• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

Jag vill också ses snart Jag kan alla dagar utom måndagar och onsdagar då jag jobbar.

Kul att ni börjat med mat Maxie. Vi ska nog också börja lite smått med smakisar vid 4 mån (om knappt 2 v) så jag fick lite broschyrer på bvc om det idag. Måste läsa på lite känner jag.

• Joyce

kerpet: Vi långar gärna hoppgungan snart! Erik vill stå upp mest hela tiden nu så kanske skulle han uppskatta en hoppgunga nu. Fast det återstår ju och se om han fattar nåt av den. Förmodligen kommer han bara stå där och hänga...

• zynk

Morsning! Här fick vi sova alla tre till klockan 06 - UNDERBART !!!!

Joyce Jag visste det - allt är ju så normaaaaaaaaaaaaaalt ! Och ja medpassagerare ska man som sagt akta sig för. För några veckor sen hade jag en höggravid kvinna som dessutom var åksjuk - och vrålande Alvi. Vad gör man? Aktar sig för framtida passagerare!

Maxie Jag tror vi vägde 1g/månad från det att A var 2 månader. Dåligt minne men jag kan kolla upp det. Fika göra jag jättegärna - ska kolla schemat bara o återkomma. Kul att han gillade gröten! Det gjorde inte A:

Har alla andra två veckors påsklov eller ?

• Idis 76

Ego: T bestämde sig för att det var morgon kl 01 inatt och var vaken till 04, somnade på mig i soffan och jag var jätte vaken. Jag somnade runt 05 och T bestämde sig för att vakna 06. Kan ju säga att jag är lite lätt trött idag då.....

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk
    Idis Attans osynk! Alla barn har schemalagd sovtid mellan 19 och 07 - basta! Hoppas du kan sova ikapp snart.
  • Joyce

Idis: Uj vad jobbigt. Hoppas natten som kommer blir bättre!

zynk: Roliga bilder Hur är det med dig?

• zynk

Tjohooo! Alvi sover . På mage...!

Joyce Det är bra här - du sover ser jag .

Jag har ingenting bokat nästa vecka - hjääälp! Tror dock onsdagen kan bli "bokad". Jag fikar mer än gärna - får jag föreslå tisdag? Ska vi va hos mig? Eller ska vi våga oss ut på nåt ställe i stan? Vi kanske ska ta diskussionen i andra tråden?

• Joyce

Tisdag funkar bra för mig med Jag kan komma till dig eller ses på stan spelar ingen roll för mig. Eller så kan ni komma hit om ni vill. Dock rymms det inte så många vagnar här för de håller att byta elstigar i huset så det är lite fullt i trapphuset. Plus att nån måste nog sitta på golvet

• zynk

Då prel-bokar vi tisdag - så kan vi kanske bestämma vart nånstans sen?! Kul!!!! Maxie kunde ju då också?! Vilka mer?

FIKA/LUNCH TISDAG 1 APRIL   

Sov gott nu fallet ögonen igen
  • MallaMojs

Jag åkte buss för första gången igår, alltså sån med liten dörr, och det gick alldeles utmärkt. Tisdagar är det ÖF här, men jag ska fundera lite

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6