• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Ja det är jäkligt dött härinne idag tycker jag! Skärpning!!!!!

• Idis 76

Hej på er! Hit var det inte lätt att hitta utan mina favoriter, hoppas att dom får ordning på det snart, man har ju ingen riktig koll på vart alla ens trådar hamnar!!

Va man lär sig nya saker av ens hjärtan varje dag, T går verkligen frammåt. Nu kan hon vända på sig och det är så roligt att se och fort går det. Hon kanske är lite sen med det men hon hade ju skenan så länge så hon kunde ju inte träna på det. Hon har däremot suttit jätte bra i 1,5 månad nu!! Hon har även upptäckt att rösten har ett högt läge så ibland så hör man inte ens vad man tänker
    Hur går det för er andra, har ni lärt er något nytt av era barn idag?

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

Visst är det svårt att släppa det där med PSD! Men det sägs ju (vet inte på vilka grunder) att när de vänder sig själva är det inte risk att sova på mage. Nästa gång ska jag (försöka) låta henne vara! Men nu var hennes ben iskalla - och täcket gick inte att stoppa om för benen stack ju ut utanför sängen- så därför kunde jag línte låta bli...

• zynk

Å Idis det där lätet känner jag igen ! Oj vad det experimenteras med rösten här!
    Vad duktig T är som suttit 1,5 månader! Här ramlas det bara bakåt... Tänk va olika det är. Jag trodde liksom alla skulle följa amma utveckling - alltså t ex sitta först sen vända etc men så är det ju inte. En är jättebra på att sitta en annan snackar en massa o en tredje rullar runt. Så himla kul att de är så olika redan!
    Tycker det skulle vara så kul att träffa er Idis! I sommar måste vi få till det nån gång när jag åker förbi era trakter !

Eller så skulle vi ha nån stor VISP-träff i vår?! Har vi ingen superorganisatör som kan ordna partaj ? OCH barnvakt(er) .

• Idis 76

Zynk: Ja visst är det kul att det är olika!! Ja det skulle vara roligt att träffas, jag finns ju här ute i skogarna!! En VISP- träff kanske inte låter fel man jag är väl den enda som inte varit med på någon tidigare träff.... eller....

• Kerpet1

Jag vill oxå träffa IDIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min spralliga kille vägrar rulla runt, inte en chans!!!! Så nu har han börjat gå från att sitta till att på nått konstigt sätt hamna på mage och då blir han så paff, men efter en stund kommer han på att "Ja just det, nu ska jag vråla mig blå"... men han hittar säkert sina egna vägar... Ikväll försökte han gå upp i brygga i sängen... ja va säger man?

• Idis 76

Kerpet: Vill träffa er oxå, även om den största anledningen till att jag inte kommit har varit att jag bor en bit ifrån er så är den näst största den att jag är lite "blyg" brukar inte ta ett steg att räffas så här, brukar hålla mig lite anonym men jag måste säga att om jag ska träffa några så är det ju er som vet så mycket om mig!!!!!!!!

Visst är det härligt när dom kommer på nya saker, ser fram emot vad det kommer att bli imorgon!

Nu ska jag krypa i säng för klockan är ställd på 06.00, gubben ska till jobbet vid 7 så jag måste åka med honom eftersom vi bara har en bil..., tänkte då gå en sväng och sen är det fika med en kompis 9.30 och när det är klart så är det jobbet som kallar! Vi ses imorgon tjejer!

Sov så gott!!!!

• Idis 76

God morgon tjejer!
    Fy va trött jag är, hade mer än gärna legat kvar i sängen hos T som inte har vaknat än....

Idag blir det en motionsrunda med vagnen, det är dax för mig att komma igång. Får bara se till att jag inte tar en kaka när vi ska fika sen men en smörgås kanske!

• Idis 76

Hur gamla var era små när dom började att äta/suga på rån och sånt???

• Minna72
    Idis 76 skrev 2008-01-22 06:54:28 följande:
    Hur gamla var era små när dom började att äta/suga på rån och sånt???
    Aleksi var 7 månader om jag minns rätt, men det är mycket möjligt att det hade funkat tidigare också. Att det blev vid den tidpunkten var en kombination av att han satt stadigt i sin matstol och jag av en slump ramlade över majskrokar i en affär då. Det klaffade direkt!

Tipsar gärna om en bra matdiskussionstråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26730097.html Den handlar fr.a. om att laga egen mat (vilket jag inte så ofta gör, Öki föredrar burkmat) men det finns mycket bra tips om allt kring maten.

Maxie, kul att se dig!!
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden visparnas tråd # 6