• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Massa kramar till er, familjen Fisk Stackars lille Sid

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Kramar här oxå till Er, fisken!!!!!!

Visst är det på Tisdag vi har bestämt? Zynk skrev i min blogg, "visst ses vi i morgon?"...

Min käre sambo har blivit stoppad av Harry Haffa i dag och troligen loosat körkortet och FETA böter, Heja! Heja! Ja vad säger man? Nu blir det tricken för honom och jag får ha bilen!!!!
    Lite synd tycker jag dock om honom, 1-2 km över körkortsgräns...

• zynk

ÖÖÖÖÖÖH jag är så trött - visst är det på tisdag vi ses Kerpan! Alva blev besviken för hon trodde hon skulle få träffa Petter och hans getter i morgon .

Å neeeej inte körkortet! Attans! Hur ska det gå med landet då? Lite bra att du får bilen förstås men allt blir så mycket krångligare!
    M har också varit utan i 3 månader - körde 90 på 50-väg . Det var ett tag sen - innan vi flyttade till Sthlm (och cyklade överallt).

Jag har ingen ursäkt för att inte responsa . ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Natti!

• Kerpet1

Ja Petter blev oxå glad när han trodde sig få träffa Alvisen imorgon redan...

Ja nu tvingas jag och Petter att följa med... problemet är bara att jag har kommunarrest eftersom syrran har BF på lördag och jag ska ta hand om lydia... det finns ju tåg...

• Kerpet1

Oj va klockan är mycket...

Har precis fyllt frysen till bredden med all barnmat jag lagat i helgen...

Petter fick provsmaka en gryta med curry och visade bestämt vad han tyckte om det, knep ihop munnen, vägrde äta, förhoppningsvis berodde det på att han inte var hungrig...
    Däremot käkade han glatt en stor portion torsk i ägg och dillsås lite senare...

Nej, godnatt på er!!! Sov gott, det ska jag göra...

• Maxie

Godmorgon tjejer, kaffe någon?

Vilken natt! Victor ammades som vanligt vid 2-tiden (eller ja, tiden kan ju variera) och hade legat ett tag vid bröstet när han plötsligt satte i halsen och fick inte luft på en lång stund. Min man skrek: lyft honom i fötterna! Fast det behövdes inte som tur var. Men ska man verkligen det om luften inte återkommer, är det bästa sättet? Jag måste fråga på föräldragruppen idag för det känns ju läskigt att hålla sitt barn upp och ner också. I alla fall tog det tid innan vi kunde somna om efter det. Men V somnade förstås och låg och sparkade på mig i sömnen till nästa amning vid fem-tiden.

• Maxie

Trist med körkortet för sambon, Kerpet. Och böter också, det är ju onödiga pengar som man gärna använder till annat. När får han veta hur mycket och länge?

• Joyce

Maxie: Usch vad otäckt! Du får återkomma om hur man ska göra när du frågat.

Fisk: Å nej, halsfluss nu också. Lilla stackarn. Och du också för den delen.

Kerpet: Surt med sambons körkort men spännande att det är så nära för syrran!

E ammade bara 1 gång i natt (stort steg frammåt) och sen ville han ha vid halv sju. Jag var jättenöjd för att han åt så mycket då och tänkte att nu kommer han att sova länge. Han somnade in djupt men efter ca 10 min strålspyr han ner hela mig och sängen utan att vakna själv. Helt galet. Jag får gå upp och klä av mig alla blöta kläder och torka mig och sängen men han fortsätter bara sova. Så det slutar med att jag bara lägger mig på andra sidan honom och undviker allt det blöta. Orkade inte börja mecka med att byta sängkläder då han garanterat hade vaknat.

FRÅGA: Är det nån som har en Ergo som ska komma imorgon? Är lite sugen på att prova en så om nån har får ni gärna ta med den

• Maxie

Joyce: rapade han? För så kan V göra om han inte har rapat. Väldigt obehagligt det också, särskilt om han passar på att andas in samtidigt...

• Joyce

Maxie: Nej det gjorde han inte. Men det brukar han å andra sidan aldrig göra - eller jag menar vi försöker aldrig få till det medvetet. På natten somnar han alltid när han ammar och då känns det alltid dumt att väcka honom.

Svar på tråden visparnas tråd # 6