• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Skönt att höra Pess!
    Vår spjälis är en prydnad! Mamma och pappa sover mycket bättre med P emellan!!!!
    Vi skulle dessutom få plats med säkert två till, men lille P funkar bra som P-piller!!!! Fast som jag brukar säga till alla förskräkta som undrar hur det ska kunna bli syskon när Petter sover emellan så säger jag "Lugn, vi har två till i frysen!" Då brukar det bli tyst, ha ha ha!

• Kerpet1

Här börjar sambons sambo oxå att svälla igen... bad Mr P köpa chips till mig igår som tröst för att jag skulle va ensam i helgen, den judasen köpte då en 300g påse!!!!!!!! och den är nu slut... hade väll räct med en liten påse...

• Kerpet1

Glömde berätta om vad som senast hänt här ute i förorten...
    Kan ju snart lika gärna flytta till flempan (usch, nu var jag dum)
    Japp, nu har nån varit i min vagn IGEN!!!! Denna gång snodde dom Petters två filtar och hans fina gröna Katvig-kudde! Blir så jäkla trött!!!! Varför ta det? och inte åkpåse och fårskin????
    Jag har en stark misstanke... men vad kan man göra?
    Trist är det... det verkar som att vi fått in "slödder" i huset för det är några som rastar sina damtussar på gården och INTE plockar upp efter dem, hur dum får man bli???

• Joyce

förorten och förorten, vi bor ju i innerstans slöddrigaste hus så jag vet inte om det skulle kunna bli värre. Men vad tråkigt att de snor saker ur vagnen!

Jag myssover lite med erik framåt morgonkvisten. Där vid fyrasnåret orkar jag och vill inte lägga tillbaka honom i spjälisen

Vi har just ätit sjukt god (för att vara så nyttig) middag. Först chevice till förrätt och sen thailändsk biffsallad till huvudrätt. Massor med lime, chili och koriander mmm gott

jam: Din mamma verkar också super

• Kerpet1

Joyce! Va gott det låter med thailändsk biffsallad!!!! Måste skärpa mig med vår vuxenmat här hemma... petter-maten lägger jag ner stor kärlek i!!!

• Joyce

fast nu lät det som att jag var så jäkla präktig med nyttighetsmaten... erkänner att jag igår trycke mums mums så det stod härliga till.

• Joyce

somnade ni nu? Vi hade bestämt att vi skulle se en film ikväll men jag tror denna kväll kommer att sluta som alla andra... att vi inte orkar göra nåt.

• Joyce

jag spammar lite nu.

jag har förresten bokat om min läkartid på tisdag som jag kommer definitivt

• Ma Lu

Här var det då idel spännande ämnen som vanligt Pottbajs, p-piller i sängen, filttjuvar och jag vet inte allt

Jag börjar bli lite bekymrad över Joyce med förlossningstraumat Det börjar kännas som att du itne ska gå runt med det där utan hjälp...

Antilop är jättebra Vi har redan en sån som är lille T:s och han gillar den mycket bättre än den han har hemma (och har alltid gjort det!)

Spännande att läsa om era sovbestyr Här kommer det inte bli eget rum förrän tidigast när största storebror (nu 17 år) flyttat ut eller när vi flyttat till större... Det finns nämligen inte fler rum Vi har dock inte spikat någon plan för sovningen än (konstigt va?! ). Troligtvis blir det samsovning och sen spjälis precis intill min säng och sen kansek spjälisen flyttar till andra änden av rummet (mer plats).

Jag har lite ångest för en kompis från en annan tråd som ligger inne i Uppsala i v. 24+ och troligtvis måste plocka ut bebis rätt väldigt snart Hon ahr haft högt blodtryck länge och äter medicin men det har inte blivit så mycket bättre och nu igår på kollen (hon har förstås haft täta besök hos bm) tyckte bm att hjärtljuden lät "konstiga" och skickade dem till förlossningen. Där visade det sig att bebis läg mer än 30% under normalväxt coh fostervattnet var nsätan slut Då fick de åka till Uppsala och ligger under ständig observation och neo är förberedda. Jätteläskigt! Och graviditeten var från början ett rent mirakel då hon fått diagnos förtida klimakterium och sen blev hon spontangravid helt oväntat... Om någon måste drabbas av det där så är det inte hon.

Jag trodde nästan att vi skulel få åka till förlossning och neo igår för jag snubblade på en trottoar med lite ojämna plattor i en nerförsbacke och störtdök TAck och lov landade jag inte på magen utan måste instinktivt ha skyddat den och istället landade jag på höger knä och armbåge och väskan hamnade under höger sidas nedersta revben så det är på de punkterna jag har ont idag. Först gjorde bara knät pch armbågen ont men senare på kvällen började vänster vrist värka så det var ju med den jag klev snett då. Vart rätt skraj för magens skull med moderkakan fram (känns inte soma tt jag vill använda den som krockkudde...) men magen slog aldrig i annat än i sidan och bebis sprattlade på som vanlgit redan igår och har varit mycket aktiv idag och jag har inte haft ont. Min kompis som var med vart dödsförskräckt och jag tror nästan att jag blev lugnare av att hon blev så skraj.

Nähe, som vanlgit är jag inte så spirituell. Har varit på bröllop idag med svärisarna närvarande (det är kallt krig typ...) och det var trevligt men jag blir så irriterad på dem när de inte ens beter sig så att vi kudne hälsa i förbifarten utan liksom går undan och tittar itne på mig. Skit i dem då. Sävrmor hade på sig nån beige byxdress i nåt glansigt tyg som såg ut som om hon flått ett gäng kopparormar på vägen till bröllopet Och så hade hon som vanlgit färgat sitt vita hår svagt lila och det hade "klimpat" sig på en del ställen baktill... Inser ni som träffat mig att jag inte går ihop med min svärmor?!

Måste nog sova snart innan jag blir mer irriterad och en massa annat... Kort natt inatt också!

Gonatten

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • FISK78

Nyss hemkommen från Astrid Lindgren... Fan det tar verkligen aldrig slut...

Sid blev allt sämre under dagen och fick utslag på kroppen och 41 graders feber - INTE ROLIGT! Så medtagen och borta så det är inte klokt... Men han var rätt okej efter lite Alvedon strikt var 4:e timme. MÉN sen kommer det värsta jag har varit med om, vi skulle mysa lite och äta mexikanskt allihop. Sid var hungrig och med på noterna, han fick lite majs av mig först som han smaskade i sig. Helt plötsligt började han GALLSKRIKA och blev röd i hela ansiktet, hostade och försökte spy osv osv osv. Han fortsatte gallskrika och blev slapp i kroppen, jag ringde in och vi fick sticka till Astrid direkt.

Det blev världens pådrag med lungröntgen och grejer... Men som TUR VAR så var det inget majs i lungan så thanx god. Men troligtvis i matstrupen som har retat lite där för han VÄGRAR att äta och dricka. Bara gallskriker. FRUKTANSVÄRD upplevelse och 5 timmar på Astrid. PHU!

Nu ska här ätas middag och Mr D drog till jobbet om än lite sen. Fy 17 nu ger vi snart upp LEDSEN

Svar på tråden visparnas tråd # 6