• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs
    Kerpet1 skrev 2008-03-29 17:06:56 följande:
    Petter har bajsat på pottan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tog kort både när han satt och krämade och på resultatet!!!Snacka om bajsfixering!!!!!
    Haha, prata med Pess om det där
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-03-29 17:10:05 följande:
    Haha, prata med Pess om det där
    *asg*
  • jamis

Hihi, få till det Vi har börjat så smått och faktiskt lyckats. Men vi har precis som Malla ett p-piller mellan oss, fast han sover så bra själv nu så jag ska nog börja lägga honom i hans säng, känns lite svårt för mitt modershjärta

• zynk
    Joyce Antilopen är SÅ mycket bättre att sitta i (i alla fall när de är så)!

Malla Klart brallorna kommer kunna knäppas! Bra med en sån sporre!
    He he vi har faktsikt tänkt kryssning - fast med Alvi - så då lär vi ju inte få till det ändå...

Petter va du är duktig!!!! Fotade morsan?

Jam Visst är det svårt att lägga dem i egen säng. Här tog vi allt stegvis - samsovning - babynest - takvagga - spjälis bredvid mig - eget rum. Ett tag tänkte jag flytta spjälisen bara lite i taget ...
    Grattis till det!
  • Joyce

Nu har E provsuttit i sin antilop Han såg mycket nöjd och glad ut. Fast vi var tvugna att släppa ur lite luft ur den där kudden annars gick han inte ner

Ja alltså hos oss är det inte Es fel att DET aldrig blir av. Det är mer mitt. Min ångest kring förlossningen hjälper inte direkt till. Sist det hände nåt DÄR var det inget kul liksom.

Grattis till duktigt Petter

Malla: Kul med nya byxor!

• jamis
    zynk: Ja, vi kanske får köra nån s¨n variant oxå Han sover ju i vagnen på dagarna, även inomhus stilla (seger!). Men det är nätterna som känns jobbiga och jag har separationsångest...

joyce: jobbigt att förlossningen ska spöka Ni får ta det lugnt i din takt!

Min mamma följde ju med mig på tåget igår och tanken var att hon skulle åka hem ikväll, på tradera-biljett, men nån annan bjöd över henne så hon stannar en natt till ! Jätteskönt eftersom min man jobbar till 22:30 ikväll!
  • Pess

Flikar bara in att varför flytta barnet till egen säng/eget rum om det funkar som det är och man trivs? Jag samsover som aldrig förr och kommer inte sluta med det förrän L själv föredrar något annat....Varje familj måste få göra som de vill och jag VILL INTE att L ska sova någon annanstans än precis bredvid mig (och det vill inte hon heller) Jag STRUNTAR fullständigt i alla råd och rekommendationer och varningar om att barnet blir si eller så om man inte gör på det eller det andra sättet....

Jag följer min unge  

• MallaMojs
    Pess skrev 2008-03-29 20:49:59 följande:
    Flikar bara in att varför flytta barnet till egen säng/eget rum om det funkar som det är och man trivs? Jag samsover som aldrig förr och kommer inte sluta med det förrän L själv föredrar något annat....Varje familj måste få göra som de vill och jag VILL INTE att L ska sova någon annanstans än precis bredvid mig (och det vill inte hon heller) Jag STRUNTAR fullständigt i alla råd och rekommendationer och varningar om att barnet blir si eller så om man inte gör på det eller det andra sättet....Jag följer min unge  
    Helt rätt, men liiite problematiskt när man har två ungar, en bred sambo, och bara 160 cm att röra sig på... Kan ju tillägga att även sambons sambo är rätt så bred
  • Pess
    MallaMojs skrev 2008-03-29 21:43:37 följande:
    Helt rätt, men liiite problematiskt när man har två ungar, en bred sambo, och bara 160 cm att röra sig på... Kan ju tillägga att även sambons sambo är rätt så bred
    *asg* Älskar din humor....och förstår till fullo att läget är ett annat med 2 kids
  • MallaMojs

Hihi, kidsen är ju också hyfsat breda

...men gästsängen är bäddad i Cornelias privata sovrum, så jag brukar slinka in där framåt småtimmarna och gosa ner oss båda där...

Svar på tråden visparnas tråd # 6