• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Jam: ja när han får Nan så ger vi Minifom, inte om han "bara" ammar. Vi vågar inte prova utan för vi minns ju hur ont han hade. Fast jag vet inte hur länge man kan hålla på heller.

• Maxie

Tillägg är ju lite mera svårsmält än bröstmjölk plus att man sväljer mera luft då.

• jamis

Jaha Bra att veta, visste inte att ersättning är mer svårsmält.

Maxie skrev 2008-01-29 13:21:05 följande:
    Tillägg är ju lite mera svårsmält än bröstmjölk plus att man sväljer mera luft då.
  • Idis 76

Suck..... skrev ett vad jag tyckte långt inlägg men det finns inte med, fattar inte varför det blir så...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

är det någon av er som har gjort reklamen som är på höger sida om att ladda ner en bild och se produkten? Jag har försökt men det händer ju inget...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Ma Lu

Jättefina bilder Maxie Underbart att se hur välmående han ser ut nu Alla dess medicinens under... Liten V är ett medicinens under två gånger om! och vilka ögon han fått

Ersättning är tydligen mer svårsmält än "riktig" mjölk. Det var ganska mycket skriverier i höstas om att de hade brist på brsötmjölk på neonatalen! Prematurer kan visst inte få ersättning (ritkgit små antagligen) så de vädjade om att få fler mjölkdonatorer. Sen kom det en artikel senare om att situationen löst sig efter artikeln

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

jam: man kan även prova att utesluta mjölkprodukter ett tag. och kaffe har jag läst nånstans. vi kör även med sempers magdroppar, det verkar funka bra.

maxie: skönt att ni får antikroppar!

har äntligen fått e att somna efter mycket gråt. det är stört omöjligt att lägga ner honom idag, men om man är sjuk så är det kanske inte så konstigt

• Maxie

Tack Malu! Ja han är vårt mirakel!

Jam: vi tycker dessutom att Babysemp är svårare än Nan. Enl en nutritionist i Lund som vi rådfrågade så är Nan LITE mera lik bröstmjölk än Babysemp.

Joyce: ja stackars lillkillen! Han förtjänar lite extra närhet tycker jag!!!! Även om man som förälder får lite tyngre.... Får erkänna att jag nu är rätt glad att vi inte kom i fredags... Generad

• Joyce

ja det är jag också glad över! usch, det hade inte känts bra!

Svar på tråden visparnas tråd # 6