• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Du får va luddig Malla, no problems!!!!

• Kerpet1

HAr precis käkat frulle, varma mackor, hm, hur nyttigt är det??????

Vad gör zynk då???? Har P-pillret ensamlek och hennes föräldrar håller på att få till det? Fy faan va äckligt!!!! Ha ha ha! Inte ett dugg avis... Tror jag ska dammsuga...

• FISK78

Pratade med sjukhuset igen, det är bara att åka in igen säger sköterskan... FAN VAD JÄVLA JOBBIGT Tror dock jag sticker dit själv, Mr D är så trött och sliten...

See ya

• MallaMojs

Hoppas det går bra, Fisk Fy vad synd jag tycker om er!!!

Här gjorde M frukost - ett varsitt paket bacon tyckte han att vi skulle äta...men nä, någon måtta får det vara Jag har plockat fram kassler från frysen - barnmat på G kanske??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

O fy så jobbigt ni har det Fisk All styrka till dig! Verkar ju lite mysko med prickarna det KAN ju vara så att lillen har jättont i halsen och därför inte vill äta? an kanske inte brukar ha ont i halsen annars. Men dricka måste han ju ändå göra!

Malla: när du säger det så minns jag kansek vagt att du ramlade. Förstår att det var svårt för dig att veta om båda rörde sig Här är det liksom ingen tvekan om vem som rör sig Och studiebesök på förlossnigen undviker jag i det längsta... Så länge det rör sig som vanligt så. Har ctg-skräck

Vi har precis legat i sängen och sparkat pappa i magen (A har inte ritkigt tålamod att vänta in buffar med handen utan har bara fått känns småsmå puttar med handen som han tyckt varit rejäla sparkar ) NU vet han äntligen vad jag pratar om när jag säger bebis röjer Det är inte vanliga fotbollssparkar utan bicycletas h*n tränar på!

Vinkar till alla trötta efter nattens klockomställning!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Åh vad jobbigt Fisk! Hoppas det är "lättlöst".

Malu: det där känns igen, med sparkarna menar jag. Jag trodde ju att jag hade en elitidrottare i magen fast det verkar inte vara möjligt längre pga hjärtat. Men: mina tokiga föräldrar har anmält V till Victorialoppet (800 m) om 2 år! Mamma (dvs mormor) ska vara ledsagare säger de.

• zynk

Här är jag och NEJ p-pillret har inte ensamlek - så inget snusk här ! Har varit på träff med föräldragruppen och innan dess grillat korv i trädgården Alvi har käkat korv, gräs och löv .

Har inte hunnit läsa så bra - men hunnit se att FISKen o Sid har det jobbigt... STOOOOOOOOOOOOOORA KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAR till er !!!

• ProPPens

Hej!

Nu är jag hemkommen från min syster. Är så trött och mitt bäcken verkar ondare än vanligt. Kan det bero på att jag inatt sovit på en uppblåstbar säng?! Vi har iallafall haft en mysig helg om än kort. Hela bilen var full av prylar när vi åkte hem!! Vaggan som jag legat i, lite kläder från när jag var liten och lite annat smått och gott!!!

MaLu Läskigt med magdyk, men om bebis sprattlar runt är nog allt bra! Sen verkar du ju inte landat direkt på magen, sen är ju bebisen väl vadderad där inne!!! Verkar som om dina svärisar kunde fara och flyga!!!

Maxie Lutar nog åt att vi skaffar en kudde så får vi se om vi använder den.

Fisk Usch vilken upplevelse!! Hoppas han snart mår bättre!!!

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

Fisken, hur går det? Har ni varit in och vad sa de? Myckte styrka och kramar till er båda!

åå, varma mackor - vad gott det lät! grillad korv också för den delen

PoPPens: Vad kul med grejerna!

• FISK78

Tack alla gulliga tjejer för mess och styrkekramar Jätteglad för pepp och stöd, behövdes verkligen idag känner jag

Som jag trodde så var det något mer än det kom fram igår kväll på akuten. Så efter lite blodprovstagning så visade det sig att sänkan låg högt och därmed har S en infektion IGEN. Prickarna tror de är virusprickar men vet inte riktigt... Precis som Malu sa så är det halsen som spökar den här gången, luftvägar/halsfluss... Därav mat och drickvägring men vi kämpar...

Så nu är det antibiotika igen i 10 dagar... S har ju ätit det i mer än halva livet nu, stackarn! Jaja, nån gång i framtiden måste det ju sluta att han åker på ALLA infektioner som finns. Han är tapper iaf, kämpar men idag har det inte varit många glada stunder

Svar på tråden visparnas tråd # 6