• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Bara jag som är vaken... Har nu diskat iaf...

Petter har namnsdag idag, heter ju sebastian oxå!
    Undra hur vi ska fira detta?????

Nej, nu ska jag sova... kanske...

• jamis

Hihi

Kerpet blev visst ensam framåt småtimmarna... Vi la oss vid 1 och vaknade för dagen 9:30 Får A ligga nära hela natten så är han nöjd, åsså ammar jag med 2-4 timmars mellanrum. Tänk att han är nöjd så på nätterna men på dagarna tar han igen det genom att suga konstant.

• Joyce

jam: Vad skönt att du inte har så ont längre! Men jobbigt att du måste amma konstant. Men det verkar vara så för många i början. Det blir säkert mindre sen.

Kerpet och zynk: Aha, det är att säkra längenheten som gäller för era stora barn Usch vad mycket att tänka på.

själv har jag ammat mer än vanligt i natt men jag fick en jättesovmorgon sen då M gick upp med lilla kusinen och byggde koja och såg på ronja.

• Pess

Jopp, här säkras det oxå....Har satt hörnskydd på vassa kanter, spisskydd, samt kontaktskydd....OCH flyttat upp tunga saker och tagit bort krukväxterna på golvet.....skruvat fast bokhyllan i väggen och flyttat alla kemikalier långt upp och långt in i ett skåp....

• zynk

Morron!

SOLEN skiner !

Vi som hade tänk shoppa o fixa säkerheten - nu vill man gå ut istället ju.

Kerpan Har du sovmorgon nu . Visst är det så ibland att man piggnar till där innan midnatt. Det gjorde jag för nån månad sen fast nu är jag jättetrött om kvällarna. Du ska inte behöva kolla/sanera - varje förälder måste ju själv ta ansvar för sitt barn annars blir det ohållbart. Jag förväntar mig inte att andra har koll åt mig. Fast vi kanske båda behöver lära oss...

...av Pess t ex - å så duktig du är! Det känns ju så himla trist att t ex skruva fast bokhyllor med sånt där möbelankare. Och så tänker man (=jag) att det aldrig kommer hända att A stoppar fingrarna i kontakten. Och hur ska man göra när hon börjar krypa utomhus. Småsten lär ju hamna i munnen direkt .

Oj nu tror jag visst M duschar samtidigt som han har hand om A. Det har aldrig hänt förut fast jag tror jag är impad över att jag gör så - för han har frågat hur man gör . Det går framåt (fast 6 månader efter )...

so long
    So long!

• Pess

Duktig vet jag inte, bara jävligt rädd att L ska skadas över att vi inte gjort vad vi kunnat...Min syster har en ytlig bekant vars barn omkom då hon fick TV:n över sig....Hon reste sig mot TV-bänken och fick hela härligheten rakt på skallen....

• Kerpet1

Fy faan Pess! Va hemskt! Nu fick jag ännu mer ångest!!!!!

Jag som tex låter Petter ligga ensam och sova i våran säng, så tänker jag att han kan ALDRIG rulla ur den... Kan han säkert...

Nej! Nu ska Mr P få en lista i sinhand när han kommer hem i kväll... Inte så populärtskulle kag tro, han har ju inte ens fått ut granen som står i hallen än... Men han har tagit hem skruvmaskinen från landet för att kunna skruva fast skötbordsskåpet i väggen... alltid en början...

Jam och Joyce! Ni är så duktiga med ert ammande! I början var det jobbigt och jagvet att jag efter två månader tänkte, WOW, nu har jag klarat en tredjedel... fast efter tre månader tyckte jag att det gick skitbra och bara tyckte det var mysigt. Så ni ska se att ni får in rutiner till slut och glömmer allt jobbigt i början!

Zynk! Ja, här ska vi oxå gå ut och gå i det vackra vädret, finns ju liksom ingen ursäkt i dag. Igår släppade vi oss ut i regnet men fick vända när vi gått halvvägs runt sjöarna nere i duvbo... när vi kommit tebax till sumpan så var det uppehåll så då fortsatte vi och tillsluthade vi ändå varit ute i tre timmar... med div stop i olika affärer.
    Idag blir det promenad längst Bällstaån ner till Pampas är det tänkt.

Nu sover lille Petter iaf så jag har lite tid att ta en dusch

Kram på er!

• Kerpet1

Ha ha ha! Här är det livat värre! Testar jeans... ha ha ha! Mina gamla sitter bra förrutom att magen då ser ut som rumpan... Så jag rotade fram mina gamla gravjeans och de sitter ju skitschysst! Så det fick bli dom idag... När ska jag bli smal och snygg igen???? Troligen aldrig... Suck!
    Men jag försöker ju iaf...

• jamis

Tack för uppmuntran Kerpet, om amningen. De säger ju att det tar några månader att känna sig trygg med amningen. Skönt att höra att det blir bättre!

Vi har vart ute och gått i solen nu, 1,5 timmar Fantastiskt underbart! Fast det känns ju lite i snittet nu...

Va mycket fixande det verkar va med säkerhet när de små krabaterna växer!

Svar på tråden visparnas tråd # 6