• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis
    Malla: det funkar bra för mig Känns kul att passa på när jag ändå är därute i dina trakter ! Och om du känner att du orkar och hinner så vore det kul!

Tack för kramen zynk! Jobbigt att du oxå haft en gnälldag

Nu sover A i vår säng. SJÄLV! Och jag ska göra mig iordning så jag kan lägga mig med honom om det behövs...
  • Joyce

jam: Hoppas på en bra natt för dig så du får återhämta lite krafter

• Maxie

Ja, hoppas natten blir fylld av god skön sömn för dig Jam. Och för zynk. Och era bebisar också förstås. Eller, är Alva en bebis fortfarande? Stora tjejen juh!

Godnatt alla!

• zynk

Kväll!

Usch va jag känner mig ego som egentligen tänkte stötta Jam som hade det jobbigt... Nu ser jag att du fick en massa stöttning från övriga här som tur är. Va skönt att du ringde mannen och sa som det var. Hoppas verkligen ni får en bra natt och att du får lite mer egentid framöver!
    Kan bekänna att jag också blev arg och irriterad på Alvi idag och man får lite dåligt samvete men det är ju inte konstigt när det gnälls så mycket. Bara det att jag sa "NEJ" bestämt åt henne när hon gnällde gjorde att hon fick en massa extrapussar under kvällen sen . Tänk va mycket känslor man har!

Joyce NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ vadå besservisser? Du? Aldrig! Jag tycker ni gör det så himla bra att du börjat jobba. Jag är superimponerad. Och jag är övertygad om att det är bra för er alla tre! Ni kommer ha igen det framöver.

Jag har haft alldeles för lite egentid. Och nu har gått så långt att jag vant mig och ser det som självklart att jag har största ansvaret även när vi "båda" är lediga. Det är inte bra! Jag har inte varit borta en hel kväll än! Helt otroligt. Det trodde jag aldrig.

Maxie Hoppas det går bra i morgon med svärisarna! Och nä A är nog kanske ingen bebis -undrar också hur länge de är bebisar?

Malla Du är också så duktig på att "ge dig iväg" och göra saker utan barnen. För jag tycker det är just duktigt! Allvarligt! Jag har så svårt att lämna A men jag ska öva mig!

STYRKA till alla underbara tjejer här !

• MallaMojs

Gomorron Haft en bra natt, trots att jag och M har separata sovrum för tillfället (har sover i tältsäng inne hos C, jag och I i storsängen)...eller kanske tack vare Äntligen fredag och avlastningen är nääära

Ja, visst är vi duktiga med egentiden...men det är en svår balansgång tycker jag. MEN, som Joyce skriver, när jag varit iväg en sväng, på spinning eller så, så är jag så mycket gladare och piggare mamma när jag väl kommer hem till familjen igen.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Vad duktig du är Malla med spinning och träning och sånt. Jag blir trött bara jag hör ordet...

Hoppas fler haft en bra natt, här har det också varit lugnt. V klarade sig ända till kl 4 då han ville bli ammad, sen började det klia i hårbotten på honom vid halv sex - sex stackarn. Skorv ska inte klia, enligt vad böcker och vårdguiden säger. Men vad kan det då vara? Jag menar, att han har skorv vet vi ju. Men har han OCKSÅ nån sorts svamp? Nån med erfarenhet? Jag tycker han verkar lite "svettig" i hårbotten, även där han inte har skorv men så har han ju ganska mycket Boragokräm så det kan ju vara det också. Svårt att veta vad som är vad. Men ger det sig inte får vi väl söka läkare. Och vad på örat kan klia om det inte syns nåt? Har de nån typ av barnläkarmottagning som inte är akutmottagning på Astrid Lindgren? Vi ska ju dit på måndag till kardiologen men akutmottagningen verkar lite överdrivet. 1000 frågor, sorry...

• MallaMojs

Det kan ju klia i örat väl, Maxie? Men annars vet jag inte... Hur många dagar ska man använda Borago? Jag har bara kört Salsyvase, men enbart ur skönhetsaspekt

• Maxie

Tack för svar Malla. Det verkar som om det sitter på ytterörat, det som kliar. Men det försvinner väl. Men det är värre med det andra... Boragon ska man egentligen använda 8-10 dagar, 3 ggr per dag och därefter ett par tre ggr per vecka. Vi har hållit på bra länge nu fast har slarvat med antalet per dag. Nu tycker jag nog att skorven börjar ge sig men det är värre med det som kliar, både på bakhuvudet och i pannan. Salsyvase, vad är det för nåt? Nåt slags salicylsyra?

• MallaMojs

Salisylsyravaselin typ ursäkta stavningen... Finns också på apoteket - man smörjer en gång sen så är det bara börja pillra... Jag använde en luskam för att rugga upp å sen naglarna! Nu sist så hade jag bara olivolja och skrapade bort det värsta!

Svar på tråden visparnas tråd # 6