 och sov till 8, vaknade 3 gånger för amning jag är utvilad till skillnad från i helgen då han knappt sov nånting! Nu har vi beställt boken "somna utan gråt" och ska börja införa mer rutiner (om det nu kommer att göra någon skillnad ).

• MallaMojs

Pess - om du inte tycker att L blir bättre så skulle iaf jag ge ett par extra dagar. Iofs så blev Izabella snabbt bättre, men relativt snabbt sämre igen...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-03-18 10:40:41 följande:
    Pess - om du inte tycker att L blir bättre så skulle iaf jag ge ett par extra dagar. Iofs så blev Izabella snabbt bättre, men relativt snabbt sämre igen...
    Ja, bättre är hon ju såklart...Hon är pigg och verkar inte ha ont alls om man inte trycker på örat...Så det är ju stor skillnad på så sätt....Men hon (vi) är fortfarande så himla förkylda att jag överväger att förlänga kuren pga det....Så att hon inte drar upp nya bakterier direkt igen....Täppta näsor på det här stället....Men får se i morgon. Hon har varit feberfri i flera dagar nu...

Och utvecklinge exploderar här nu Det nya för dagen är att resa sig upp mot saker....Jag får inte en lugn stund Och kontakter ÄR roliga...så det så
  • FISK78

Här är det ALLTID 1v-10 dagar Amimox som gäller, jag kör tills flaskan är slut... Men inte hjälper väl det, S är ju sjuk iaf stackarn...

Kramar alla sjuklingar igen, så P har oxå öroninflammation usch och fy Hoppas han kryar på sig snabbt.

Efter mycket övervägande tog vi Sid till Barnläkarmottagningen igår... Läkaren tyckte absolut röroperation så snart som möjligt. Annars var väl det mesta bra...

FÖRBANNAD på kommunen angående dagis Pratade med den otrevligaste mest arroganta kvinna på denna jord precis. USCH! Vi hade visst blivit urknuffade ur kön, hur fan kan dem lixom. Hennes förklaring var den bästa, ja det måste ju vara du som har ringt och tagit ur honom ur kön. Kärring, det är klart jag inte har...

Jaja, nog om det men var alltså tvungen att ställa Sid i kö igen och hon bara fnös när jag sa vilka dagis jag ville ha. Där kommer ni aldrig att få plats osv osv osv. Har lust att ge kärringen en omgång

• Morrisen

Fisk78: Anmäl dem för tjänstefel. De ska ha en notering om ärendet om de plockat bort någon ur kön. Vore intressant och se den noteringen annars.

• zynk

Kilar in och säger hej!!!!

Jag håller koll på er men skriver mer när jag fått mer energi.
    Ser att det är fler än jag som ligger lågt här? Vad tråden är seg idag...
    Ikväll hade vi slut på vanligt te så M gjorde hallonbladsté... han ska FÖDA inatt .
    STOR kram till alla sjuklingar !!!

• MallaMojs

Men OJ vad dött det är här...

Hmm, nu vaknas det på balkongen... *suck*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Här har vi precis varit på VC med petter... han hade 40.6 i morse så då blev jag nojjig!!!! Mr P fick komma hem från jobbet och köra oss, fast självklart var Petter på sitt bästa humör när vi kom till doktorn. Nu sover han och verkar inte ha riktigt så hög feber...

zynk! Inte va låg! Undrade vart du höll hus! Du är saknad ska du veta!!!! Hur gick förlossningen inatt då? hann han få nån EDA?

Ja jag säger som Morrisen Fisk! Hur kan det bli så? Vilket skitsnack!!! Sen är det väll så att det spelar egentligen ingen roll hur länge du stått i kön, de går efter ålder på barnen...
    Jag är oxå dödligt trött på kommuner och dagis, blääääääääää!!!!
    Ska ta mig i kragen och dubbelkolla att vi fortfarande har plats på det privata i Rasberryhills... kanske inte ultimat då det är en bit att åka, men det verkar väldigt bra där. Det finns ett kommunalt dagis runt hörnan så det är klart att det vore det bästa men det kan jag sääkert se mig i stjärnorna efter...

Har fått en kick efter att vi hade en hushållsnära tjänst här förra veckan och har nu storstädat i garderoben, tömt alla kartonger med kläder jag inte kunde ha förrut och tvättat dem så nu har jag en helt ny garderob, ALLA mamma-kläder och äckliga amningstoppar har förpassats till vinden...

Kylskåpet har oxå fått sig en rejäl omgång, varför har man 10 burkar öppnade oliver som ingen äter av i kylen??????

återkommer!!!

• zynk

Hallåååååååå!

Malla va skönt att du är här - annars hade jag blivit rädd och trott att jag dödat tråden .
    Hur är läget?

Jag är lite småförkyld och är så himla trött jämt. Tråkigt! Jag har ingen energi till nåt annat än det viktigaste med Alva. Hoppas det vänder snart. Vi ska i alla fall på påsklunch med mammagruppen - himla trevligt!
    OJ nu tittar solen fram kanske både bildligt och bokstavligt ?

• Kerpet1

Hej zynk! Nu verkar du mer uppåt! Härligt med påsklunch!!!! Undrar vad jag ska äta, efter min kylrensning så finns det inte mycket kvar, iofs fanns det inget innan som jag skulle ha stoppat i mig ändå...

Pess! Hade L feber eller har hon det? eller är det ovanligt vid öroninflammation????

Svar på tråden visparnas tråd # 6