• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

min tur att säga: men var äääär ni idag? jag har tråkigt. Blir nog ingen promenad idag..

• Kerpet1

Hej Joyce o Jam!

Japp, man måste ha kort på sats... skitdyrt!!! men då har man ju lite at välja på...

Jag har letat efter sånt här med ljus och lyckta och nu har jag äntligen hittat ett ställe här i sumpan...

Det kostar 95:-/månad och man behöver inte va medlem, då får man träna 2 ggr i veckan tisdagar o torsdagar och det är anpassat för mammor som fött barn. Muskel heter det och barnen kan man ha i liggdelen brevid eller på matta på golvet, har varit där en gång och det var jätteroligt, tyckte Petter oxå.

• Joyce

Hej Kerpet!

Det låter ju perfa, det är nåt sånt jag letar efter. Jag har haft kort på sats förut och gillar det men det är 1. för dyrt för mig just nu (jag tror inte att jag kommer att utnyttja det så mycket) och 2. för mig är närhetsfaktorn väldigt viktig så jag måste ha ett ställe som är nära om jag ska köpa kort där.

Måste surfa vidare efter lämpligt ställe

• Joyce

Nu har jag hittat ett på mariatorget Helt ok priser var det också. Men först ska jag på återkontrollen!

• jamis

Hej!

Ser att ni redan betat av frågan om träning... Jag har kort på sats och betalar studentpris men det är ändå väldigt dyrt. Funderar på att ha det fram till våren och sen börja träna ute - promenader med vagnen. Till hösten får jag se hur jag gör.

Det gick iaf bra idag på amningsmottagningen Jag har ingen stockning kvar i bröstet, Adam äter bra från det och han har gått upp i vikt!! Nu har han bara 55 gram kvar till sin födelsevikt Vi ska fortsätta med ersättningen tills han når den, sen kan vi sluta. Så skönt!

• zynk
    Jam å va skönt att det var bra med både tutte och A!

Joyce: Ja jag går på mamma-barn-gympa - har gått EN gång . Och nu verkar de ha slutat med det på friskis i Huddinge. Vet att simhallarna i Sthlm har lite sånt (Västertorp, Skärholmen och säkert Eriksdahls etc i stan). Men har ingen riktig koll. VILL gå men nu är veckorna fullbokade ju.
    Idag ringde de från kyrkan o påminde oss om en musikgrupp vi anmält oss till. Hjälp va veckorna är uppbokade. Måste sakta ner nu. Men det är ju kul med babysim o musik och sen måste jag ju träffa ER ! Kanske inte så konstigt att A har svårt att sova på dagarna Fundersam.

Ang RS: Alva är så stor så vi drar oss inte för folksamlingar. Men jag har handsprit och sen har jag blivit lite skraj för att ha henne i restaurangernas barnstolar (torkar av den med sprit). Vore hon mindre än 3mån skulle jag nog vara mer försiktig. När vi träffas skulle vi ju faktiskt kunna sprita händerna allihop de första vi gör så minskar vi riskerna ganska mycket. Fast VISP-bebbar är ju så friska och hygienska .
  • Maxie

Hej alla, här är jag som lyst med min frånvaro ett tag. Det är så svårt att få tid att sitta vid datorn när den lille kräver så mycket uppmärksamhet hela tiden. Är bara tillfälligtvis inne just nu för sonen är med mormor på Konsum. Har lite avlastning några dagar vilket är jätteskönt, dessutom blir det mera ordning på maten. Nu får han mat ungefär var fjärde timme istället för lite småslattande som förut (enl bvc skulle jag ju amma så mycket som möjligt för att få igång produktionen fast han blir ändå inte mätt så jag får nog räkna med att fortsätta komplettera med Nan). Det är bara rapningen som inte funkar - den kan driva en till vansinne....
    Hur som helst ville jag bara säga att jag inte glömt er och att jag hoppas det går bra för alla och att hälsan står er alla bi.
    Kram kram

• zynk

Å va skönt att höra från dig Maxie - vi började undra hur ni hade det!
    Rapningen var ju inte så lätt o när man ger flaska tyckte jag A kräktes mindre om hon rapade- Men måste V rapa - är det magen som spökar anars. Det råder ju skillda meningar om huruvida det är nödvändigt med rap - fast det vet du ju säkert.

M jobbar o A ålar i knät. Man märker att det blir mer jobb när man är själv. En kväll går ju bra men tänk att vara ensam förälder jämt? Hua .
    Har tryckt i A gröt. amning och sen NAN på det . Nu är hon mätt .

Inatt hände ju nåt annat stort när Alva sov i spjälisen för första gången. Hon sov lite oroligt men sov ändå tills JAG vaknade kl 06. Men så hon låg: Tvärs över sängen utan kudde eller täcke, med benen ut mellan spjälorna (grrr attans dåligt såjälskydd) och PÅ MAGE! Jag kunde ju inte låta henne ligga så och flyttade henne - då blev hon arg förstås med kunde ändå sövas en stund till. Nästa gång får hon nog sova vidare på mage om hon nu vill det. Hmmmm... det är nu man ångrar att man inte har larm.

oj va mycket ego - sorry flickor .
  • Kerpet1

Halloj! Säger som Zynk, vart oxå lite orolig Maxie!

Sen har jag samma funderingar som du Zynk! det där med att sova på magen... Petter snurrar som en helikopter på natten och ibland hamnar han på mage... men är dt så farligt nu egentligen? han kan ju vända tebax själv... men det är klart att han inte kan om han slutar andas pga PSD men om han ligger neråt och känner att han inte får luft så bör han väll vakna och försöka vända runt, eller?
    Som tur är så trivs han mest på rygg med ben och armar rakt ut!
    Igår vaknade jag och undrade vem som slog mig i huvudet, då var det lille P som hamnat på tvärsan i sängen och låg och sparkade på mig...

Svar på tråden visparnas tråd # 6