• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Ma Lu

Inte är du någon besserwisser Joyce (säger jag som ännu inte har en bebis som låter och som jag inte akn lämna ifrån mig hur gärna jag än hade velat det ibland... maken ställde inte upp på att ta varannan graviditetsmånad   Dålig stil!)

Jag tycker det låter så himla skönt som ni har det! Det jag inte fattar är hur du klarar av att koncentrera dig på jobbet Sen måste man som sagt komma ihåg att alla barn, alla föräldrar och alla familjer är väldigt olika! Man har olika jobb t.ex. Och är det bara bröstet som duger är det som sagt svårt att få pappan att rycka in

Tänkte förresten på dig Joyce alldeles nyss när jag var nere på det lokala Lindex! Jag har nu kollat upp vad vi behöver i små storlekar (tror jag!) och tänkte plocka ihop lite bodysar och byxor och mixade och matchade färger på deras "ta 3 betala för 2". Men just "vårt" Lindex hade då fått för sig att också bebiskläderna skulle vara strikt könsuppdelade I ett annat lindex där jag var tidigare hängde alla kampanjkläder på samma ställning och det var skitläckert och lätt att se kombinationer. Nu vart det pannkaka och jag blev sur Det är väl upp till mig om jag vill köpa rosa bodysar med rymdmonster på när jag itne vet om vi får en tjej eller en kille! Blä!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

MaLu: Såklart är alla olika - och jag är mest bara glad och tacksam att vår lösning har funkat så bra för oss

Vad trist med Lindex

• jamis
    Joyce: du är ingen besserwisser alls! Mest är jag kanske lite avis att ni har det så lätt med E, men samtidigt så är det ju inget jag missunnar er alls! Jag ska iaf försöka gå iväg till nåt cafe nära några timmar snart. Då kanske jag kan ladda batterierna lite. För det är ju inte bra när det känns som imorse då  jag blev arg och ville hämnas på A som bara skrek och gnällde .

Malu: va fånigt av Liondex!! Men bra att du köper lite 70-talskläder trots din makes misstycke
  • jamis

Och jo, med ett riktigt bröstbarn är det ju lite svårare att gå ifrån. Jag undrar om det är nån ny kris för nu vill han ha bröstet hela tiden, gråter även om han blir buren och vaggad.

• Idis 76

Tittar in med en kramis, ska försöka att få tid till att läsa igenom imorgon är så trött just nu så jag ska krypa ner!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Idis, är du hemma igen! Har ni haft det bra?

Joyce: ja det låter jätteskönt att ha det så. Själv har jag tänkt plocka ut lite tid i helgen för att göra nåt, kanske gå och shoppa eller gå på bio (fast jag har inte hittat nån att gå med än och gå själv tycker jag känns lite småtrist). Vi har tid mot tid, timme för timme de timmar J gör nåt utöver vanliga jobbet. Det blir tid för mig att plocka ut. Helst skulle jag också ha en grej att göra en kväll i veckan, det är bara det att jag aldrig kan räkna helt med att han kommer hem i tid och dessutom är jag oftast så himla trött så jag vet inte hur jag skulle kunna förmå mig att åka på nåt kl halv sju på kvällen... Men jag ska försöka låta bli att klaga, jag har ju ändå förmånen att få tillbringa dagar, kvällar och nätter med världens finaste pojke! (nåja, lite partisk där kanske...)

• zynk

Tittar in en snabbis - Alvi låter mig inte göra nåt idag . Jag håller på att bli galen på gnället...

STOR kram till Jam!!!

• MallaMojs

Jag tror att alla vet vart jag står i "egentid"-frågan men jag hade sjukt dåligt samvete i början... Jag tror att amningen ställer till det lite, och såhär i efterhand så är det liiite skönt att det aldrig funkade för mig. Nu så är det dock andra saker, och om man har två små helt underbara monster så är det så svårt att med gott samvete komma iväg på "onödigheter" - men vi försöker.

Kram på er

Just ja, såg att BVC var kl.10 den 17:e - kan vi inte köra lite barnvagnspromenad eller lek ute på gården om vädret tillåter, jag bjuder såklart på fika, vid 13-tiden??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

tid mot tid låter bra Maxie! Och jag förstår att det är segt att göra nåt på kvällen. Det gör jag nästan aldrig, det är jag oftast för trött för. Vi har bestämt att det är ok att göra nåt på en kväll i veckan (för oss båda alltså) när man är den som har varit hemma på dagen. Då behöver man ju aldrig få maratonpassen som är rätt så jobbiga tycker jag. Plus att när man har varit borta är man nästan lite glad att få ha honom ensam på kvällen. Dock är det som sagt sällan jag gör nåt på kvällen. När jar har gjort det har jag alltid kommit hem till hans läggning.

jam: ja jag förstår att det måste vara extremt slitigt när det är bröstet som är nr 1!

förresten, är det nån som läst bitterfittan här? den är rätt läsvärd appropå det dåliga samvetet man har. för det har ju jag också fast jag försöker att låta bli. dock är jag rätt övertygad att M aldrig har dåligt samvete när han är på jobbet osv...

• MallaMojs

*skriver ner på måste-läsa-listan* Har hört talas om den, men inte läst en bok på snart två år eller så Men, i sommar ska jag ha en dag i veckan på bibblan

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6