• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

De sov mellan oss tills de blev 3 månader, då började vi lägga dom i vagnen som stod i hallen. Där sov de tills de blev 5 månader (i början inte hela nätter, men efter ett tag så räckte det att bara gunga vagnen för att de skulle somna om), då flyttade de in i sitt rum och ja, då gick det att få dom att somna hyfsat i sina sängar, om de inte somnade till flaskan...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Ok, vi får kanske testa nåt när han blir 3 mån. Vi tänkte börja försöka nåt nytt efter påsk. Om vi orkar.

Nu ska vi snart sova här *gäsp*

• MallaMojs

Alltså - om det är för jobbigt så ska man ju inte göra det, förstår du? Bara testa lite då och då, lägga ner honom i sängen eller vagnen... Natti

• jamis

Jag hajjar men man ska väl vara konsekvent oxå...?

Det är inte riktigt natti än, ska kolla hur rummet blir på roomservice
    Imorgon drar vi till Härnösand och jag stannar till april (10 dar)! Då får vi hjälp att bära på lille Adam *tjohoo*

• FISK78

Jam: Det där med läggande i egen säng hade jag oxå funderingar om. När vi kom hem från BB tyckte jag att han kunde sova i SIN säng, men jag förstod ganska snabbt att han behövde vara med oss. Sid sov med sin pappa i början eftersom jag hade så svårt att sova, vid amningarna kom han förståss till mig. Började med egen säng efter någon månad tror jag, vi har inte haft så stora problem med det men visst går det upp och ned. Nu somnar han och sover i egen säng i eget rum och det är SKÖNT! Men visst skriker han ibland innan han somnar, de kämpar in i det längsta såklart. Ha inte för bråttom men samtidigt måste man ju prova då och då. Skrika en stund är okej

GLAD PÅSK på er alla! Nu är det Top Model!

• MallaMojs

Såklart ska man vara så konsekvent som man bara kan, men jag tror ändå att man märker rätt så snart om det går eller ej... Skönt med bärhjälp!!

• zynk
    jamis skrev 2008-03-19 19:51:15 följande:
    Hej på er!Malu: usch va otäckt! Kan tänka mig vilken skräck det måste varit!!Adam höll oss vakna nästan hela natten... jag sov nog 3-4 timmar så jag orkade inte sätta mig på t-banan och åka till Mirren Vi var hemma och vilade istället. Usch va tråkigt!Hur får ni era små att somna in själva? Adam somnar ju bara i vagnen när vi är ute och går eller i sjalen... Jag vill att han ska kunna somna i sängen och sova iaf första passet där. Hur gör ni? Innan Adam somnar så gallskriker han en stund... vet ni varför?
    Jobbigt med vak-natt! Var det nåt särskilt inatt? Hoppas du får sova gott nu!
    Jag undrar också hur man får dem att somna själva. Och varför skriker de ? Jag hade en intention att få A att somna själv/inte ta upp henne ur sängen etc. Sen "gav jag upp" och hon somnar vid bröstet eller i famnen - det blir lugnast så. Fast det gör att hon alltid somnar hos mig - så jag vet inte hur jag nånsin ska kunna få en kväll för mig själv.
    Här om dagen somnade hon dock hos M på dagen - det har jag inte lyckats med (utan tutte) på väldigt lång tid. På dagen somnar hon bara i bilen, ibland i vagnen och vid bröstet. Aldrig i famnen då.
    Som för Malla så sov Alva väldigt bra mellan 3-6månader. Kanske bra att skaffa bra rutiner då ? Lycka till!!!
  • Pess

Ja, här gjorde vi tvärtom L sov (och somnade) i egen säng från dag 1. Vi hade andningslarm och jag ville absolut att hon skulle sova där då. Numera när hon har (ännu) starkare vilja ( ) samsover vi och det började vi med vid 6 månader ungefär....Fast hon börjar förstås natten i egen säng och får komma över till oss vid första uppvaket.

Svar på tråden visparnas tråd # 6