• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • FISK78

Dessutom har han en virusinfektion med HÖG feber... FAAAAAN... Hoppas på en bättre dag imorn för det här börjar bli något påfrestande för alla i Firrens hem

• Mamsen68

Stackars er alla sjuklingar kram på dig fisk.

Vi har varit utan internet och telefon i en vecka men nu verkar det funka igen Skrattande

Här rullar allt på vi har oxå varit lite småkrassliga både i magen och sen förkylda.
    på Onsdag flyttar hon min stora lilla unge snyftGråter vi har massa med separations ångest båda två. Hon mest som inte kommer bo med sin lillebror. men dom kommer nog träffas ofta ändå

kram på er

• Kerpet1

Herregud Fisken!!!! Vilken skräckupplevelse!!!! Lider med er!!!!
    Jobbigt när de skriker och man inte vet vad det är och att de blir slappa i kroppen... jag ryser!!!! Du vet att du får ringa om det händer nått och du behöver hjälp när D jobbar va?
    Tycker så synd om er som ska drabbas av allt!!

Malu! har missat att du har puckade svärisar!!! trist!
    Magen klarar mer än man tror, men det är otäckt!!!

Petter ålar runt på magen och har gjort så en lång stund... Utan större protest.. fast det går bara bakåt och runt i cirklar...

Nej, kaffe!!!!

• Kerpet1

Hurra!!!!

Såg att Petter satt och tryckte på golvet, sprang efter pottan och hann... nu sitter han glatt och SKITER!!!! Mamma blir så glad!!!

• jamis

Men usch FISK, era stackare Vilken hemsk upplevelse!

Malu: Du ska INTE till neo  eller föda för tidigt! Lyssna på Kerpet!

Jag är så lycklig för nu har Adam sovit bra i 2 veckor! Igår somnade han 18:30 och sov till 6, med bara två snabba amningar. Då var han vaken 1,5 timme men sover nu gott igen Låt det fortsätta så!

• Kerpet1

Jam! Va skönt det är när de sover så bra!!!! Hoppas med dig att det fortsätter!!!

Malu! Kommer du på tisdag? Vill se din Mage och hela dig oxå för den delen!!! Du jobbar inget nu va? har du fått sjukskrivning hela vägen in i mål, eller? Jag planerar att ta en liten sväng till jobbet på torsdag... ska försöka se om mitt hus inför höstens schemaläggning... vill inte va mentor för en ny etta, bara roliga kurser etc... ha ha ha! Vi får väll se hur det går!

Nu kom jag på varför vi sov till 8 i morse!!! Man har ju ställt om klockan!!!! det innebär väll att förmiddagsluren är framskjuten...

• Joyce

malu: jag vet ska nog ta tag i det snart och ringa damen på sös. Fy vad otäckt med ditt fall, skönt att det gick bra! din svärmor låter nästan som en karikatyr

fisken: men huvva vilken skräckupplevelse!! och att ni aldrig ska få ha det lugnt och vara friska, måste vara superjobbigt! kram

kerpet: duktiga petter!

• Maxie

Men usch Fisk att ni ska ha det sådär hela tiden. Det är dags att ni blir lite friska nu! Hur var det "over there" med sjukdomar? Likadant eller bättre?

Kerpet: kul med pottan! Tänk att man kan glädjas så när ens barn bajsar, rapar eller kissar...

Här är vi trötta idag, Victor har sovit dåligt i natt och vi också naturligtvis. Han började låta när jag la ner honom efter amningarna och rapningarna, vi fattar inte varför. Sen skulle han absolut sova med huvudet mellan min kind och min kudde, det är inte skönt för nacken på den som försöker att inte mosa bebishuvudet... Det får nog bli en eftermiddagsnap idag.
    Ska bli kul att ses på tisdag, hur många blir vi? Ska jag ta med nåt, Kerpet?

• Kerpet1

Hej Maxie!!
    Tror vi blir MÅNGA!!! Nej, ni behöver inte ta med något, bara er själv och bebisarna!!! Petter är laddad ska ni veta!!! Tror vi ska skippa babysimmet i morgon så han inte drar på sig nån skit!!!
    Har du vägbeskrivning??

Svar på tråden visparnas tråd # 6