• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Kerpet - men det var ingen fara med Petter va? Febern brukar ju släppa rätt så snabbt... Härligt med rensning!!

Jag är inte förkyld ens, men har NOLL energi - orkar knappt med barnen emellanåt Tvätten från förra veckan hänger fortfarande "på tork"

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Hillo, L hade feber men inte så hög. Passerade aldrig 39 grader...Fast feber vid öroninflammationer är nog mer vanligt än att de INTE har det.

• zynk

Heeeej Kerpan! Stackare P - förstår att du blir orolig med så hög feber. Kom de fram till nåt på VC? Små barn har ju ofta så mycket högre feber än oss men klart ändå att det känns läskigt. Skönt att han var på bra humör ändå. Vilken tuffing!
    Fisk undrade om läkarbarn var friskare - men det är ju bara för att man vet att läkare är livsfarliga så vi går ju aldrig till nån .
    M har värkar var 4:e min o öppen 6cm. INGEN smärtis . Bebben uppskattas väga 9,5kg!

• zynk
    MallaMojs skrev 2008-03-19 11:44:04 följande:
    Kerpet - men det var ingen fara med Petter va? Febern brukar ju släppa rätt så snabbt... Härligt med rensning!!Jag är inte förkyld ens, men har NOLL energi - orkar knappt med barnen emellanåt Tvätten från förra veckan hänger fortfarande "på tork"
    Visst torkar tvätten extremt långsamt nu för tiden . STYRKA till dig! Eller kanske en hushållsnära tjänst ! Här upptäckte jkag en tvätt som legat i maskinen i två dagar - började lukta skumt...

Och jag undrar också liksom Kerpan hur många öppnade olivburkar man kan ha i kylen...
  • MallaMojs

Ja, rensa kylen kanske man ska göra - jag som ska iväg å handla i eftermiddag... Finns säkert en massa skumma saker däri

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1
    zynk skrev 2008-03-19 11:44:15 följande:
    Fisk undrade om läkarbarn var friskare - men det är ju bara för att man vet att läkare är livsfarliga så vi går ju aldrig till nån. M har värkar var 4:e min o öppen 6cm. INGEN smärtis. Bebben uppskattas väga 9,5kg!
    Asgarv!!!!!!!
  • Kerpet1

Nej! Petter vaknade precis och har nu exakt 38, så det känns kanon! I vanliga fall har han 37,6-37,7 så det känns inom felmarginalerna... Ja de kollade det de kunde på VC, kändes som en bra läkare (ung tjej) och jag tycker överhuvudtaget att vår VC är bra och att man kan börja med att gå dit istället för att ägna en hel dagåt att häcka på Astrid Lindgren... Jag är säker på att de skulle skicka en vidare om de var oroliga...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt att höra att det är fler än jag som har skumma odlingar i kylen och glömmer blöt tvätt i maskinen, fast det är bara jag som har ormbon med sladdar i lägenheten!!!!!

• Ma Lu

Odlingar i kylen ska man inte förakta! Vem vet vilka unika och omvälvande medicinska upptäckter man kan göra och rädda världen på kuppen ELler så blir det tvärtom...

Har lite skakad efter en smärre skräckupplevelse hos bm nyss Jag var inte alls nojig när vi skulle lyssna på hjärtat för h*n har varit vild hela dagen coh hade också precis kickat till men sen dröjde det EVIGHETER innan bm hittade tydliga hjärtljud HOn letade och letade, kletade på mer guck och letade vidare... Som tur var hade hon hittat en svaaaag snabb puls som hon förklarade var över navelsträngen så vi visste typ att busen fanns där nånstans men mina nerver töjdes ut så de numera liknar murket gummiband från 60-talet. Vi hittade ju hjärtat sen och h*n låg visst bara och vilade lite antagligen precis bakom moderkakan men då lyssnade bm bara rätt snabbt på den galopperande lilla åsnan och jag har nog inte hämtat mig än.

Sen skulle vi mäta magen och det nojar jag också lite för för jag har stooor mage SF är 27 cm och jag är bara 25+1! Ligger mao på översta kurvan. Det är inte kul för däruppe var jag med Elma också

Måste luncha lite och lugna mig.

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hej på er!!

Här är allt bra, förrutom min foglossning förståss. Den har blivit värre så nu är jag sjukskriven på halvtid fram tills hp i början av maj. Det känns jätteskönt!! Var hos bm igår och allt var bra förrutom järnvärdet som börjat sjunka lite. Så nu ska jag äta järntabletter, till att börja med varannan dag för att se hur det går... Hoppas jag inte blir mer hård i magen!!

MaLu Vilken pärs!! Men den vilde i din mage är här för att stanna!!!! Ja, tills det är dags att komma ut förståss, vore ju dumt om den stannade den i magen för då kan vi snacka om att du kommer få STOR mage!! Här är det också livat i magen mest hela tiden. Ibland undrar jag om det verkligen bara är en där för det sparkar åt alla håll och kanter!!

Usch och fy för alla er som har små sjuklingar!! Hoppas dom små liven snart piggar på sig!!!

Nu är det snart påsk, tänk vad tiden går innan vi vet ordet av är det midsommar!!!

Kramis

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden visparnas tråd # 6