• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Jag fixar nått ätbart... vad vet jag inte än... väntar fortfarande på inspiration för att börja laga barnmat idag, det infann sig ingen inspiration igår...

• Maxie

Fruppan: kul att se dig och Jesper, stora killen minsann! Det är ganska kul med smakisar men ingen brådska förstås.

ProPPens: till oss sa bvc att vi skulle ha en tunn kudde för att undvika platt huvud. Vi tycker att Ikeas kudde är ganska bra. Sen beställde jag en spjälsängskudde från Pippilotta men tyvärr har den blivit alldeles platt i mitten och är inte jätteuppfluffningsbar. Vagnkudden vi beställde därifrån är liten och tunn och till ingen egentlig nytta. Den ligger nu längst ner i Victors vagn för att han ska ha lite extra att ta spjärn mot med fötterna så han inte kanar ner.

"DET" ja, det är ett ämne för sig. För det första har vi alltid V i sängen och för det andra sover han så korta stunder i egen säng eller korg så vi skulle aldrig hinna. Maken vill nog men jag är inte jätteangelägen ska jag erkänna. Snabbisar har aldrig tilltalat mig, såna är mest till för att tillfredställa honom, sen står (eller ligger eller sitter eller vad man nu gör) man själv där onöjd, igångstartad men inte imålförd. Och då kan man ge sig f-n på att sonen skulle vakna. Men på nåt sätt ska vi väl få till det ändå hoppas jag... Att bli gravid oroar jag mig inte för... På efterkollen frågade mvc om jag var intresserad av p-medel "fast det är du väl inte?" Nej det är inte aktuellt. Men man vet inte, kanske har den här graviditeten satt fart på några tidigare sovande hormoner?

• FISK78

Tack tjejer, det är verkligen jobbigt. Sid har skrikit hela natten och vill varken äta eller dricka eller snarare han VILL men efter en klunk så sätter han i halsen, rapar och börjar hostsnörvla och sen gallskrika... Jag tror faktiskt fortfarande på att nåt majskorn sitter i näsgångarna nånstans. Han tar inte ens välling han som ALLTID äter trots hög feber och sjukdomar.

Fan blir det inte bättre blir det väl Astrid igen, vill INTE!

Läser allt ni skriver, bara dålig med respons. Är för trött idag, har sovit 1-2 timmar när Mr D jobbat natt...

• Kerpet1

Hej Firren!!! Förstår att du är trött!!! Kunde de inte hitta nått i näsan då?
    Vad är det för virus han fått nu då?
    Va jobbigt att inte få i honom nån vätska... Jag har kört med medicinspruta när Petter vägrat, men han tar i princip ALLTID ersättning så jag har aldrig behövt vara så orolig...
    Tänker på er!!!
    Jobbar Mr D?

• FISK78

Kerpan: Sid brukar alltid vilja ha välling, men klarar som sagt av en klunk sedan får han inte ned mer. Det måste vara obehagligt eller snarare göra riktigt ont eftersom han börjar gallskrika...

Virusinfektion sa de bara, troligtvis halsont och feber Men fortsätter han vara såhär ledsen så åker vi in igen, kan ju inte ha det såhär... Plus alla röda prickar på hela kroppen, hmmm

• MallaMojs

Massa kramar till familjen Fisk

Skrev i fikatråden att jag får se hur vi gör på tisdag...beroende på hur det går hos tandläkaren på förmiddagen. Om man får vara så "luddig"??

Hmm, kommer inte ihåg vad jag skulle skriva...

Jooo, MaLu - jag lyckades också snubbla med magen. Alltså, jag snubblar ofta, men brukar inte ramla, men just då gjorde jag det Tog i jättekonstigt med benet först men magen blev lite klämd. Såklart var jag ensam och inte en människa som hjälpte till, bara kollade konstigt... Iaf så kändes det ok, tills jag började fundera på om båda bebisarna rörde sig Iaf drog jag in, dagen därpå, till förlossningen och fick en CTG-koll - bra med ett litet studiebesök

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Du får höra av dig Fisken om du vill ha sällskap på astrid om Mr D jobbar kväll/natt!!!
    kram

• FISK78

Nej, ska passa på att ta en dusch medan lillen sover...

Svar på tråden visparnas tråd # 6