• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Lotass

Hoppas era öronsjuka barn kryar på sig så de kommer igång med frisk aptit.

• Kerpet1

Godmorgon!

Fast så där jättegod morgon är det inte, Petter har bökat hela natten men nu somnade vi iaf om en stund efter intag av all medicin vid halv 7

Tack för infon om medicin-mängden! Ibland blir man ju helt knäpp...

Pess! Ja, han svalde medicinen utan ett pip, han ÄR väldigt snäll lille Petter, piper ju väldigt sällan måste jag säga... Fast så fick ju vi den goda direkt! Denna skulle tydligen hjälpa mot ögoninflammationen oxå!!!

Morrrisen! Hej på dig! Hur går det med dina ögon då?
    får hoppas Bea klarar sig utan öronproblem!!!

Hej Lotass! Ja, finns det nått finare? Skönt att du börjar bli piggare! Sköt om er!

• Pess

Kerpet: Hur många dagar ska P äta amimox? 5 eller 10?

• Joyce

Oj här var det mycket sjuklingar! Hoppas alla små kryar på sig snarast Sid, Petter & Lovisa

Anågende aprilväder så har det snöat konstant här sen vi kom igår och det forstätter att vräka ner. Imorgon åker vi längre norrut och där ska det bli mellan 15-20 minus, dock sol. Hur klär man bäst en bebis för sånt väder eftersom vi kommer att vara ute mycket? Har nån slags väder-kräm (för kylan alltså) från Weleda, nån som vet om det kan tänkas vara bra att ha på kinderna? Eller är det överdrivet? Annars får man väl bädda ner i fårskinn och dunpåsar osv? Tycker det är så svårt att veta hur mycket kläder man behöver...

jam: Jag har också blivit frälst på boob-tröjorna så mina från HM ligger mest i skåpet nu för tiden, tycker mest de är sladdriga. Hms linnen är dock super. Även bra att sova i Appropå stora bomber så är det lika här. Jag var så nöjd med min A-linje formade kappa som jag hade hela graviditeten, hade tom på den när jag åkte in till förlossningen. Men när vi åkte hem så passade den inte, går omöjligt att knäppa. Så jag går omkring och slänger i Ms gamla vinterjacka som en trashank.

Erik hade en intensiv dag igår med mycket uppmärksamhet från mormor, morfar, gammelmostrar och gammelmormor och en flygresa på det. Han var på strålande hurmör och glad mot alla. Dock blev han lite svårflörtad på kvällen när han blev trött. Då ville han bara sitta hos mamma eller pappa. Sen sova han gott som en stock hela natten. Ikväll ska vi på middag hos min bästa kompis (som är tillsammans med Ms bästa kompis - kan det bli bättre?) och deras 2 vildningar på 2 & 4 år. Ska bli superkul! Imorgon bär det iväg uppåt.

Kram på er

• Idis 76

Är tillbax från en helg på "sjön" med min sambo. Han är borta och jobbar så jag och T var där och hälsade på. Var ju meningen att han skulle med mig hem men hans avlösare hade blivit sjuk så nu kommer han hem först på onsdag, kan ju säga att jag saknar hans hjälp här hemma. Hoppas att i andra har haft en bra helg!!

Fy för alla som har ont i öronen, T har klarat sig ganska bra nu efter sin dubbla och enkla omgång, vill inte ha mera nu!!!!
    Hoppas att era barn kryar på sig!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

Var i sthlm igår men var nog för feg för att fråga om någon ville fika.... Generad

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Kerpet1

Dumma dig Idis! Lova att du säger till nästa gång!!!! Vore så kul att träffa dig!!!
    När åker ni till drömlandet då?

Joyce! Jag skulle nog använda krämen, även om jag oxå är skepptisk mot sånt... Men till sina små barn testar man ju allt!!! Sen ska man väll tänka på att inte tvätta barnen på morgonen, inte bada dem alltså... jag skulle nog skippa och tvätta ansiktet på honom innnan man ska ut så man behåller det naturliga skyddet. En liten tunn filt att ha på kinderna är väll bra oxå, de är väll lättast att förfrysa... Men det är skitsvårt det där med hur varma kläder man ska ha på dem...
    Ha det så skoj iaf! Hoppas vi kan ses på en fika snart!!!!!

Pess, han ska äta i 5 dagar... är det för lite? hur länge ska L äta?

kram på er!!!

• Joyce

Kerpet: ja det är nog smart att inte bada honom medan vi är där. bra att du sa det - jag hade lite förträngt att det var så. Kanske borde man ha en sån där "mask" typ rånarluva på honom. Finns det såna för bebisar?

Ja! Fika närsomhelst när jag kommer hem

• Pess

Kerpet...5 dagar hon med. Tror det är standard till att börja med...

Svar på tråden visparnas tråd # 6