• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Men Jam va du är duktig som är ute och går! JAg kommer ihåg att jag kände en hel del i snittet... aj aj aj!

Jag har oxå promenerat i 1, 5 timmar sånu ska jag unna mig god mat!!!!

Mamsen! Jo jag ska väll va glad att gravkilona är borta (nästan) men jag har ändå en del övervikt att få bort... förresten tycker jag du är skitsnygg och har alltid fina kläder och ser så fräsch ut... det är det jag inte gör (tycker jag själv) Hasar runt i mina baggy-brallor med häng i baken eftersom rumpan är spårlöst försvunnen...

Kram på er!

• Joyce

min rumpa är också spårlöst försvunnen Får på mig mina vanliga jeans men magen är ju allt annat än fast så den väller över lite käckt sådär. Så gravjeans är det för det mesta här också.

Vi har varit och kollat lite på 3:or idag. Eller tja det var så mycket folk så jag fick ångest för E (ang rs alltså) så jag stod mest utanför och M gick in. Vi ska nog inte köpa nåt än utan kollade mest.

• Idis 76

Hemma igen efter en spontan resa till helsingfors, hoppas att ni alla har haft en bra helg!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

Joyce: Bor ni i 2:a nu? Det är ju bra att kolla innan man verkligen bestämmer sig

Kerpet: snittades du oxå? Var det akut? Hur mådde du efteråt? Jag tycker det funkar bra men 1,5 timmes promenad var lite väl mycket!

Hur tänker ni ang RS-viruset nu? Hur länge ska man undvika stora folksamlingar?

• Joyce

Idis: Låter kul! Hade ni det bra?

jam: Japp, en liten 2:a. Vi tänker att det går väl bra så länge han är liten men sen vill vi nog ha större. Men det är ju bra att bo billigt så länge vi är hemma. Då kan vi ju vara hemma längre

Ja hur tänker vi kring RS, vi försöker undvika större folksamlingar eller åtminstonne ha honom i vagnen med uppfälld suflett när vi är i köpcentrum/på kafé osv. Åker inte kommunalt när i rusningtid. Har funkat rätt bra hittills. Jag tror nog att vi ska försöka vara försiktiga hela vintern. Men det är lätt att tänka att han är stor nu... men han är ju faktiskt bara 7 v

• Kerpet1

Japp! Hela kittet; Igångsättning - värkar i 38 timmar - akut snitt!!!! Kan det bli mycket bättre?
    Sen fick jag en infektion efteråt och det gjorde väll mig inte direkt mer sugen att gå på långa promenader...
    Ärret känns väll ok idag fast jag har fortfarande ingen känsel på magen och så har man ju hängmagen som döljer snittet, mycket praktiskt!!!

• Kerpet1

Halloj!

Såg att alla i princip va påloggade igårkväll och tänkte att nu blir det drag här inne... men vad händer då? Nån sabbar hela FL... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Hur är det annars med er all? Här är det bra, Petter har somnat om oc jag borde göra nått nyttigt... hm.

Ang. Rs-virus är jag nog lite nonchalant (som vanligt) Fast jag låter inte Petter sitta och slicka på barnstolarna när vi är och fikar... Sen är jag inte så mycket i stora folksammlingar och åker lite kommunalt... Sen tror jag som Joyce att Petter är en stor grabb och ingen fara, hm... nu är ju Petter större än Lille E men han är ju fortfarande en bebis...

Ytterligare en grej jag får dåligt samvete för att jag inte oroar mig för mycket för... Moment 22, eller? Blir orolig för att jag inte oroar mig...

• Joyce

Hej, här var det lugnt.

Är lite seg idag och det känns skönt att vi inte har nåt inbokat idag. Ev tar vi oss ut på en promenad men det är nog allt. E har precis sommnat så nu har jag lite tid för mig själv.

Ang RS-viruset så tänker jag att det viktigaste är handhygienen. Vi tvättar alltid händerna när vi kommer in utifrån och innan vi tar upp honom ur vagnen etc. Plus att vi har en flaska handsprit i skötväskan som vi använder när vi är ute.

Nån som har koll på var det finns mamma-barn-gympa? Alltså sån där man tar med sig barnet inte sån där man får barnvakt. Visst går du på sån zynk?

• jamis

Joyce: Sats har sån mamma-barn-gympa. Jag tänkte börja gå på den när snittet är bra

• Joyce

jam: Aha, men visst måste ha kort där? Eller går det att köpa klippkort alt. enstaka ggr?

Svar på tråden visparnas tråd # 6