• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Halloj!

Japp, det ena är paracetamol och det andra Iburmetin (kanske inte exakt stavas så) vilket gör att eftersom det är två helt olika preparat så kan de tas 4 ggr/dygn vardera, vilket känns bra! inte för att man vill proppa i dom men då KAN man om det behövs.

Fullt upp här... Petter har ingen feber idag, inatt hade han 39,7 men i morse var den bara 36,1 och nu efter vi varit med urinprov på VC så var tempen 73,4, så det känns ok, dock vägrar han äta... suck!!!! Har dock druckit ersättning och lite välling...
    Nu ska packas och städas upp, ska ju åka till Österlen över påsk, med tåg som tur är, för jag har ingen lust att sitta med Petter i en bil när han kanske inte är tipp-topp!!!

Glad påsk på er!
    Kram Kersti o Petter

• MallaMojs

73,4 Ojojoj... Hoppas tågresan går bra!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Va skönt att febern gått ner Kerpet! Va härligt det låter med Österlen. Blir det konstvandring tro ?

Hjälp jag har inget på schemat dag . Jo det är klart ringa o fixa saker, städa och packa vi ska till Småland över påsk). Sånt där man helst skullle slippa. Skulle ju hellre sitta och fika med er !

Det får bli mer kaffe och barn-snus!

• MallaMojs

Jag har nästan aldrig saker på schemat nuförtiden...är så j*vla trött hela tiden. Har fastnat i en ond spiral...orkar inte göra något och om man inte gör något alls så blir man ännu mer orkeslös... Urk, lite deppigt!!

• Ma Lu

Tack för allt pepp igår efter bm-mardrömmen Just där just då kändes det inte så farligt men efteråt aktiverades hela känslominnet och jag fick inget gjort av det jag skulle (handla födelsedagspresenter och påskäggsgrejs bl.a.). Det är ju den här veckan som spökar i skallen och jag vet itne ritkigt hur jag mår men jag försöker hålla mig sysselsatt. Systersonen är här mycket nu för de håller på och flyttar. Igår fick vi över bebiskläderna och idag kommer vagnen Och imorn ska jag åka och titta på några boob-tröjor som jag fångat upp på blocket! Visst ska de vara små i storlekarna?

Vad läskigt det låter med alla öroninflammationer och febertoppar och grejer Som tur är är det ju inte ritkigt samma sak när en så liten har 40 grader som när ett större barn eller en vuxen har det. Lille T har ofta uppemot 40 grader när han har feber men ännu vid dryga 39 går han runt och är inte så glad men iaf upprätt! I jämföresel med hur man själv mår redan vid 38 så förundras man

Nähe, om det kanske skulle bli lite presenter idag då Syrran fyller imorn och till henne är det ju enkelt och kul att handla! Värre är det med påskägget till godisstrejkande 12-åring... Ungar och deras idéer!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk
    MallaMojs skrev 2008-03-20 12:28:18 följande:
    Jag har nästan aldrig saker på schemat nuförtiden...är så j*vla trött hela tiden. Har fastnat i en ond spiral...orkar inte göra något och om man inte gör något alls så blir man ännu mer orkeslös... Urk, lite deppigt!!
     Kunde inte ha beskrivit det bättre! Vi kanske ska se till att ses oftare ?

MaLu Vi tänker på dig - snart är den hemska tiden över! Bra att du håller dig sysselsatt. Stor kram!

Här är det värstinggnäll. Till den grad att jag gav ersättning OCH Alvedon. Vet inte om det var det som hjälpte men nu är det bättre.
    Gud vilka tråkiga samtalsämnen jag har: tänkte just berätta att jag börjat damma - men vem har lust att höra det liksom . När ska man börja snacka om nåt vettigare? Typ senaste biofilmen man settFundersam eller sista krogbesöket och vem som hånglade med vem och har du hört - den och den har gjort slut.... Äh vad håller jag på med?
    A drar i modemet!
  • Ma Lu

Tack zynk. Snart är vi ute på andra sidan! Såg en annons på "kyrksidan" i tidningen där det stod "Fira påsk. Livet segrar!" Och det tycker jag blir slagordet de närmaste dagarna Men först ska vi väl gå vår egen Golgata imorn.

Funderat på trådlöst bredband med rauter HÖGT upp?!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Hillo....FAN vad ni gnäller

(Kan JAG kosta på mig att säga som inte gjort annat än gnällt de senaste veckorna ) Men NU är det nästan helt bra hos oss....så nu ska iaf inte jag gnälla på ett tag

Vr drar till skåne i em.....Tänkte stalka Kerpet på konstrundan Förresten så har jag ätit glass MÅNGA gånger från hennes svärfars glasskiosk....

• MallaMojs

MaLu - ska ni till graven i påsk?

Jag ska rycka upp mig nu. Barnen gnällde som f*n här också, och jag funderade en millisekund på om jag skulle gå ut (tog till å med på mig BH *asg*) men näää, jag ska rulla köttbullar.

Senaste biofilmen? Det var nog Arn, helt ok film faktiskt...eller näää, jag var ju med syster och kompis och såg Juno - den var sååå skön!! Hmm, krogen - vad är det? Hångel???

...om man bara tar tag i det så kanske man...ehh, orkar mer?

• Ma Lu

Kör försiktigt alla som ska ut i påsktrafiken! Inte kul när det är dålgit väder också

Malla: ja, jag tänkte mig åka till graven imorn. Hade trott jag skulel få vårfixa där nu men icke! Har lite dålgit samvete för att jag inte varit där på jättejättejättelänge! Å andra sidan tänker jag ju på henne varje dag härhemma och det är väl det som räknas... Brukar ni gå till graven ofta?

Svar på tråden visparnas tråd # 6