• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Såg just att Pantleys bok Somna utan gråt finns på bibblan här, kul - den ska vi låna!!

Just nu går ögonen i kors... Jag är alltid sådär, M sa åt mig att gå å lägga mig för flera timmar sedan, men då var jag ju inte trött (läs speedad på kaffe ) men NU, och då sover han i soffan *mutter *

På ett sätt hade jag hoppats att det var öronen, för då hade det förklarat en del...menmen, vi benar vidare. Jag antar att hon är rädd för vargen, som AW skulle sagt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Just det vargen kommer !
    Hur är hon på nätterna när hon vaknar? Gallskrik? Gnäll? Hungrig?
    Du måste ju få ordning på detta. Och särskilt när M sover på soffan .

• jamis

Tack, va gulliga ni är!

zynk: vi ger ersättning 1-2 ggr per dag, om adam legat och ammat i flera timmar och inte verkar mätt ändå så får han lite, 20-100 ml. det känns lite tufft just nu, inte att vi ger ersättning men att ställa in sig på det nya livet, att amma, amma, amma och kanske hinna gå på toaletten om man har tur och hur man ska förstå en bebis som skriker och skriker...

det låter bra att magdropparna funkar, vi började med de igår. hoppas det blir bättre med adams magont.

jag har lagt in lite nya kort från idag när adam leker i babygymet han har sina ljusa sidor oxå

• jamis

jag skulle oxå gärna vilja veta hur gasbildande mat förs över till bebisen...

• MallaMojs

För det mesta så börjar hon gny och gnälla, sedan snabbt över till gråt fast hon knappt är vaken. Ibland går det att stoppa attacken men oftast inte...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    Jam Jag minns att jag kände det som om jag inte borde ge ersättning för jag var rädd att mjölken skulle sina då. Men Alva blev aldrig riktigt nöjd förrän hon fått ersättning. Som tur är hade jag en BVC-sköterska som stöttade mig och sa att "DU måste ju få lite paus också - ge henne så mycket att hon blir nöjd du". Och sen när A var ca 3 månader kunde hon nästan klara sig utan ersättning - så brösten sinar tydligen inte så lätt.

Nu piper alarmet - min fisksoppa är klar. Inte för att den lär smaka som Kerpans men det luktar gott. M sitter och ger flaska till A. Undrar om vi kan äta tillsammans för en gångs skull?
  • jamis

zynk- skönt att höra för jag undrade oxå om mjölken kunde sina om vi gav ersättning men det blir ju lite mycket med dygnet-runt-amning

• Kerpet1

zynk! Nu fick jag dåligt samvete!!!! Ska fixa receptet till dig tills vi träffas nästa gång!
    Fast jag tror din soppa smakar toppen!

Mr P har gått och tränat och lille Petter är på sitt bästa gnällhumör, hänger vällihop med febern även om den nu har gått ner till 37,9, så ingen feber men mycket gnäll i kroppen, undra om han har lust att sitta i sin stol i köket och kolla när jag lagar mat????
    Värt att testa!

• Kerpet1

Jaha! Va gör ni då? Själv har jag fått ta en promenix utan vagn under tiden som Mr P och Mini-P badade, åt gröt och skypade min pappa... när jag kom hem så sov lille P på sin pappas arm... dom är för söta!

Hoppas att Jam o Joyce får en bra natt och det gäller ju även Malla!

Återkommer...

• Pess

Hillo

Hoppas det är bra med trådens lille sjukling....Men det verkar ju gå åt rätt håll

Är lite sugen på att gå på babyrytmik på fredag......Är det kul Kerpet?

Svar på tråden visparnas tråd # 6