• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

Go morgon!

Nu har jag läst allt

Känner mig bara lite nere idag. Känner mig trött på att söva Adam som alltid gråter innan han somnar och på kvällarna nu så tar det en timme av gnäll, gråt och lite ammande emellan och sen så sover han ändå bara på mig eller bredvid mig i sängen. jag får INGEN tid alls för mig själv och det börjar kännas lite jobbigt nu. Det funkade bra med sömnen i Norrland och ibland på morgonen kan han somna om i sängen och sova utan mig... Sen så har min man jobbat sent i tisdags och igår jobbade han hemma och då vill ju jag ha lite avlastning... men han ska ju jobba Idag kommer han hem 21 och imorgon jobbar han hemma, men det är nästan svårare då han jobbar hemma för då förväntar jag mig att han ska hjälpa till... Suck. Jag önskar att han kunde ta Adam en dag bara för att känna på hur det är att vara själv med honom... Jag längtar ju oxå efter att få vara lite med min man. Bara sitta i soffan och prata, men det blir det aldrig tid till för det är alltid så mycket som ska fixas Näe, nu blev det långt ego...

zynk: jag pratar oxå gärna mer! Men jag håller med, med så många och så många barn så blir det lätt lite hattigt. Men det var ju samtidigt KUL att träffa så många av er !

Joyce: Kul att E gillar hppgungan och va spännande att börja med smakisar! Har han visat att han vill ha mat eller är det ni som vill börja nu? Visst är han 4 mån?

FISK: va härligt att du tycker det är så kul att jobba Men va jobbigt ni har det som aldrig blir friska! Stor kram!

Malla: Förstår att du längtar till juni (fast det kanske du skrev i VIHPS ). Min man ska vara hemma juli-augusti och även om jag inte har tvillingar så längtar jag! Förresten så håller jag med zynk, du ÄR duktig med dina spinningpass! Mitt SATS-kort har ju börjat gälla nu, men jag har verkligen ingen lust att träna... fast det kanske skulle vara skönt att komma iväg själv...

Mamsen: Kul med färdigt rum! Vill oxå se bilder!

Näe, nu kanske jag ska städa lite.

• Mamsen68

Nu ligger det lite bilder i galleriet
    om det är nån som inte kommer in så skrik till så fixar jag de.

Här håller vi på med att stenhårt få bort en ovana att han lipar så fort han inte får som han vill. han ser ju ut som en bortskämd skitunge när han gör såFlört

nu ska vi tvätta fönster och sätta upp nya gardiner jag tror jag har fått vår yra el nått Skrattande

• Ma Lu

Hej tråden Jag har precis vinkat av min make som var ute på dåligheter med jobbet igår kväll och därför "jobbade hemifrån" idag på morgonen så sent blev det faktiskt inte: jag hämtade honom på Söder lite i tolv och han var snudd på nykter Men det var trevligt med lite sällskap!

Stackars jam Förstår att det börjar kännas jobbigt nu att ha en sån där gnäll- och bärpåse HELA tiden! Jag läser och tar in det du skriver för jag kommer med all sannolikhet sitta i precis samma sits om några månader (ja, vi vet ju inte hur "bärig" vår blir, men det är ju jag som kommer få dra hemmalasset!). Allvarligt talat... Ska vi inte försöka få ut dig ur huset utan Adam bara ett par timmar eller så? Fika nära hemma någon timme en helgeftermiddag? Så får S ta bärpåsen ett tag och du får andas

Kramar till Mamsen det är väl bra så länge mamma är bättre än ett fint nytt rum! Om femton år vete tusan Jag har ju inte levt med någon psykopat men känner ju ockås jag att vissa dåliga saker från tidigare förhållanden är svåra att släppa och man tror att den gode maken nu ska tycka och tänka och reagera på samma sätt som något omoget pucko så jag kan bara i min vildaste fantasi förstå hur du har det som levt det liv du haft! Styrka till dig! Och vad bra ändå att att du nu funnit dig en riktigt bra man

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hallå!!

Tack för alla grattis! Nu är jag ett år närmare det magiska 30... Men jag känner ingen skillnad mot i förrgår??Fundersam SKa man det?? Nåja, fick flera bra presenter iallafall... Av mannen fick jag två hela säsonger av CSI (nu har jag att göra under tiden jag väntar på bebis), av mamma fick jag presentkort på fotspa och av svärmor fick jag min vattengympa/förlossningsförberedande kurs!! Av syster får jag förhoppningsvis en amnningskudde, men det är inte bestämmt än.

Jam Usch, inte roligt att känna sig låst!! Säger som MaLu försök komma ut på något bara du!!! Det är ju jätteviktigt!!! För även du som mamma behöver egentid, för om mamma mår bra så mår alla bättre av det!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Mirren

Jam: Förstår att du har det jobbigt just nu. Känner igen mig i det där att vara väldigt trött hela tiden. Mitt tips (som jag inte har berättat tidigare för att det nästan känns lite "syndigt") är att gå ut och gå promenad med tillsammans med Adam och IPoden. Lyssna på en favvobok medan du går- Adam lider inte av det. I början kändes det jättedumt - jag menar när man nu äntligen har fått barn borde man ju ägna minsta gnutta tid åt honom och vara tacksam för det - men nu tänker jag inte så. Casimir säger ju inget när vi går promenad utan tittar sig bara nyfiket omkring, skulle han säga något så tar jag av mig lurarna och pratar med honom. Dessutom brukar C alltid somna förr eller senare i vagnen. Ett tips till, liggvagnen använde vi aldrig - vi började med sittvagn redan när C var lite drygt fyra månader vill jag minnas.

• jamis

Tack vad ni är gulliga Nu sitter jag här och gråter lite
    Jag tror oxå att det vore bra om jag fick komma ut själv lite. Ska kolla upp det där med talbok, vet inte om jag törs, måste ju höra när A skriker

• ProPPens

Jam Om du har såna små hörlurar man pluggar in i öronen så kan du ju börja med att bara ha en inne!!! Tycker det låter som ett toppen tips från Mirren!!

Äntligen!! BF080706
  • Mamsen68

Jam jag förstår dig så väl vet inte om det hjälper att säga att det blir bättre, snart. Den första tiden är inte bara sött som man får intrycka av när man läser el ser på tv om att ha små bäbisar. kram till dig iaf

• jamis

Det har du rätt i

ProPPens skrev 2008-04-03 11:15:19 följande:
    Jam Om du har såna små hörlurar man pluggar in i öronen så kan du ju börja med att bara ha en inne!!! Tycker det låter som ett toppen tips från Mirren!!
    Nej, det är det ju verkligen inte... skönt att det blir bättre iaf!
    Mamsen68 skrev 2008-04-03 11:16:47 följande:
    Jam jag förstår dig så väl vet inte om det hjälper att säga att det blir bättre, snart. Den första tiden är inte bara sött som man får intrycka av när man läser el ser på tv om att ha små bäbisar. kram till dig iaf
Svar på tråden visparnas tråd # 6