• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess

Just ja, L sov oxå som en KUNG Fundersam mellan 3-6 månader. Lätt hela nätter utan ett endaste uppvak på 8-10 timmar....Men det var då det Nu ska det bökas och tuttas och gosas och krypa och ligga som ett plåster på mamma på nätterna.....och jag ÄLSKAR det (ja, inte allt förstås...Men att ligga som ett plåster med henne Men det hade varit ÄNNU bättre om hon låg som ett plåster HELA natten utan att vakna )

Gud vad jag svamlar...

Gonatt

• Morrisen

Häj häj!
    Läskigt med så hög feber Kerpet, jag som har så liten stresströskel hade väl tuppat av då jag sett tempen.

Måste fråga er hur mycket era kottar kräks?
    Bea kan kräkas bara man rör henne eller ändrar ställning på henne och det ända från ena matpasset fram till det andra.
    Det är alltså inte bara första timmen efter matning.
    Jag blir snart knäppig på allt som är dränkt i spyor, jag och gubben skrattade i allt elände då vi häromdagen kom på att hon inte använt en viss pyjamas mer än max 15 minuter i taget men den är väldigt vältvättad.
    Visst vet jag att småbarn kräks men var går gränsen för det normala? Vår bvc tant verkar bara flina åt oss.
    Funderar på att snart inreda tvättstugan lite lyxigare då jag ändå spenderar min mesta tid där.
    Kan man ha kotten i en plastpåse? Det verkar mest hygieniskt för tillfället, då kan man bara skölja eländet under kranen.

• Kerpet1

Skönt att se att vi har gjort exakt som dig Pess, då kan det inte va fel!!!!!!!

Pess skrev 2008-03-19 22:33:43 följande:
    Ja, här gjorde vi tvärtom L sov (och somnade) i egen säng från dag 1. Vi hade andningslarm och jag ville absolut att hon skulle sova där då. Numera när hon har (ännu) starkare vilja ( ) samsover vi och det började vi med vid 6 månader ungefär....Fast hon börjar förstås natten i egen säng och får komma över till oss vid första uppvaket.
  • Kerpet1

Petter kräktes hela tiden oxå, men nu ha det gått över! Kanske försvann iom att han slutade amma/började äta vanlig mat...
    Nu har han tom NÄSTAN slutat dreggla...

Vi har gjort ett besök på Astrid Lindgrens för Petter hade ytterligare en febertopp på 40,6... men den hade skjunkit till 37,6 när vi kom in efter at han fått alvedon... skumt... men de tog iaf prover och allt såg bra ut, han ville inte kissa i påsen när vi var där så vi ska lämna urinprov på VC imorgon, de trodde att det rörde sig om ett virus iaf, så det är bara att vänta ut detta.
    Jag har iaf varit och köpt ipren för att kunna alternera med alvedon, jag får lite smått panik när jag vet att jag bara har en alvedon kvar att ge på ett dygn och det bara gått typ 15 timmar... fast det har ju inte behöfts innan, men vetskapen av att inte kunna ge nått mot febern för att dygnskvoten är fylld får mig att få feberfrossa!!!!

Nej, nu är det bäst att sova, Petter ska säkert böka lite i natt oxå!

Kram på er!

• MallaMojs

Stackars Petter...men febern göms ju av alvedonen - hoppas han snart blir bättre!!

Morrisen - Cornelia kräktes JÄMT, men nu har hon nästan slutat helt! Ju mer riktig mat desto bättre blev det här också. Hur gammal är Bea?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Morn! KAFFE ?

Pess 3-6mån - det var tider det!
    Morrisen A kräktes massor också men det har (nästan) slutat nu (8månader). Det var som mest de första 4månaderna och då vi gav ersättning på flaska. Oftast blev det bättre om vi såg till att hon rapade. Visst är det jobbigt med kräk överallt! Speciellt min vänstra axel hade ständigt en vit fläck. Skölja under kranen .
    Nu kräktes faktiskt A på golvet - och snurrar runt och smetar ut det innan jag upptäckt det.
    Kerpet Attans feber! Hur mår P annars då? Är han fortfarande pigg? Det var bra att n åkte in. Svårt det där med urinprov! Klart man inte vill pinka på beställning .
    Malla Gomorron!

• MallaMojs

Såg på Louise på Nyhetsmorgon häromdagen och då sa hon att just där vi är nu (9mån) är ingen bra tid att bygga upp nya sovrutiner Vi tyckte iofs att vi hade bra rutiner mellan 3-6 månader, men det hjälpte inte Hihi...

Kaffe, ja tack

• MallaMojs

...blir lite lätt irriterad på Cornelias krypförsök. Hon kan ju verkligen inte, men ska luta sig framåt heeela tiden och så slutar det med att hon trillar framåt (utan att slå i huvudet dock) och börjar tjuta... *suck*

• Morrisen

Bea är 4 månader och jag tycker att hon kräks mera de senaste 1 ½ månaden än i början. Vi ser alltid till att hon är rapad, dels gör vi paus mitt i målet och sedan efteråt. Man känner ju på magen om den är spänd, är den inte det är vi klara.
    Men det är alltså inte bara Bea som har ständigt läckage, skönt att höra iaf.

Fy, vad läskigt med de där febertopparna på Petter. Men kan man blanda Ipren och Alvedon och då få flera doser per dag?
    Suger åt mig all kunskap ifall man själv hamnar i samma situation.

• Minna72
    Morrisen skrev 2008-03-20 09:24:34 följande:
    Bea är 4 månader och jag tycker att hon kräks mera de senaste 1 ½ månaden än i början. Vi ser alltid till att hon är rapad, dels gör vi paus mitt i målet och sedan efteråt. Man känner ju på magen om den är spänd, är den inte det är vi klara.Men det är alltså inte bara Bea som har ständigt läckage, skönt att höra iaf.Fy, vad läskigt med de där febertopparna på Petter. Men kan man blanda Ipren och Alvedon och då få flera doser per dag?Suger åt mig all kunskap ifall man själv hamnar i samma situation.
    Jag vågar inte svära på det, men när vår Aleksi var på sjukhuset för ljumskbråcket fick han både paracetamol och dendärandratypenvadärdetnudenheter och tog dem varannan gång. Alltså kunde vi öka antalet doser per dygn eftersom det var två olika typer av smärstillande. Men kanske Zynk känner till sånt här?
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden visparnas tråd # 6