• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Joyce: då var det väl ovana vid så mycket mat. Ett sätt att reglera bara. Fast jobbigt för dig.

Vi ska snart på föräldragrupp, det är kul. Liksom det blir himla skoj att ses imorgon!

• Ma Lu

Tänk om man själv kunde reglera matintaget så

Idag är en tröttdag och jag sov till ett Trodde inte mina ögon när jag slog upp dem!!! Nu är jag helt i otakt med dagens bestyr. FÅr "gäster" snart = syster med son och ahde tänkt hinna handla innan dess. Hmm.

Jag undrar lite vöer morgondagen. Jag har bm redan vid nio och hinner alltså gott och väl träffas MEN så undrar jag hur mycket eventuell bacillskräck som finns. Jag snörvlar på sedan länge men vet inte omd et är graviditets- eller virusrelaterat Täppt i näsan så jag snarkar och en hostning när jag lägger mig ner. Maken kände sig risig igår men jag undrar om han inte var mest trött... Jag skulle gärna ses men det känns dumt så länge jag inte är helt hundra. Det kommer väl fler gånger?!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis
    Maxie: Usch uach va otäckt! Min syster som läser till sjuksyrra har berättat att man ska lägga bebisen på ens ben och stryka från rumpan uppåt ryggen om barnet fått nåt i halsen. Att hänga de upp och ner har ingen bevisad effelt enligt läkarpraktikan... men sen kan det ju funka ändå!

Malu: Hmm, klart det kommer fler gånger. Men det vore ju så kul att ses!

Mirren: va kul att du kommer och jag vill gärna oxå kika på en Ergo

Joyce: Usch! Va konstigt att det blev så... jag vet inte vad det kan bero på men Adam har oxå börjat spy mer och oftare.
  • Ma Lu

Jag är inte hängig så utan bara snorig lite ibalnd. Mest på natten. Inte feber, inte ont i halsen eller nånting. Bara snor. Annars mår jag bara bra förutom att magen är trött efter en rätt hektisk helg

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Idis 76

Hej tjejer!Kikar in från ett varmt och skönt Thailand! Kom igår. T har inte ställt om dygnet och somnade vid 5-6 på morgonen, med andra ord en vaken natt. Nu sover hon och jag hoppas att hon gör det i några timmar till för kl. är ju 01 här. Hoppas att allt är bra med er!

Kerpet: Fy va trist att bli av med körkortet... Nu blir det du som får köra överallt!

Fisk: Hoppas att ni kryar på er!

Har föresten köpte en ny vagn. En micralite Toro. Tycker att den är jätte bra eftersom det är en sulky med fullt liggläge ( på ett sätt som jag aldrig sett förut). Titta på en sån, köpte den i torsdags och då hade dom kampanj på babyland!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Tjolahopp tjejer och bebbar

Här har vi just haft en helvetesläggning Jag är såhääär nära ett sammanbrott var och varannan kväll, och pappa M likaså... De skriker och gapar och vägrar sova, men är skiiittrötta - och bara mamma dugen. MEN, Cornelia river mig och drar mig i håret så jag håller på å bli galen... *suck* Så, slutgnällt!!!

Jag var iväg på arbetsintervju idag - tror det gick ok trots att jag var nervös och svammlade en hel del till svar på deras svåååra frågor (typ; hur skulle du planera en lektion i psykologi...hmm...svårt att bara hitta på något sådär, speciellt när hjärnan legat på tork senaste året typ ) - men om cirka två veckor så vet jag hur det gått... Har jag tur så blir det en andra intervju då Verkar vara en ny trend med lååång rekryteringsprocess...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Malu! Smittar vuxna barn??? Det kanske dom gör... Du är iaf hjärtligt välkommen om du känner dig fit for fight!!!!!
    Svårt med snuva liksom, det kan man ju ha i ett halvår typ och man går ju alltid till jobbet med det... eller är det kanske bara jag som är olojal mot mina kollegor!?!?!?

Idis!!! Om jag blir avis??? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Låter hur kul som helst!!!

Joyce! Mr P väntar på brev om längden på straffet... Bötern uppgår till 3600:- WOW!!!! Det skulle man kunna få en schysst Sulky till Petter för!!!!

Maxie! Hua för att behöva vända dem upp och ner!!!! Min mardröm, hoppas bara att jag vet vad jag ska göra om det händer nått...

Ser fram emot morgondagen, ska bli såååååååå kul! Har bara noll inspiration va gäller vad jag ska bjuda er på...

• Kerpet1

Såg att det var Maxie som undrade om längden och mängden av Mr P olagligheter och inte Joyce...

• Kerpet1

Hej Malla! Jobbigt med nattning!!!! Petter drar mig oxå i håret när han ska sova, så pestigt!!!! Sen biter han oss när han ska gosa... försöker pusa oss fast biter med tänderna...

Kul med lyckad intervju... Fast har inte bajs lite med psykologi att göra? Bajs kan man ju prata om i evigheter!!! Anala och orala faser...

Svar på tråden visparnas tråd # 6