• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Stackare Petter som är sjuk! Inget kul ju - klart man blir gnällig. Får han ingen glass ?
    Jag hittade recept på en fisksoppa som lät god - den var ok men den var inte lika god som din. I söndags var vi i Järna och åt fisksoppa - den gick inte heller av för hackor. "Min" blev inte alls så där krämig och mustig. Ingen fara att jag inte fått ditt recept än! Det var inte min mening att ge dig dåligt samvete!

Krama Petter från Alva och mig!

Kerpet1 skrev 2008-01-29 17:46:38 följande:

zynk! Nu fick jag dåligt samvete!!!! Ska fixa receptet till dig tills vi träffas nästa gång!Fast jag tror din soppa smakar toppen!Mr P har gått och tränat och lille Petter är på sitt bästa gnällhumör, hänger vällihop med febern även om den nu har gått ner till 37,9, så ingen feber men mycket gnäll i kroppen, undra om han har lust att sitta i sin stol i köket och kolla när jag lagar mat????Värt att testa!
  • Pess

Just ja....Petter är ju oxå lite krasslig....Tänkte mest på Joyce's E ovan.

L har faktiskt fått smaka glass.....både en och två gånger.....sedan är en favorit här hemma hemmagjord "glass" till mellanmål....Dvs jag mixar en banan med frysta bär och lite turkisk yoghurt....*smask* tycker unga fröken

• Kerpet1

Ja i jämnförelse med E så är Petter riktigt frisk! hAN ÄR MEST KINKIG NÄR HAN SKA sova (faan det blev fel...) och nu ligger han raklång över min arm o knä o dator o sover...

Babyrytmiken var kul! kändes lite 70 tal, men det var nog vår hurtiga ledare som bidrog med det tror jag, de måste väll spela över lite så mammorna hakar på. Petter gillade det iaf.

Jag testade det där med turk-yog och frysta bär och banan men det blev så rinnigt... blandar du allt i mixern Pess?

• Kerpet1

Tro det eller ej, men jag ska faktiskt sova nu... har lagt ner petter i sängen och hann sover vidare...
    Kanske är bra att gå och lägga sig samtidigt med sin sambo 1 ggr/månad iaf, istället för tre timmar senare...

Kram o godnatt!

• zynk

Sova va ä dä?

Jag har varit duktig och sorterat papper - så astråkigt! Det värsta är att jag nu fått en prydlig hög som skall in i nån slags pärm - men så långt brukar jag alldrig komma. Vad göööör man med alla pensionspapper, CSN, låne- och försäkringspapper? Eldar upp? Kräks på dem.
    Sen har jag kollat dagis också. Har fått rekommendationer samt att två andra i mammagruppen skall välja detta dagis men man kanske borde gå på studiebesök? Fast jag vet inte vad man skulle kolla efter? jag menar hur vet man om personalen är bra? Lokalerna känns ju mindre viktiga.

Ögonen går i kors

Natti!

• MallaMojs

Gomorr Samma skitnatt som innan, fast jag har inte tagit upp henne i famnen en enda gång, men hon gnäller ju konstant nästan... Nu däckade hon igen efter nästan två timmar uppe Skönt att bara ha ett barn Haha... Kidding!!

Vi har sökt dagmamma i första hand, tänker att det kan vara bra de första åren iaf, men då måste jag ju få ett jobb antar jag... *suck*

Har hunnit med både lite kvällstjafs och morgongnabb... Blir så trött på min SÄMRE hälft Han menar att det är en dans på rosor att vara hemma, medans hans jobb är väldigt uttröttande. Å varför behöver ingen annan pappa hjälpa till om nätterna - har de tvillingar? Näää... Å så blir han arg när jag ber honom göra något, ser det som befallningar typ...men ibland blir jag så jävla less...

Hmm, jaha, då har jag tömt lite skit härinne då

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

Just ja, Kerpet - jag mixade banan och mango och blandade sedan bara med turk-yoghurt.... Tror det iaf blir bättre om du inte häller ner den i mixern!

...det regnar och jag måste gå ut senare. Måste hämta de där kryssningsbiljetterna...inte för att jag känner för myskryss med M men ändå

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • fruppan

oj va svårt det var å hitta er men så är det när man haft lite tid för fl.
    denna vecka har min man semester så då blir det mer tid å sitta här.

ville bara kika in å hejja !!
    hoppas ni kommer ihåg mig?

• jamis

vi la oss 21:30 igår och sov till 9:00 med 3 amningar á 1 timme Så skönt att vara utvilad! och skönt att lille prinsen mått bra.

joyce-hur går det för er?

malla-usch va jobbigt... när ska ni på kryssning? hoppas det blir bättre tills dess.

fruppan-hur är det med er nuförtin? kul att se dig!

• fruppan

jam

måste gratta dig till och börja med hur är det å va mamma ?? går allt bra?
    jo det är bara fint här med oss.jag har en så snäll bebis som sover hela nätter sen 3 v tillbaka.han lägger sig vid 2130 och sover till 730 tiden ca.
    kan man ha det så mycke bättreFlört
    vi försöker hitta på så mycket som möjligt på dagarna om inte det är skrutt väder som idag då vi har inne dag.

Svar på tråden visparnas tråd # 6