• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Fisk: stackars liten Sid Och stackars hans föräldrar också Man undrar varför vissa barn blir "öronbarn" och varför andra klarar sig helt! Läskigt med op men det brukar ju bli bra då även om det är lite bök med bad osv.

jam: jag övar mig på att låta som en elvisp Just nu är det ju svårt att veta hur bra amningströjorna verkligen funkar. Öppningen var lite trixig, tyckte jag. Men det lär utkristallisera sig med tiden Ska satsa på vanliga enkla linnen från HM utöver detta så att jag är fit for fight innan bebis gör entré! Som sagt, om det inte var för tonårsgrabbarna i huset hade jag gärna avvaktat men nu känns det rätt tvunget att ha några plagg förberedda! Har fått en boob-tröja av syrran men den är långarmad och det lär bli svettigt i midsommartid

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Malu: Hihi, ja, du lär ju inte vilja gå omrking som jag gjorde i början - pyjamas-jacka utan en enda knäppt knapp Jag skulle ju lufta ju Skönt att ha lite innan. Jag köpte ju ett linne på Lindex, jättebra men tyvärr en stl för liten insåg jag när jag kom hem med mina bomber. kan inte ha några av mina skjortor etc som inte har töjbart tyg. Jag trodde aldrig att brösten skulle bli så stora

Vi kan behöva någon som låter som en elvisp, den vi har nu börjar skära sig. Ska bli spännande att höra hur du låter som elvisp !

• Kerpet1

Hallå!

Fisken! Fy fasiken va lille S ska utstå allt skit som finns!!! Och även ni!!!!!!
    Men det låter bra med er Myshelg!!!! En sån skulle behövas här oxå, det är allt annat än mysvänligt här hemma...

Malu! Hade ni trevligt igår på fikat? Såg hon gravid ut???? Kul med amningstoppar!!! Väldigt bra att ha! Jag bodde i mina, fast nu vill jag inte se skymten av en v-ringad omlotttröja!!!!! Hua!

Jam; men det är väll faktiskt suveränt att han sover i höga ljud! Tror inte det ärkul med barn som vaknar av minsta lilla ljud

Jag fick en känsla av att allt inte stod rätt till med lille Petter i eftermiddag... Vi hade varit på rytmiken, vilket han tyckte var superskoj och sen tog vi en promenix, han somnade direkt och sov en timme... fortsatte sova när vi åt lunch ytterligare en timme, det brukar han inte göra, alltså, fortsätta sova i en stillastående vagn. Fast det var väll skönt ute i friska luften tänkte jag...
    Hm, han gör inte annat än och sova på senaste, igår drygt 4 timmar på dan...
    Så när jag kom hem tog jag tempen och då hade han feber igen!!!! Så han fick lite mat och sen somnade han IGEN!!!!!

De senaste veckorna har han varit; Förkyld, haft feber fram och tillbaka, fått ögoninflamation, hosta och magsjuka...

så jag kände att trots hans prima allmäntillstånd bokatid på VC för imorgon, då visade det sig att de hade kvällsmottagning och vi fick en tid, SKITBRA!!! så hela familjen åkte dit och vet ni?????? HAN HAR ÖRONINFLAMMATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Så nu käkar han pencillin och bricanyl och vi har köpt nässpray och massor av alvedon, NU SKA HAN BLI FRISK!!!!!

Nu sover han iaf brevid sin pappa, förhoppningsvis sjunker febern nu när han fått alvedon... ha är som ett litet strykjärn...

• Kerpet1

Vilket dravvel från mig... som vanligt!!!!!!

• Kerpet1

En fråga... Fick amimox utskrivet, ska förvaras i kylen... hade glömt att ställa in den och nu såg den ut at va halvtom... var den det från början eller? sväller den av kyla?

Känner mig förvirrad...

Men den slutar väll inte verka för att den stått ute några timmar, eller??????

Sängen kallar... är helt slut...

• Morrisen

Men va 17!
    Känner för er alla med skruttiga öron.
    Det verkar ju nästan vara som en epidemi.

Hur mår L nu Pess? Har penicillinet hunnit göra någon nytta?
    Får du i henne den nya sorten?

Stackars Sid, har inte så små barn någon slags förtur till operation av öronen? Tycker att det inte borde vara någon väntetid alls men så ser väl naturligtvis inte verkligheten ut.

Och så Petter också, hoppas att medicinen gör nytta nu så att han piggar på sig.

Fick öronnoja själv häromkvällen. Tyckte Bea skrek så mycket och hon skriker nästan aldrig annars så jag var framme och tryckte på fliken vid örat. Då tystnar ungen och bara glor på mig så det gjorde inte ont där iaf.

• MallaMojs

Kerpet - jag tror vår flaska var halvtom också!

Heeej och godmorgon Idag är det ÖF på schemat!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Kerpet...Flaskan är bara halv när man får den. Och peniciliinet har kortare hållbarhet om den förvaras i rumstemperatur, med det är ingen fara för de timmarna...Det står på flaskan hur längde den håller i rumstemp/kyla....Krya på honom. Samma basiller månne?

Vilken flax ni hade då som fick amimox direkt

Morrisen: Vad snäll du är som undrar....Jodå, det går RIKTIGT bra med att ge L den nya medicinen. Hon tar den inte frivilligt direkt. Men om jag skojar med henne och håller henne på gott humör så är processen smärtfri, dvs utan gråt och protester....Så jag är så nöjd jag Jag är lite osäker dock huruvida hon egentligen är bättre eller ej. Fortfaranade väldigt förkyld (både hon och jag) och tar sig för örat...Reagerar även litegrann (men inte lika kraftfullt som tidigare) när jag trycker på hennes öra. Men jag har ett dygn kvar på pc:t men fortsätter ev några dagar ytterligare....

• MallaMojs

Pess - läkaren som vi träffade på VC sa att man bör ge pc 10 dagar så att det verkligen försvinner - Izabellas öroninflammation gick nog aldrig riktigt över första omgången...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Lotass

Hej tittar in en snabbis innan han vaknar igen. Nu äntligen har den värsta tröttheten lagt sig. Jag kan aldrig sluta titta mig mätt på honom, han är ju så söt , så det blir inte mkt gjort, dessutom vaknar han på engång och gallskriker så fort jag avlägsnar mig, så det är bärsjal som gäller.
    kram

Svar på tråden visparnas tråd # 6