• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Fast det hade du ju inte kunnat hjälpa, hade du vetat det skulle du ju inte kommit. Sånt kan man inte rå för!

• MallaMojs

Men hur snart efter nedsmittning av RS kan man märka det på barnen då? Lite nyfiken...här snoras det iofs bara så Hoppas han snart är tipptopp igen, lille E

Läkaren hade inget nytt att komma med...eller jo, öronen såg bra ut och han sa "en fas av något slag eller kanske tänder"... Det blir till att ta tag i det här snart med andra ord.

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

MM: Inkubationstiden är 3-6 dagar. Hoppas de slipper, kanske har de fått Petters förkylning? De slickade kanske på samma leksaker?

• MallaMojs

Ja, vi får väl se om det är vanligt snor eller något annat... Känns som om att man vant sig lite sedan första sjukfallet, men det är ju så jobbigt när de inte kan få luft ordentligt. Iaf så sov båda barnen PÅ oss, gärna när vi halvsatt i soffan, när de var som sjukast...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Lille A kan man aldrig lägga ner... bara en kort stund om han är vaken och glad. idag sov han dock i hug-a-bub:en i 2 timmar - skönt! men sen vaknade han och gallskrek.

Tack för tipsen! jag har slutat med kaffe och choklad och har köpt hem en massa laktosfria produkter, ska testa det nu.

Joyce: är lille e sjuk så är det kanske inte så konstigt att han vill vara nära.

ska titta på maxies underverk nu

• zynk

Har inte läst allt än...

Joyce gu så bra med en sköterska som kommer hem. Sjukhus är ju livsfarliga . Fast det är klart att föräldrarna måste vara så där duktiga som ni annars funkar det ju inte.

Jam jag har ätit allt. I början undvek jag vitkål och lök men har inte märkt nån skillnad. Kan inte förstå rent logiskt hur gaserna skulle kunna gå över i mjölken till barnet. Nån som har hört nån förklaring? A har inte haft så stora besvär med magen. Men hon pruttar som en hel karl .
    Inte behöver du kommentera. det har man ju heller inte tid till när man ammar minst 50% av tiden. Det låter som ni har lite kämpigt? Hur mycket ersättning ger ni nu? Får du nån vila?
    Sempers magdroppar har vetenskapligt bevisad effekt vid magont, minifoam däremot tveksamt. Fast som med allt så beror det ju på vilka studier man läser.

skynda skynda läsa skriva innan Alva vaknar... för hon SOVER - slö efter babysimmet

• Kerpet1

Vilken söt liten kille maxie! ser ut att må prima!

• Joyce

zynk: Vi pratade faktiskt om det, alltså huruvida t ex vitkål ska kunna liksom gå över i mjölken. Rent spontant kom vi fram till att det låter helt ologiskt. Alltså jag tänker mig att strukturen i t ex bönor gör att man blir gasig. Eller? Och hur skulle det då kunna överföras? Skumt. Jag är också intresserad av att veta om nån har fått nån förklaring. Däremot så testar man ju gärna en sån enkel sak om det kan hjälpa ens lilla.

jam: säger som zynk, inte måste man kommentera när man ammar mest hela tiden! Hoppas det blir lättare snart

appropå ammning. nu är det dags för det här också

• zynk

Öh... hon sover ännu!

Idis - fl är ursegt ibland ju! har inte testat den där produkten men nu blev jag nyfiken.

Maxie - ska kolla in bilderna nu.

Malla va bra att öronen såg bra ut - men jobbigt att inte få nån förklaring till sömnproblemen.

Joyce vi glömde ju sjalknytningen i fredags. Använder du den nu?

Springer och kollar Alvi hela tiden för så här brukar hon inte sova. Men å va skönt - jag tror faktiskt hon börjar sova längre på dagarna nu.
    Sömn sömn - tänk att det ska vara så svårt. Maten tycker jag också är krånglig. Nu kör vi stenhårt med gröt och päron - så hon åtminstone lär sig äta nånting. Det går rätt bra. Potatis var ju bara att glömma.

Svar på tråden visparnas tråd # 6